Hyundai Veloster to kompaktowy samochód miejsko-sportowy. Auto zadebiutowało w 2011 roku i miało być następcą modelu Coupe/Tiburon. Nazwa Veloster jest połączeniem wyrazów „velocity” (ang. prędkość) i „roadster”
Od samego początku auto wywołało poruszenie na rynku motoryzacyjnym swoim nietypowym nadwoziem. Oprócz nowatorskiego kształtu i ciekawej stylistyki nadwozia, samochód wyróżniał się asymetrycznym układem drzwi – 2 z przodu i jedne z tyłu po prawej stronie. Wnętrze ze względu na nietypowy kształt nadwozie nie jest zbyt przestronne, a 2 osoby na tylnej kanapie o ile nie będą narzekały na brak miejsca na nogi, to przestrzeń nad głową jest mocno ograniczona.
Z tych samych powodów również pojemność bagażnika nie rozpieszcza i pomieści 320 litrów bagażu. Pod maską znalazła się jedna, benzynowa jednostka 4-cylindrowa o pojemności 1,6 litra. W wersji bez doładowania rozwija ona 130 lub 140 KM, a zamawiając odmianę z turbosprężarką otrzymujemy 186 lub 210 KM.
Niestety w Polsce dostępna była tylko 140- i 186-konna wersja. Moc jest przekazywana na przednie koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej, a na niektórych rynkach dostępna jest także dwusprzęgłowa zautomatyzowana przekładnia o 6 przełożeniach. Niestety, auto nie zdobyło rzeszy fanów m.in. ze względu na zbyt nowatorki styl nadwozie, a także za niezbyt sportowe prowadzenie.
Głównymi konkurentami Hyundaia Velostera są m.in. Honda CR-Z oraz Scion iC.