Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 155 to 4-drzwiowy sedan klasy średniej produkowany przez włoski koncern. Auto powstało w 1992 roku, zastępując model 75. Konstrukcyjnie 155-ka bazuje na Fiacie Tempra oraz Lancii Delta i Dedra przejmując od nich nie tylko płytę podłogową ale również wiele podzespołów.

Mimo pudełkowatego nadwozia i kanciastych kształtów, auto miało atrakcyjną stylistykę, a co najważniejsze – bardzo korzystny współczynnik oporu powietrza, wynoszący Cx=0,29. Dzięki znacznie większemu nadwoziu od poprzednika, przestronność wnętrza również uległa poprawie, a bagażnik miał pojemność aż 525 litrów.

Nowością, i jednocześnie wywołujący największe wówczas kontrowersje, był fakt odejścia od dotychczasowego napędu na tylną oś i zastąpieniem go napędem na przednie koła. Wyjątkiem była topowa wersja Q4, w której zastosowano napęd na 4 koła. Zespół napędowy został przejęty z Lancii Delty (skrzynia biegów z wersji Integrale) – była to 2-litrowy benzyniak generujące 190 KM. Z zewnątrz Q4 wyróżniała się specjalnym wzorem felg, innymi lusterkami oraz innymi zderzakami i niewielkim spojlerem na tylnej klapie, a wewnątrz znajdziemy m.in. sportowe fotele.

W 1995 roku postanowiono odświeżyć sedana Alfy. Modernizacji uległa atrapa chłodnicy, wnętrze oraz gama silnikowa i wyposażenie. Oprócz tego poszerzone zostały nadkola. Przed liftingiem pod maską montowano benzyniaki Twin Spark o pojemności 1.7 (115 KM), 1.8 (129 KM), 2.0 (145 KM) oraz 2.5 (V6, 165 KM) litra oraz turbdiesle 1.9 TD i 2.5 TD generujące kolejno 92 i 125 KM.

Po liftingu unowocześniono jednostki napędowe, a 4-cylindrowe silniki były 16-zaworowe (wcześniej 8-zaworowe). Silnik 1,7-litrowy został zastąpiony przez jednostkę 1.6 TS 16V (120 KM), 1,8-litrowy motor wzmocniono do 140 KM, a 2-litrowy – do 150 KM. Silniki wysokoprężne zostały bez zmian. Do wyboru była 5-biegowa przekładnia manualna oraz 4-stopniowy automat.

Jak przystało na Alfę, 155-ka nie była bezawaryjna. Tradycyjnie do największych bolączek należała szwankująca instalacja elektryczna oraz zawieszenie.

Produkcja modelu 155 dobiegła końca w 1998 roku, a jej następcą był model 156.

Konkurentami Alfy Romeo 155 są m.in. BMW serii 3, Audi A4 oraz Honda Accord.

Alfa Romeo 155 - generacje

Alfa Romeo 155 (1992&nbsp-&nbsp1998)

Alfa Romeo 155 (1992 - 1998)

Alfa Romeo 155 - powiązane artykuły

Te samochody w 2022 r. zasłużą na zabytkowe tablice rejestracyjne

Te samochody w 2022 r. zasłużą na zabytkowe tablice rejestracyjne

Samochody, które zasługują na miano klasyka i mogą mieć przynależne im żółte tablice rejestracyjne muszą mieć ukończone 30 lat. W 2022 r. kolejne modele zyskają status youngtimerów. Wśród pojazdów, które przedstawiamy są zarówno tanie miejskie wozidełka, jak i modele sportowe czy luksusowe.

Alfa Romeo 155 – już youngtimer?

Alfa Romeo 155 – już youngtimer?

Datę, kiedy na świecie narodziły się wyścigi samochodów, można precyzyjnie określić. To dokładnie ten dzień, kiedy świat ujrzał drugi samochód. Z określeniem daty, od kiedy dane auto można nazwać "klasykiem" czy "youngtimerem" jest znacznie większy problem.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test