Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot 106

Peugeot 106

Ikona samochodu

Peugeot 106 to mały miejski samochód osobowy należący do segmentu A. Auto pojawiło się na rynku w 1991 roku jako następca modelu 104, oraz nieco mniejsza alternatywa dla świetnie sprzedającej się 205-ki. Konstrukcyjnie I generacja 106-ki powiązana była z Citroenem AX.

Peugeot 106 występował w 3- lub 5-drzwiowym nadwoziu. Stylistyka była interesująca i atrakcyjna jak na tę klasę auta. Nieco bardziej rozczarowywało wnętrze, w którym dominowała szarość oraz twarde i kiepsko dopasowane plastiki. Mimo iż francuski „mieszczuch” mógł pomieścić 5 osób, o wiele lepszym pomysłem było podróżowanie z 4 pasażerami. Bagażnik liczył sobie 215 litrów.

Do napędu służyły silniki benzynowe o pojemności 1 (45 KM), 1.1 (60 KM) oraz 1.4 (75 lub 94 – XSi KM). Sportowe odmiany wyposażone były w silniki o pojemności 1.3 (Rallye) lub 1.6 litra, które rozwijały 101, lub 89 (XS) i 103 KM (XSi). Jednostki wysokoprężne dysonowały mocą 50 lub 55 KM z kolejno 1.4 lub 1.5 litra pojemności.

W 1996 roku pojawiła się II generacja Peugeota 106. Duże zmiany zaszły przede wszystkim w nadwoziu, które nie tylko zostało unowocześnione i wzmocnione, to stylistycznie było bardzo bliskie bliźniaczej konstrukcji Citroena – Saxo. 106-ka zyskała bardziej krągłe kształty, a w przypadku wersji 3-drzwiowej, charakterystycznym elementem była klamka drzwi – w przypadku poprzednika otwierało się je za pomocą bolca wystającego z krawędzi drzwi; w przypadku drugiej odsłony bolec został zamieniony na klasyczną klamkę, jednak usytuowaną pionowo na krawędzi drzwi.

Sportowa odmiana XSi została zastąpiona przez wersję S16/GTi które dysponowały 118 KM. Poza tym wersja 1.3 Rallye ustąpiła miejsca 106-tce 1.6 Rallye o mocy 103 KM. Poza tym dostępne były także silniki 1.0, 1.1, 1.4 oraz 1.6 generujące odpowiednio 50, 60, 75 oraz 88/101 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych dostępna była 57-konna jednostka 1.5 D. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej.

Ciekawą odmianą 106-ki, była wersja elektryczna. Produkowana w latach 1995-2003 106-ka Electrique przez firmę Heuliez była ogromną nadzieją francuskiej marki. Niestety z dużej chmury mały deszcz – produkcja elektrycznej 106-ki zakończyła się na niespełna 6500 egzemplarzach. Pojazd wyposażony był w 27-konny silnik elektryczny, zdolny pokonać na jednym ładowaniu 100 km przy prędkości 50 km/h. Z kolei jego prędkość maksymalna wynosiła 90 km/h.

W 2003 roku zakończono produkcję Peugeota 106, a jego następcą została po 2 latach 107-ka. Rywalami 106-ki byli m.in. Ford Ka oraz Volkswagen Lupo.

Peugeot 106 - generacje

Ikona samochodu

Peugeot 106 I (1991 - 1996)

Ikona samochodu

Peugeot 106 II (1996 - 2004)

Peugeot 106 - powiązane artykuły

Czy to już czas na elektryczne auto używane?

Czy to już czas na elektryczne auto używane?

Producenci prześcigają się w prezentowaniu nowszych i bardziej wydajnych aut elektrycznych. Jak wygląda rynek pojazdów używanych napędzanych prądem? Czy warto myśleć o takim samochodzie z drugiej ręki?

Peugeot 106 kończy 30 lat - we wrześniu zostanie klasykiem

Peugeot 106 kończy 30 lat - we wrześniu zostanie klasykiem

Peugeot 106 – małe miejskie auto – we wrześniu 2021 r. skończy 30 lat. Dokładnie 12 września, bo właśnie tego dnia 1991 r. pojawił się oficjalnie w sprzedaży. Modele z pierwszego roku produkcji tym samym staną się klasykami i zdobędą prawo do żółtych tablic rejestracyjnych przynależnych autom zabytkowym.

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Kto by pomyślał, że te auta mają już 30 lat? Zebraliśmy 20 samochodów, które od tego roku mogą być wpisane do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków, czyli po prostu otrzymać żółte tablice rejestracyjne.

Młynek, diesel i lew - co wiesz o marce Peugeot?

Młynek, diesel i lew - co wiesz o marce Peugeot?

Mało która firma może się poszczycić tak bogatą historią. Peugeot już dawno przekroczył 200 lat! Historia francuskiego przedsiębiorstwa sięga bowiem aż 1810 r. i mierzona jest nie tylko wyjątkowymi modelami samochodów, ale także produktami, które z motoryzacją mają niewiele wspólnego.

Auto z ogłoszenia - Czy za 3 000 zł można kupić dobre miejskie auto?

Auto z ogłoszenia - Czy za 3 000 zł można kupić dobre miejskie auto?

Nie musisz inwestować dużych pieniędzy, by mieć sprawne cztery kółka. Odwiedziliśmy jeden z komisów, mając w kieszeni 3 tys. zł

Peugeot 106 - małe lwiątko

Peugeot 106 - małe lwiątko

Na początku lat dziewięćdziesiątych Peugeot produkował popularną serię 205, która cieszyła się bardzo dobrą reputacją dzięki wielkim sukcesom w światowych rajdach, włącznie z Rajdem Paryż-Dakar. Wielką niespodzianką był w 1991 roku nowy model Peugeot 106, mniejszy od 205, jednak cenowo niemal na równi z nim

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test