Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Auto Świat 32/2018

6 sie, 07:40

Co chwila słyszymy o wypadkach na A1, A2 czy A4 i zastanawiamy się, co jest powodem, że tak często są tam kolizje i wielogodzinne zatory.

Udostępnij
0
Skomentuj
Auto Świat 32/2018 Auto Świat 32/2018 Foto: Auto Świat / Auto Świat

Dużo do myślenia dają ostatnie wydarzenia na A1, kiedy to po kilku godzinach stania w korku wielu kierowców postanowiło zjechać z autostrady tam, gdzie tylko się da, czyli na łąki i pola.

Niektórzy blokowali korytarz ruchu dla służb ratowniczych. Trudno się im dziwić, bo kilka godzin w aucie z dziećmi w upale do przyjemności nie należy. To zajście pokazuje, że nasze autostrady, mimo że jeszcze młode, już są za ciasne i nie wszędzie dobrze zaplanowane. Przydałby się przynajmniej jeden dodatkowy pas ruchu, a także częstsze zjazdy na boczne drogi, żeby w razie wypadku czy kolizji była możliwość łatwiejszego opuszczenia autostrady.

Zdarzenie na A1 pokazuje też niewątpliwie, że służby ratownicze i policja nie są właściwie przygotowane do szybkiego usunięcia zatoru. Pozwolono, żeby korek powiększał się z minuty na minutę, zamiast o wiele wcześniej kierować ruch na objazdy. Nie wiadomo, czy służby ratownicze zrobiły wszystko, żeby jak najszybciej udrożnić trasę, ale sądząc po 4-godzinnym zatorze, tak nie było.

Czas zatem zacząć modernizację nie tylko autostrad, lecz także służb, które obsługują na nich ruch. Dużo oczywiście przydałoby się też zmienić w przygotowaniu kierowców, bo wielu z nich po prostu nie potrafi korzystać z autostrad. Jadą oni zbyt szybko lub zbyt wolno, zatrzymują się tam, gdzie nie można, wyprzedzają w niebezpieczny sposób itd.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” 32/2018 polecamy m.in.

- Nowości BMW - 15 premier modeli w ciągu najbliższych lat

- Suzuki Jimny - Prezentacja nowej generacji małej terenówki

- Seat Tarraco - Pierwsza jazda zamaskowanym SUV -em

- Design przyszłości - Drugi etap warsztatów ze stylistami Opla

- Jak fotografować samochody - Warsztaty zorganizowane przez Fujifilm i Forda

- Volkswagen Touareg kontra Mercedes GLE i Volvo XC90 - Porównanie dużych SUV-ów z dieslami

- Porsche 911 GT3 RS - Bezkompromisowy sportowiec z 520-konnym bokserem 4.0

- Renault Clio - Mały hatchback z silnikiem 1.2

- Toyota Aygo - Miejskie auto po face liftingu

- Jak się jeździ po polskich drogach - Gdzie jest najwięcej wypadków i dlaczego

- Wynajem samochodu - Przeczytaj, zanim wypożyczysz auto

- Jak to załatwić: rejestracja auta - Wznawiamy cykl, w którym wyjaśniamy krok po kroku, jak wykonać różne czynności

- Z drugiej ręki: Skoda Rapid (od 2012 r.) - Prezentacja modelu: wszystkie wersje

- Top 10: auta 15-letnie - Ranking polecanych modeli

- Fascynacje: Rolls-Royce Phantom - Jeździliśmy superlimuzyną z silnikiem V12

- Z archiwum „Auto Świata” - Wspominamy wydanie sprzed 20 lat

 Foto: Auto Świat / Auto Świat

Najnowsze wydanie tygodnika „Auto Świat” 32/2018 w sprzedaży od 6 sierpnia 2018 r.

Bezpiecznych podróży!

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej