Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo 850

Volvo 850

Volvo 850

Volvo  850 to samochód osobowy klasy średniej-wyższej. Auto pojawiło się w 1991 roku jako następca dla modelu 740. 850-tka miała sporo nowoczesnych rozwiązań i nowinek technicznych. Jednym z nich był łagodny jak dla Volvo design. Charakterystyczna pudełkowatość została przypudrowana zaokrąglonymi krawędziami, a do dziś rozpoznawalne, pionowe tylne światła pojawiły się po raz pierwszy w 850 kombi, które pojawiło się 2 lata po debiucie.

Z kolei w 1994 roku przeprowadzono drobny facelifting, który przyniósł zmianę reflektorów, a także nowe silniki. Wnętrze w Volvo 850 jest bardzo przestronne, a wyposażenie nawet w podstawowych wersjach było całkiem dobre. Kolejną nowością było zastosowanie 4 poduszek powietrznych (niespotykane w tamtych czasach) oraz nowoczesny system SIPS mający dodatkowo chronić pasażerów w razie zderzeń bocznych. Poza tym, 850-tka zerwała z tradycją tylnonapędówek i miała napęd na przednią oś, co oznaczało że był to pierwszy samochód z poprzecznie zamontowanym silnikiem 5-cylindrowym.

W 850-tce występowały wyłącznie R5-tki. Początkowo do wyboru były wolnossące silniki 2.0, 2.5, które generowały kolejno 143 oraz 140/170 KM. W 1993 roku pojawiły się odmiany turbodoładowane, które rozwijały odpowiednio 211 KM dla wersji 2.0 oraz 226 KM dla 2.3. Rok później w sprzedaży znalazły się także jednostki 2.0 (126 KM), 2.5 (144 KM zamiast 140 KM) oraz 2.3 Turbo (241 KM). Jedynym silnikiem dostępnym z napędem na 4 koła było 193-konne 2.5 Turbo.

Rok 1995 przyniósł 2 nowości – jedną dla fanów niskiego spalania, drugą dla fanów sportowej jazdy. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z 2,5-litrowym turbodieslem TDI od Volkswagena, który generował 140 KM. W drugim natomiast, z topową odmianą 850 R, która dysponowała 250-konną jednostką 2.3 Turbo. Oprócz tego, R-ka otrzymała także większe felgi, obniżone zawieszenie oraz subtelny zestaw zderzaków i niewielką lotkę. W 1997 roku zakończono produkcję Volvo 850, a jego następcą zostały modele S70/V70, które były w rzeczywistości jedynie nieco zmodernizowaną wersją 850-tki.

Volvo 850 - generacje

Volvo 850 (1991&nbsp-&nbsp1997)

Volvo 850 (1991 - 1997)

Volvo 850 - powiązane artykuły

Znaleźli opuszczony salon Volvo. Za szybą stoją ponad 30-letnie nieużywane auta!

Znaleźli opuszczony salon Volvo. Za szybą stoją ponad 30-letnie nieużywane auta!

Gdyby istniał wehikuł czasu, znalazłoby się prawdopodobnie mnóstwo pasjonatów motoryzacji, którzy chcieliby wykorzystać go do zakupu auta "ze starych czasów". Jak podróżnicy w czasie mogli poczuć się przez chwilę kierowcy jadący do Spa-Francorchamps w Belgii, którzy znaleźli istną kapsułę czasu wypełnioną 30-letnimi samochodami Volvo.
Najbrzydsze deski rozdzielcze w autach z lat 90. Od Mercedesa po Toyotę

Najbrzydsze deski rozdzielcze w autach z lat 90. Od Mercedesa po Toyotę

Lata 90. przyniosły kilka ewidentnie brzydkich samochodów, ale były też i takie, które z zewnątrz wyglądały całkiem OK, a w środku... Oto nasze subiektywne zestawienie najmniej atrakcyjnych desek rozdzielczych tamtej dekady.
Tymi kombi kierowcy zachwycali się w latach 90.

Tymi kombi kierowcy zachwycali się w latach 90.

W latach 90. XX wieku wersje kombi przestawały być już tylko praktycznymi odmianami. Wprawdzie w dalszym ciągu zachwycały możliwościami transportowymi, ale dodatkowo wiele z nich stało się lifestylowymi modelami. W naszej galerii przedstawiamy najciekawsze pomysły z tego okresu. Wśród nich nie mogło zabraknąć modeli z naszego podwórka.
Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.
Volvo 850 T5-R - szwedzki dalekodystansowiec

Volvo 850 T5-R - szwedzki dalekodystansowiec

Długie trasy Volvo 850 T5-R "wciąga" tak chętnie, jak doładowany silnik benzynowy paliwo.
Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Kto by pomyślał, że te auta mają już 30 lat? Zebraliśmy 20 samochodów, które od tego roku mogą być wpisane do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków, czyli po prostu otrzymać żółte tablice rejestracyjne.
25-letnie auta, które warto kupić! Ceny? Mogą zaskoczyć!

25-letnie auta, które warto kupić! Ceny? Mogą zaskoczyć!

Co prawda, 25 lat to dla samochodu naprawdę dużo czasu, jednak nawet wśród takich aut można znaleźć ciekawe propozycje. Ceny? Mogą zaskoczyć!
Galeria dnia - Volvo 850

Galeria dnia - Volvo 850

Kiedy w połowie lat 90. Szwedzi zaczęli zaokrąglać kształty swych aut, wiele osób poczuło zawód i rozczarowanie. Za ostatnie prawdziwe Volvo, zaprojektowane według tzw. starej szkoły, uchodzi zaprezentowany w 1991 r. i produkowany aż przez 9 lat (od 1996 r. jako S70 i V70) model 850. Auto dostępne było w dwóch wersjach nadwoziowych: jako klasyczny sedan i praktyczne kombi.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech