Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Peugeot 607 2.2 HDi - wygoda i kaprysy w niskiej cenie

19 cze, 15:32

Peugeot 607 to elegancki wygląd, świetnie wyposażone wnętrze, dynamiczny i oszczędny diesel, dobre podwozie – w 2000 r., gdy Peugeot 607 z silnikiem 2.2 HDi wchodził na rynek, wypowiadano się o nim w samych superlatywach. Czy jednak teraz Peugeot 607 „w idealnym stanie” z 2002 r. za 10 500 zł. to okazja? Niestety, humor mogą popsuć koszty utrzymania

Udostępnij
0
Skomentuj

Pomijając nieudaną próbę Mercedesa z lat 80. XX wieku, Peugeot 607 był pierwszym samochodem seryjnie wyposażonym w filtr cząstek stałych. Po latach użytkowania auto zachowało wiele zalet, ale musicie podchodzić do niego ostrożnie. Dlaczego? Bo mimo niskiego spalania (średnie 7 l/100 km w dużej limuzynie to dobry wynik) koszty eksploatacji Peugeota 607 będą wysokie.

Peugeot 607 - zalety

Przyzwoicie wykonane i dobrze wyposażone wnętrze (często: dwustrefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektryczna regulacja i podgrzewanie foteli) może się podobać. Cztery osoby podróżują komfortowo, bo ukształtowanie tylnej kanapy nie skłania do sadzania tam trzeciego pasażera. Podwozie Peugeota 607 miękko zestrojono, więc z pewnością nie jest to dobre auto dla osób lubiących dynamiczną jazdę po zakrętach.

Silnik 2.2 HDi potrafi zachwycić kulturą pracy i elastycznością. Podczas testu na osiągnięcie „setki” potrzebowaliśmy 11,6 s. Generalnie więc walory użytkowe Peugeota 607 są naprawdę dobre. Teraz trwałość. Tu też są zalety – nadwozie nie ma kłopotów z korozją (ale znajdziecie ją np. na belkach pomocniczych podwozia), a zawieszenie okazuje się naprawdę solidne.

Peugeot 607 - wady

Niestety, dobry humor potrafi popsuć rozbudowana elektronika, a poszukiwanie usterki nie jest łatwe. Czasem zawini popsuty moduł komfortu, innym razem – utlenione przewody lub pojawi się brak styku na połączeniach. Kosztów może przysporzyć też silnik Peugeota 607. Innowacyjny na tamte czasy filtr jest nieprzyjazny w użytkowaniu, bo trzeba uzupełniać płyn wykorzystywany w procesie dopalania spalin i liczyć się z koniecznością wymiany filtra – koszt: nawet 4000 zł.

Rozrząd warto wymieniać co 100 tys. km, nie zapominając o łańcuszku łączącym wałki. Za robociznę zapłacicie w tym przypadku ok. 700 zł, za części – nieco więcej. Jak wyjaśnili nam mechanicy z firmy Reno Max, specjalizującej się we francuskich autach, wysoki koszt robocizny wynika z komplikacji konstrukcji Peugeota 607 – czujniki rozrzucone są po samochodzie, a np. demontaż i montaż turbiny trwa… ok. 6 godzin.

Peugeot 607 - podsumowanie

Peugeot 607 kusi urokiem, komfortem i niską ceną, pozwalającą pławić się w luksusie za niewiele więcej pieniędzy niż potrzeba na model segmentu B. Ale jest też haczyk – nawet zadbane auto może stać się źródłem wydatków, dlatego warto mieć pod ręką zaufany i fachowy warsztat.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej