Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Porsche Cayenne E-Hybrid - alternatywa diesla | Test

11 maja 16 15:10

Jeżeli ktoś nie lubi zapachu oleju napędowego, to Cayenne e-hybrid jest odpowiednią propozycją. Zachowuje geny właściwe marce i ma akceptowalne koszty eksploatacji.

Udostępnij
0
Skomentuj

Jeśli zobaczycie na parkingu Cayenne z zielonkawym to znaczy, że widzicie wersję z hybrydowym układem napędowym.

Silnik i skrzynia biegów takiego Cayenne (8-stopniowy Tiptronic) to podzespoły takie jak w hybrydowej wersji Porsche Panamera. Trzylitrowe benzynowe V6 osiąga moc 333 KM w zakresie od 5500 do 6500 obrotów na minutę oraz 440 Nm momentu, gdy wskazówka obrotomierza waha się między 3000 a 5250 obr./min.

Dodatkowy silnik elektryczny jest znacznie słabszy, bo ma 90 KM i 310 Nm. Jego charakterystyka jest diametralnie różna, ale świetnie uzupełnia V6, maksimum mocy oddaje bowiem przy 2200-2600, a momentu – od 0 do 1700 obr./min. Połączone siły benzyny i elektryki dają szansę zarządzania mocą 414 KM i rozdzielania zasobu 590 Nm. A to naprawdę dobry wynik, który pozwala przegonić na szosie większość samochodów.

Obecnie sprzedawane Porsche Cayenne e-hybrid, w odróżnieniu od poprzedniej generacji, jest hybrydą w wersją plug-in, czyli można ją dodatkowo ładować z gniazdka elektrycznego. Teoretyczny zasięg z naładowaną maksymalnie baterią wynosi 36 km – tyle można przejechać w idealnych, zapewne laboratoryjnych warunkach.

W normalnym miejskim ruchu drogowym hybrydowe Cayenne w trybie wyłącznie elektrycznym pokonuje 22-26 km. To przyzwoity wynik, który pozwoli dojechać np. z domu do pracy. Jeśli tam podłączymy wóz do źródła energii, naładowanym autem można wrócić do domu. Oczywiście zasięg na prądzie można bardzo łatwo zmniejszyć – wystarczy tylko dynamicznie wciskać pedał gazu, zmuszając SUV do sprintu.

Porsche jest dowodem na to, że hybryda nie musi pozbawiać samochodu charakteru. Cayenne e-hybrid – jak na auto tej marki przystało – ma sportowe tryby jazdy. Kiedy sobie tego zażyczymy, pozwala nawet na lekki uślizg tyłu. Pewność i precyzja prowadzenia są w tym przypadku bez zarzutu. Oczywiście trzeba pamiętać o sporej masie i środku ciężkości położonym wyżej niż w aucie sportowym.

Jeśli będziemy mieli szansę na regularne doładowywanie baterii, wersja e-hybrid będzie oszczędna w eksploatacji. Co prawda o średnim spalaniu podawanym przez producenta można zapomnieć, ale mniej niż 10 l na 100 km w mieście to świetny wynik.

W tej dziedzinie Cayenne e-hybrid nie dorówna nawet wersja ze słabszym 262-konnym dieslem, która jest mniej zrywna (0-100 km – 7,3 s). Hybrydę pokona Cayenne S Diesel z silnikiem o mocy 385 KM (0-100 w 5,4 s) ale kosztuje 415 180 zł.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Porsche Cayenne E-Hybrid - alternatywa diesla

Obecnie sprzedawane Porsche Cayenne e-hybrid, w odróżnieniu od poprzedniej generacji, jest hybrydą w wersją plug-in, czyli można ją dodatkowo ładować z gniazdka elektrycznego. Teoretyczny zasięg z naładowaną maksymalnie baterią wynosi 36 km – tyle można przejechać w idealnych, zapewne laboratoryjnych warunkach.

Porsche Cayenne E-Hybrid - alternatywa diesla | Test (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego