Ale nie wszystkie „106-tki" automatycznie staną się szacownymi zabytkami. Model 106 produkowano przez 12 lat, do 2003 r., w sumie powstało 2.8 miliona egzemplarzy w różnych wersjach silnikowych i wyposażeniowych oraz ok. 20 serii specjalnych. W przyszłości właśnie te serie specjalne, produkowane w niewielkich liczbach egzemplarzy, mają największe szanse stać się poszukiwanymi klasykami.

Peugeot 106 powstawał w trzech fabrykach Peugeota – w Miluzie, w Sochaux i Aulnay-sous-Bois. W 1991 r. produkowano tylko wersję trzydrzwiową, a od 1992 r. także pięciodrzwiową. Auto wyposażano w silniki benzynowe o poj. 954-1587 ccm, a także w diesle o poj. 1360-1558 ccm.

Model 106 był bardzo popularny we Francji, zdobył także wielu klientów w Europie. Lata 90. to dobry czas dla małych miejskich aut – na rynku francuskim zajmowały one 40 proc. rynku sprzedaży nowych samochodów, a w Europie – ok. 30 proc.

Peugeot 106 - wiele wersji specjalnych

Spośród ok. 20 serii specjalnych warto wspomnieć o 106 Roland Garros, która pojawiła się w 1993 r. oraz o 106 Zenith (w tym samym czasie). Rok póżniej klienci mogli kupić 106 Kid z siedzeniami pokrytymi tkaniną dżinsową. W roku 2000 pojawiła się wersja Enfant Terrible, co w tłumaczeniu znaczy okropne dziecko, osobę nietaktowną. W przypadku ludzi jest to określenie bardzo negatywne, ale w odniesieniu do samochodu może być traktowane jako komplement zachęcający do kupna.

Peugeot 106 oferowany był także w kilku wersjach sportowych, np. 106 Rallye – w 1993 r. oraz 106 S16 z silnikiem "podkręconym" do 120 KM – w 1996 r. Pojawiła się też wersja elektryczna, sprzedawana w kilku krajach europejskich (bateria miała pojemność 12 kWh, a silnik elektryczny moc maksymalną 27 KM). Auto na jednym ładowaniu mogło przejechać 100 km, ale z prędkością ograniczoną do 50 km/h. Maksymalnie osiągało 90 km/h, ale bateria wyczerpywała się wówczas błyskawicznie.

Peugeot 106 - bohater specjalnej wystawy

Z okazji 30. rocznicy modelu 106 Muzeum Peugeot (Musée de l Aventure Peugeot) w Sochaux przygotowało poświęconą mu wystawę, która będzie czynna do końca 2021 r. Zostanie wystawionych osiem modeli: 106 Rallye (wersja włoska) z 1994 r., 106 XSI z 1992 r., 106 Signature z 1995 r., 106 S16 z 1997 r., 106 Enfant Terrible z 2002 r., 106 Electric z 1996 r., 106 Maxi z 1997 r. i prototyp 106 Cabriolet z 1992 r.

Planowany jest też zlot Peugeotów na 11 września 2021 r.