Ten mikrosamochód rozpędzał się do 90 km/h. Model R360 szybko stał się bestsellerem, zdobywając 65 proc. japońskiego segmentu mikrosamochodów oraz 15 proc. rynku. W 1962 r. gamę modelową uzupełniła Mazda Carol P360 coupé, która miała większy rozstaw osi i czterocylindrowy silnik.

Mazda Cosmo Sport – kosmiczny projekt

Pierwszym wyczynowym samochodem Mazdy było również coupé. Zaprezentowana w 1964 r. podczas Salonu Samochodowego w Tokio, Mazda Cosmo Sport / 110S weszła do sprzedaży w 1967 r. Była pierwszym na świecie seryjnie produkowanym pojazdem wyposażonym w dwurotorowy (dwuwirnikowy) silnik Wankla (moc 128 KM, prędkość maksymalna 193 km/h). Cosmo Sport była drugim masowo produkowanym modelem z wirującym tłokiem, rozpoczęła erę sportowych coupé z silnikiem Wankla w gamie Mazdy oraz karierę marki na wyścigowych torach – zapoczątkowaną udanym testem trwającym 3,5 doby na Nurburgringu (Cosmo Sport zajęła 4. miejsce).

Kolejne przełomowe modele to Familia/R100 oraz Capella/616/RX-2 – poprzednicy Mazdy 3 i Mazdy 6. Te samochody posłużyły Maździe w 1968 r. do rozreklamowania silnika Wankla. Sylwetki tych aut, inspirowane włoską stylistyką, przyciągały klientów, pozwalając Maździe szybko zwiększyć sprzedaż.

Dużym sukcesem była też Mazda Luce R130 coupé, zaprezentowana w 1969 r. Zaprojektowana w Studio Bertone przez Giorgetto Giugiaro, była jedynym przednionapędowym modelem Mazdy z silnikiem Wankla. Pozycjonowana w gamie powyżej RX-2 i RX-3, Luce R130 utorowała drogę do premiery Mazdy RX-4 w 1972 r.

Mazda RX-4 była dostępna z silnikiem rotorowym "AP" (ang. anti-pollution), który miał obniżoną emisję spalin i zużycie paliwa. Silnik w tej wersji napędzał także RX-3 oraz Mazdę Cosmo/RX-5, zaprezentowaną w 1975 r. w nadwoziu coupé oraz fastback.

Mazda RX-7 – trzy generacje supercoupe

W 1978 roku zaprezentowano Mazdę RX-7 z aerodynamiczną sylwetką nawiązującą do ówczesnych aut sportowych. Auto wyróżniało się zachodzącą na boki tylną szybą. Pod maską znalazł się całkowicie przeprojektowany silnik Wankla. Powstały trzy generacje tego supercoupé z silnikiem z podwójnym doładowaniem. W sumie wyprodukowano ponad 811 tys. egzemplarzy. Mazda RX-7 jest najpopularniejszym samochodem napędzanym silnikiem Wankla w historii.

Mniej znany jest Eunos Cosmo, japońskie luksusowe sportowe coupé produkowane od 1990 do 1995 r. Był to jedyny seryjnie wytwarzany model z silnikiem Wankla o trzech wirujących tłokach (rotorach). Jednostka o mocy 300 KM z podwójnym turbodoładowaniem była największym silnikiem Wankla w seryjnej produkcji.

Wraz z modelem Cosmo Mazda wprowadziła nowatorskie rozwiązania technologiczne, np. pierwszy wbudowany fabrycznie system nawigacji GPS oraz dotykowy ekran. Innym nowatorskim projektem był model Autozam AZ-1, oferowany jedynie na rynku japońskim. Auto ważyło zaledwie 720 kg, miało nadwozie coupé oraz drzwi otwierane do góry. Jego silnik kręcił się do 9000 obr./min.

W latach 90. sukcesy odnosiła Mazda 929 coupé (produkowana w latach 1982-86). Kolejny model – Mazda MX-6 (produkowana w latach 1987-97) wyposażona była opcjonalnie w układ czterech skrętnych kół, natomiast kompaktowa Mazda MX-3 (1992-98) dostępna była z najmniejszym na świecie silnikiem V6 o pojemności 1,8 l.

Mazda 323F (produkowana w latach 1989-98) była pięciomiejscowym samochodem o linii sportowego coupé z wysuwanymi reflektorami, a Mazda Xedos 6 (1992-99) wypełniała niszę pomiędzy luksusowym coupé a średniej wielkości sedanem segmentu premium.

Oryginalna była Mazda RX-8 (produkcja w latach 2003-12) z drzwiami otwieranymi w stylu freestyle (na boki). Najnowsze modele coupe Mazdy to MX-5 RF („Retractable Fastback”) oraz elektryczny crossover MX-30, który łączy sportowy design z praktycznością SUV-a.