Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Mazda MX-3

Mazda MX-3

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami
Youngtimer

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Mazda – 100 lat fascynującej jazdy
Youngtimer

Mazda – 100 lat fascynującej jazdy

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Mazda: 60 lat modeli coupe
Oldtimer

Mazda: 60 lat modeli coupe

Mazda ma 100 lat, a historia jej modeli coupe liczy już 60 z nich. Pierwszy czterokołowy samochód osobowy tej japońskiej marki to dwudrzwiowy model R360, który mierzył 2,96 m długości i miał stylowe nadwozie. Był to najlżejszy pojazd w swojej klasie, ważył zaledwie 380 kg. Napędzał go silnik V2 o poj. 356 ccm i mocy 16 KM.

Mazda MX-3 - Trzeba się spieszyć
Używane

Mazda MX-3 - Trzeba się spieszyć

Mazda MX-3 jest bardzo udaną i niezawodną konstrukcją, niestety już nie najmłodszą. Od jej debiutu niedługo minie 18 lat, a produkcję zakończono w 1998 r.

Mazda MX-3 1.6 - Dla początkujących
Co warto kupić

Mazda MX-3 1.6 - Dla początkujących

Recepta na stworzenie ładnego coupé okazała się bardzo prosta - płyta podłogowa pochodzi właśnie z "efki", elementy wyposażenia wnętrza wzięto z tego samego modelu, silnik 1.6 należy do całej rodziny "323". Sukces Mazdy polegał na bardzo dobrym dograniu wszystkich podzespołów. Aby ofertę uczynić bardziej atrakcyjną, specjalnie dla MX-3 opracowano silnik o unikatowej konstrukcji: sześciocylindrowy widlasty o pojemności zaledwie 1,9 l i mocy 136 KM. Wyposażono go w układ dolotowy VRIS III o zmiennej pojemności oraz w 24-zaworowy rozrząd. Ponieważ był on - w stosunku do podstawowej wersji 1.6 - nieznacznie droższy (w Niemczech około 5 tys. DEM), a wyraźnie mocniejszy, dominował w statystykach sprzedaży na zachodnich rynkach, skąd pochodzi większość dostępnych w Polsce egzemplarzy.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.