Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi Cabriolet

Audi Cabriolet

Audi Cabriolet

Audi Cabriolet to samochód osobowy produkowany przez niemiecki koncern i jednocześnie pierwszy pojazd tego typu, który został zaprojektowany przez Audi. Samochód pojawił się w 1991 roku i bazował na modelu Coupe, które z kolei opierało się na popularnym modelu 80 typoszeregu B4.

Mimo iż 3 lata później uznano, że czas na nowszy model klasy średniej, a Audi wypuściło na rynek znaną (i lubianą) A4-kę, zdecydowano nie zmieniać nazwy Cabriolet, a jedynie przeprowadzić drobną „kosmetykę”. Nadwozie eleganckiego Audi było miało stonowane linie, ale nie sprawiało wrażenia nudnego. Dzięki chromowanym listwom wokół przedniej szyby oraz przy drzwiach wyglądał poważniej.

Ze względu na swoje zastosowanie (jazda bez dachu) konstrukcja wymagała przeprojektowania - i tak Cabriolet miał wzmocnioną podłogę oraz progi, co oczywiście odbiło się na masie auta. Płócienny dach w zależności od wersji można było składać (i rozkładać) ręcznie lub elektrycznie, lecz blokada przy szybie była niezależnie od odmiany zwalniana osobiście przez kierowcę lub pasażera (miało to zapobiec przypadkowemu otwarciu dachu).

Wewnątrz wygodne pozycje mogły zając osoby tylko z przodu, bowiem 2 miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie nie gwarantowało komfortowej pozycji przy dłuższych trasach. Cabriolet był nieco lepiej wyposażony niż odmiana sedan, które w trakcie produkcji było jeszcze wzbogacane. W 1997 roku, auto przeszło facelifting który obejmował odświeżenie pasa przedniego oraz zbliżenie wnętrza Cabriolet'a do A4.

Co ciekawe, było to pierwsze cabrio które mogło mieć pod maską turbodiesla (występował od 1995 roku). 1,9-litrowy silnik generował 90 KM. Oprócz tego dostępne były jednostki benzynowe 4-, 5- oraz 6-cylindrowe. Początkowo oferowano tylko 2,3-litrowego R5 o mocy 133 KM. Potem do oferty weszła 2,8-litrowa V6-ka generująca 174 KM. Dopiero po tym dostępne były silniki 2.0E (116 KM), 2.6 V6 (150 KM) oraz 2.0 16V (140 KM) i 1.8 (125 KM). Napęd był przenoszony na przednią oś, a mimo planów, napęd quattro nigdy nie został zastosowany. Do wyboru była 5-biegowa przekładnia manualna oraz 4-stopniowy automat.

Audi Cabriolet był produkowany do 2000 roku, a jego następcą został A4 Cabrio (od 2002 roku).

Jego rywalem jest m.in. BMW serii 3 Cabrio (E36) .

Audi Cabriolet - generacje

Audi Cabriolet (1991&nbsp-&nbsp2000)

Audi Cabriolet (1991 - 2000)

Audi Cabriolet - powiązane artykuły

Audi Cabriolet - czas jest dla niego łaskawy

Audi Cabriolet - czas jest dla niego łaskawy

Audi Cabriolet obchodzi w tym roku 30. rocznicę premiery. Bazujące na typoszeregu B3 auto starzeje się jednak wyjątkowo wolno, i choć samochody z silnikami V6 są już poszukiwane, ładny Cabriolet nadal nie kosztuje majątku i teraz jest najlepszy moment, by znaleźć odpowiedni egzemplarz.

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Kto by pomyślał, że te auta mają już 30 lat? Zebraliśmy 20 samochodów, które od tego roku mogą być wpisane do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków, czyli po prostu otrzymać żółte tablice rejestracyjne.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech