Młodym konstruktorom Volvo C70 udało się zrezygnować z typowych dla szwedzkiej marki kanciastych kształtów karoserii.
Była to również zasługa konstruktorów brytyjskiej firmy TWR (Tom Walkinshaw Racing), z którą Szwedzi współpracowali przy projekcie C70.
Udział miały również... rodziny projektantów. To ciekawa historia i warto ją przypomnieć. Aby poznać, jak wyglądają i jeżdżą samochody coupe konkurencji, projektanci pojechali na południe Francji, aby przeprowadzać tam testy i stworzyć wstępny projekt. Ponieważ był to okres wakacji, szefostwo Volvo ściągnęło do Francji rodziny projektantów. Decyzja była trafna – uwagi rodzin projektantów okazały się bardzo cenne, a ich obecność nie odciągała inżynierów od pracy.
Volvo C70, mimo że zbudowane na bazie kanciastego modelu 850 było opływowe, karoseria miała dobrze dobrane proporcje. Równolegle z coupe projektowano wersję cabrio – pojawiła się ona w rok po C70.
Najmocniejszym silnikiem, jaki pracował pod maską Volvo C70, był motor 2,3 litra turbo o mocy 240 KM. Była też oferowana jednostka 2,5 litra – 193 KM.
W Volvo C70 montowano wiele systemów zapewniających bezpieczeństwo, znanych z innych wersji szwedzkiej firmy. Był to m.in. system SIPS rozpraszający energię uderzenia przy kolizji bocznej, napinacze pasów bezpieczeństwa, poduszki powietrzne – czołowe i boczne. Był też pałąk z wytrzymałej stali zabezpieczający głowy pasażerów na wypadek dachowania.
Volvo C70 produkowano od 1996 do 2002 roku – w tym czasie powstało 27 014 modeli coupe.