Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Lexus LX

Lexus LX

Ikona samochodu

Lexus LX to największy model dostępy w ofercie japońskiej marki premium. Sporych rozmiarów SUV pojawił się na rynku w 1995 roku jako ekskluzywna odmiana Toyoty Land Cruiser. Jednocześnie był to pierwszy model tej klasy Lexusa (jego pełna nazwa to LX 450).

O ile nadwozie niewiele się różniło, o tyle we wnętrzu mogliśmy znaleźć wiele luksusowych smaczków i dodatków dbających o odpowiedni poziom komfortu zarówno kierowcy jak i współpasażerów. W sumie autem mogło podróżować nawet 7 osób. W standardzie wszystkie siedzenia były pokryte skórą. Wśród dodatkowo płatnych opcji znalazły się takie pozycje jak zmieniarka CD, czy elektroniczna blokada przedniego i tylnego dyferencjału.

Pod maską pracowała duża, 4,5-litrowa rzędowa „szóstka” o mocy 215 KM, która przez wielu była uznawana za zbyt słabą do tak dużej masy auta. Napędzane były obie osie za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej.

W 1998 roku do produkcji weszła II generacja SUV-a Lexusa (LX 470). Nadwozie kolejny raz różniło się od „uboższej” Toyoty praktycznie tylko znaczkami i niewielkimi szczegółami. Wewnątrz za to oprócz skóry i wykończenia deski rozdzielczej drewnem, nowością był III rząd siedzeń wyposażony w 3 miejsca do siedzenia. Dzięki temu autem mogło teraz podróżować nawet 8 osób.

Pod maskę trafił po raz kolejny wyłącznie benzyniak – tym razem miał on 8 cylindrów w układzie „V” oraz pojemność równą 4,7 litra i rozwijał od 230 do 272 KM, w zależności od roku produkcji i tym razem silnik już lepiej radził sobie z 2,5-tonowym autem. Obok 4-biegowego automatu dostępny był także automat o 5 przełożeniach. Napęd standardowo był przenoszony na obie osie.

W 2008 roku pojawiła się na rynku III generacja Lexusa LX, tym razem z dopiskiem 570. Nietrudno się domyśleć, że liczba po literach „LX” oznaczała pojemność silnika, tak więc tutaj pod maską gościła duża, 5,7-litrowa jednostka benzynowa o 8 cylindrach. Jej moc wynosiła 383 KM, jednak wersja Supercharger przeznaczona na rynek w Kuwejcie dysponowała mocą 450 KM. Pomimo sporej wagi (ok. 2,7 tony) silnik zapewniał zadowalającą dynamikę. Obie skrzynie automatyczne zostały zastąpione przez jedną, 6-biegową. Napęd wciąż był przenoszony na obie osie. Podobnie jak w poprzedniku, ta odsłona również mogła przewieźć 8 osób.

W 2011 roku auto przeszło pierwszy facelifting, choć większe zmiany przeniosła dopiero druga modernizacja nadwozia – aut upodobniło się do innych modeli z oferty Lexusa i otrzymało charakterystyczny, duży grill z wcięciami po bokach. Kwestie techniczne pozostały bez zmian. Nowością były za to 21-calowe felgi, które na blisko 5-metrowym SUV-ie wyglądają imponująco.

Głównymi konkurentami Lexusa LX są m.in. Acura MDX, Cadillac Escalade oraz Lincoln Navigator.

Lexus LX - generacje

Ikona samochodu

Lexus LX I (1995 - 1997)

Ikona samochodu

Lexus LX II (1998 - 2007)

Ikona samochodu

Lexus LX III (2007 - )

Lexus LX - powiązane artykuły

Pieniądze piękna nie dają. Oto najbrzydsze samochody premium

Pieniądze piękna nie dają. Oto najbrzydsze samochody premium

Płacisz i masz? No nie do końca. Nie zawsze cena premium gwarantuje premium design. Oto 11 prestiżowych samochodów, które akurat wyglądem cię raczej nie oczarują.

Lexus LX na nowo. Terenówka po królewsku

Lexus LX na nowo. Terenówka po królewsku

W świecie aut terenowych czas płynie wolniej. Lexus dopiero po 14 latach zmienia swój największy model LX. Po premierze nowej Toyoty Land Cruiser z serii 300 pora zatem na znacznie bardziej prestiżowego krewniaka: LX 600.

Tak bawią się bogacze – bitwa terenówek

Tak bawią się bogacze – bitwa terenówek

Rosjanie umieją się bawić, to trzeba im przyznać. A jeśli jeszcze mają do dyspozycji takie auta jak Mercedes-AMG G63, Lexus LX 570 i Volkswagen Touareg, to mocne wrażenia gwarantowane. Wyścigi pod górę, ryzykowne skoki, przeciąganie liny, efektowne „bączki” – to wszystko da się zrobić tymi terenówkami. A potem filmik z tych wyczynów wrzucić na YouTube'a.

Nowy Lexus LX 70

Nowy Lexus LX 70

Luksusowy oddział Toyoty zaprezentował podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku swój najnowszy model. Jest nim Lexus LX 570 wyposażony w ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5,7 litra.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test