Lexus LX to największy model dostępy w ofercie japońskiej marki premium. Sporych rozmiarów SUV pojawił się na rynku w 1995 roku jako ekskluzywna odmiana Toyoty Land Cruiser. Jednocześnie był to pierwszy model tej klasy Lexusa (jego pełna nazwa to LX 450).
O ile nadwozie niewiele się różniło, o tyle we wnętrzu mogliśmy znaleźć wiele luksusowych smaczków i dodatków dbających o odpowiedni poziom komfortu zarówno kierowcy jak i współpasażerów. W sumie autem mogło podróżować nawet 7 osób. W standardzie wszystkie siedzenia były pokryte skórą. Wśród dodatkowo płatnych opcji znalazły się takie pozycje jak zmieniarka CD, czy elektroniczna blokada przedniego i tylnego dyferencjału.
Pod maską pracowała duża, 4,5-litrowa rzędowa „szóstka” o mocy 215 KM, która przez wielu była uznawana za zbyt słabą do tak dużej masy auta. Napędzane były obie osie za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej.
W 1998 roku do produkcji weszła II generacja SUV-a Lexusa (LX 470). Nadwozie kolejny raz różniło się od „uboższej” Toyoty praktycznie tylko znaczkami i niewielkimi szczegółami. Wewnątrz za to oprócz skóry i wykończenia deski rozdzielczej drewnem, nowością był III rząd siedzeń wyposażony w 3 miejsca do siedzenia. Dzięki temu autem mogło teraz podróżować nawet 8 osób.
Pod maskę trafił po raz kolejny wyłącznie benzyniak – tym razem miał on 8 cylindrów w układzie „V” oraz pojemność równą 4,7 litra i rozwijał od 230 do 272 KM, w zależności od roku produkcji i tym razem silnik już lepiej radził sobie z 2,5-tonowym autem. Obok 4-biegowego automatu dostępny był także automat o 5 przełożeniach. Napęd standardowo był przenoszony na obie osie.
W 2008 roku pojawiła się na rynku III generacja Lexusa LX, tym razem z dopiskiem 570. Nietrudno się domyśleć, że liczba po literach „LX” oznaczała pojemność silnika, tak więc tutaj pod maską gościła duża, 5,7-litrowa jednostka benzynowa o 8 cylindrach. Jej moc wynosiła 383 KM, jednak wersja Supercharger przeznaczona na rynek w Kuwejcie dysponowała mocą 450 KM. Pomimo sporej wagi (ok. 2,7 tony) silnik zapewniał zadowalającą dynamikę. Obie skrzynie automatyczne zostały zastąpione przez jedną, 6-biegową. Napęd wciąż był przenoszony na obie osie. Podobnie jak w poprzedniku, ta odsłona również mogła przewieźć 8 osób.
W 2011 roku auto przeszło pierwszy facelifting, choć większe zmiany przeniosła dopiero druga modernizacja nadwozia – aut upodobniło się do innych modeli z oferty Lexusa i otrzymało charakterystyczny, duży grill z wcięciami po bokach. Kwestie techniczne pozostały bez zmian. Nowością były za to 21-calowe felgi, które na blisko 5-metrowym SUV-ie wyglądają imponująco.
Głównymi konkurentami Lexusa LX są m.in. Acura MDX, Cadillac Escalade oraz Lincoln Navigator.