Jednostka, w którą wyposażono samochód przeznaczony na rocznik modelowy 2008 będzie dysponować mocą 381 koni mechanicznych. Jest ona silniejsza o 110 koni od modelu, który właśnie zastępuje. Maksymalny moment obrotowy generowany przez ten silnik wynosi 545 Nm.

Moc z jednostki będzie przekazywana na wszystkie koła za pomocą automatycznej, siedmiostopniowej skrzyni biegów. Dla zwiększenia komfortu jazdy producent będzie montować w standardzie elektro-hydrauliczne zawieszenie. Dodatkowo pojawi się też system aktywnej kontroli prześwitu oraz twardości zawieszenia, który podczas jazdy z wysokimi prędkościami na autostradzie będzie obniżał prześwit, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne. Nowy LX 570 będzie też wyposażony w system ABS nowej generacji, który pozwala skrócić drogę hamowania na śliskich nawierzchniach.

Rozstaw osi nowego Lexusa w stosunku do jego poprzedniej generacji nie uległ zmianie. Pomimo tego, zwiększyła się długość nadwozia, a co za tym idzie także ilość miejsca dla pasażerów. Producent postanowił zapewnić wysoki poziom komfortu wewnątrz samochodu. Drugi rząd foteli dzielonych w stosunku 40/20/40 oraz trzeci rząd foteli mogą być przesuwane w kilku płaszczyznach, w zależności od potrzeb w kwestii zagospodarowania wnętrza. Dodatkowo na liście wyposażenia pojawi się także czterostrefowa klimatyzacja, 9-głośnikowy system audio, nawigacja satelitarna oraz bezprzewodowa komunikacja Bluetooth między samochodem, a telefonem komórkowym.

Producent zadbał w pierwszej kolejności także o bezpieczeństwo pasażerów. W standardzie montowanych będzie aż dziesięć poduszek powietrznych, w tym poduszki kolanowe dla kierowcy i pasażera. W drugim rzędzie podróżujących chronić będą boczne kurtyny. Tak samo w ostatnim rzędzie. Pomiędzy nowoczesnymi technologiami bezpieczeństwa pojawią się także aktywne zagłówki oraz system monitorowania.