Foto: Auto Świat / Auto Świat

Instalacja LPG – wtryskiwacze.

Instalacja LPG – wtryskiwacze. To nie przypadek, że jeden dobry wtryskiwacz kosztuje więcej niż komplet słabych. Wtryskiwacze, które działają nierówno (mają niepowtarzalną charakterystykę)

i których właściwości szybko zmieniają się w miarę użytkowania, są sprawcami nierównomiernej pracy silnika, pojawiania się błędów w sterowniku, braku mocy oraz podwyższonego spalania podczas jazdy na gazie oraz smrodu wydobywającego się z rury wydechowej.

Jeśli chodzi o trwałość, to w standardowych warunkach wtryskiwacz z górnej półki powinien wytrzymać 100-250 tys. km (ważny jest odpowiedni dobór i cechy jednostki napędowej auta), gorszy – nawet 10 razy mniej. Słabe wtryskiwacze nie znoszą bezczynności, „sklejają się”, jeśli auto użytkowane jest okazjonalnie, szybko zużywają się też, jeśli często jeździmy na wysokich obrotach. To jeden z tych elementów, na których przesadnie oszczędzać nie warto, choć kupno najdroższych zwykle nie ma uzasadnienia.

Instalacja LPG w aucie: jak założyć niedrogo, ale dobrze (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego