• Wśród samochodów, które w 2022 r. staną się klasykami są zarówno pojazdy miejskie, jak i sportowe czy luksusowe
  • Jednym z takich aut będzie Cinquecento, produkowane w tyskiej fabryce Fiata
  • Wiele z opisywanych samochodów nadal traktowanych jest i jeszcze długo będzie uważanych za zwykłe używane auta, ale te w najlepszym stanie zostaną szybko docenione przez kolekcjonerów
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu

Jeżeli w garażu masz 30-letnie auto w oryginalnym stanie i świetnej kondycji technicznej, to możesz ubiegać się o żółtą tablicę rejestracyjną. W ten sposób staniesz się właścicielem klasyka.

Rok temu opisywaliśmy modele, które w 2020 r. stały się youngtimerami, a teraz czas na pojazdy, które rynkową karierę rozpoczęły w 1992 r. Jednak co ciekawe wiele z aut, które w 2022 r. skończą 30 lat to pojazdy, które nadal spotykamy na naszych drogach, bo są używane do codziennej jazdy.

To prawda, że wiele z nich jest w marnej kondycji i nie powinny znaleźć się na liście zabytków, ale obok nich znajdziemy też prawdziwe perełki w postaci świetnie utrzymanych egzemplarzy z niedużym przebiegiem i, co istotne, w oryginalnym stanie.

Wśród pojazdów, które w 2022 r. zyskają status youngtimera są zarówno tanie modele pełniące rolę miejskich pojazdów, jak i drogie limuzyny czy kabriolety. Ponadto nie brakuje sportowych samochodów z silnikami o potężnej mocy.

Na listę klasyków kandydują samochody, które już od dawna zyskują na wartości i kosztują niewiele mniej, a czasami nawet więcej niż wtedy, gdy były nowe. Obok nich są te, które fani zabytkowej motoryzacji nadal traktują jak zwykłe samochody używane i nie marzą żeby mieć je w swojej kolekcji.

Rok 1992 to czas, kiedy zadebiutowały takie pojazdy jak luksusowy Mercedes W140 w wersji coupe (C140) czy BMW E36 coupe. Z kolei Mazda rozwijała silnik Wankla, z którym występował m.in. model RX-7.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Terenówki też mogą być klasykami

Wśród terenowych modeli pojawiły się Opel Frontera i Jeep Grand Cherokee. Tym samym grupa aut, które wcześniej uważane były za typowe woły robocze zaczęły nabierać cech rekreacyjnych czy lifestylowych.

Nie zabrakło oczywiście samochodów, które były bardziej przystępne dla większości kierowców z racji korzystnej ceny. Wśród nich pojawiły się Volkswagen Vento, Toyota Corolla czy model z naszego podwórka – Fiat Cinquecento.

W naszym zestawieniu nie zabrakło prawdziwych tuzów w postaci Bugatti EB 110, Porsche 911 Turbo S, Jaguara XJ220 czy Lotusa Omegi.