Mazda MX-3 1.6 - Dla początkujących

Auto Świat
Recepta na stworzenie ładnego coupé okazała się bardzo prosta - płyta podłogowa pochodzi właśnie z "efki", elementy wyposażenia wnętrza wzięto z tego samego modelu, silnik 1.6 należy do całej rodziny "323". Sukces Mazdy polegał na bardzo dobrym dograniu wszystkich podzespołów. Aby ofertę uczynić bardziej atrakcyjną, specjalnie dla MX-3 opracowano silnik o unikatowej konstrukcji: sześciocylindrowy widlasty o pojemności zaledwie 1,9 l i mocy 136 KM. Wyposażono go w układ dolotowy VRIS III o zmiennej pojemności oraz w 24-zaworowy rozrząd. Ponieważ był on - w stosunku do podstawowej wersji 1.6 - nieznacznie droższy (w Niemczech około 5 tys. DEM), a wyraźnie mocniejszy, dominował w statystykach sprzedaży na zachodnich rynkach, skąd pochodzi większość dostępnych w Polsce egzemplarzy.

Katalog Samochodów Auto Świat