Co ciekawe, model ten Mazda sprzedawała również w oficjalnej sieci w Polsce
Styl i wygoda Podstawowy wariant 1.6 również ma wiele do zaoferowania. Przyciąga już sama karoseria. Mimo że opracowana jest na bazie "323", stanowi ciekawą, atrakcyjną stylistycznie propozycję. Przy długości całkowitej zaledwie 4,22 m doszukać się można wielu cech funkcjonalności. Przednie fotele (wygodne, doskonale trzymające ciało w zakrętach) zapewnią dość przestrzeni nawet dla wysokiego kierowcy i pasażera zasiadającego obok. Przejęta z 323F tablica rozdzielcza jest pod względem ergonomii niemal wzorcowa. Na panelu wskaźników dominuje co prawda prędkościomierz, ale nie brak informacji o obrotach czy temperaturze silnika. Bagażnik ma prawie identyczną pojemność jak ten w Calibrze, mimo że jest ona ponad 20 cm dłuższa. Nie brak też cech negatywnych. Jak łatwo się domyślić, będzie to głównie ilość miejsca na tylnych siedzonkach.
Wygodnie pojadą tam tylko dzieci, dlatego można rozpatrywać je głównie jako miejsca pomocnicze, do wykorzystania na krótkich trasach
Do niewielkiej przestrzeni dołącza się niewygodne, płaskie i pionowo ustawione oparcie. Pasażerowie korzystający z tylnej kanapy pozbawieni są zagłówków, a za głowami mają nie dach a szybę. Drobnym mankamentem jest też konieczność wysokiego unoszenia bagaży. Zostało to podyktowane wymogiem zapewnienia odpowiednio wysokiej sztywności nadwozia na skręcanie. Dzięki temu wzrosła trwałość karoserii, co w połączeniu z dobrym zabezpieczeniem powłoki pozwala - na razie - zapomnieć o walce z "rudym". Ujemnym efektem zastosowania w nadwoziu tylko dwóch słupków jest nadmierne poszerzenie tylnego, co ograniczyło widoczność na boki i do tyłu. Sytuacji nie poprawia również tylny spoiler. Tylko cztery Do napędu podstawowej wersji MX-3 zastosowano niezbyt wysiloną czterocylindrową jednostkę 1.6. Mimo 16 zaworów osiąga ona zaledwie 88 KM. Silnik należy polecić spokojnie podróżującym kierowcom, ceniącym oprócz dobrego sprintu także atrakcyjne nadwozie i wyśmienite prowadzenie. Kierowca z pewnością nie będzie narzekał na elastyczność silnika (pracuje on płynnie już od 2000 obr./min) czy na spalanie (średnio nawet około 8 l/100 km).
Według katalogu 100 km/h auto osiąga po 10,5 s
Główną zaletą będzie nadzwyczajna trwałość i niski poziom awaryjności. Sprawdzony w wielu tysiącach egzemplarzy "323" silnik jest doskonale dopracowany. Kolejną cechą dodatnią będą więc niższe koszty obsługi takiego auta. Zawieszenie MX-3 przejęło również z podstawowych modeli. Mimo że tak samo posiada ono kolumny McPhersona z przodu i kolumnę resorującą z tyłu, prowadzoną przez układ wahaczy (dwa poprzeczne i wzdłużny), to dla potrzeb coupé zostało ono wyraźnie poprawione. Efektem jest zapewnienie neutralnej charakterystyki prowadzenia na zakrętach i pewnej jazdy na wprost. Wystarczająco skuteczne są też hamulce auta. Dość łatwo Użytkowanie Mazdy MX-3 nie jest uciążliwe. Dla początkujących amatorów coupé polecić należy raczej opisywaną słabszą wersję. Nie tylko ze względu na dynamikę. Znacznie łatwiej znaleźć bezwypadkowy egzemplarz, będący w dobrym stanie technicznym. Dzięki zamienności wielu elementów z "cywilną" odmianą 323 łatwo o w miarę tanie zamienniki, ale autoryzowane stacje Mazdy do tanich nie należą. Samochód, jeśli był w miarę oszczędnie eksploatowany, odwdzięczy się bezawaryjnością i trwałością.