Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

SportContact 6: na tych oponach pojedziesz 300 km/h!

15 mar 16 14:36

Continental przygotował ekstremalne opony do aut sportowych SportContact 6 z indeksem prędkości 300 km/h.

Udostępnij
0
Skomentuj

Opony oferowane są w 41 rozmiarach na felgi o średnicach od 19 do 23 cali. Szerokość nowych opon od 225 do 335 mm.

Najnowsze SportContact 6 przeznaczone są do aut o najwyższych osiągach, takich jak np. Audi R8, Porsche 911, BMW serii 5, Mercedesów AMG.

Nowa topowa opona Continentala SportContact 6 już jest wykorzystywana przez firmy tuningowe, m.in. Brabusa. ABT, Lorinsera.

Firma Lorinser oferuje podrasowaną klasę S 500 Mercedesa z 21-calowymi oponami Continental SportContact 6 w rozmiarze 255/35 R 21 na przedniej osi i 295/30 R 21 na tylnej.

Firma Brabus przygotowała topową wersję klasy C – 63 S AMG. Specjaliści z Brabusa dodali karbonowe spoilery, 19-calowe felgi z oponami Conti SportContact 6 (245/35 R 19 na przedniej osi oraz 265/35 R 19 na tylnej) i wzmocnili silnik do 600 KM.

Firma Schnitzer zajęła się BMW M4 coupe. Poza dodatkami tuningowymi zamontowała koła z oponami SportContact 6 o średnicy 20-cali: 255/30 R 20 z przodu i 275/30 R 20 na osi tylnej.

Sportowe osiągi opon SportContact 6 uzyskano dzięki zastosowaniu nowej mieszanki gumy na bieżniku – Black Chili.

Dzięki tej mieszance opona jest jednocześnie sztywna przy dużych prędkościach, ale jej bieżnik dopasowuje się do nawierzchni, co polepsza przyczepność podczas jazdy na prostej, na zakrętach oraz podczas hamowania.

Bieżnik SportContact 6 na pierwszy rzut oka wydaje się prosty – ma poprzeczne nacięcia i 2 lub 3 rowki obwodowe.

Bieżnik SportContact 6 jest jednak skomplikowaną strukturą opracowaną komputerowo, a układ nacięć, bloków i rowków zapewnia maksymalną przyczepność oraz dobre odprowadzanie wody spod opony.

Opona SportContact 6 ma też specjalne wzmocnienie umieszczone tuż pod bieżnikiem – jest ono zbudowane z włókiem Aralon 350. Cóż to takiego?

Aralon 350 to syntetyczny materiał opracowany specjalnie do opony SportContact 6, w którym dwie nitki wykonane z mocnego aramidu oplecione są trzecią – z elastycznego nylonu.

Taka konstrukcja jest bardzo wytrzymała i działa jak dodatkowy oplot stalowy. Jest jednocześnie elastyczna, co pozwala na zachowanie kształtu bieżnika przy najwyższych prędkościach i przeciążeniach.

Taka kosmiczna technologia musi być droga – najtańsza opona Continental SportContact 6 w rozmiarze 225/35 R 19 kosztuje 936 zł.

Opony 20-calowe kosztują (w zależności od szerokości) od 1200 do 1600 zł (rozmiar 305/30 R 20).

Najdroższe SportContact 6 to opony w rozmiarze 305/25 R 22 – kosztują 1977 zł.

Czy tak drogie opony mają szansę na rynku? W Polsce będą zapewne niszowe z powodu niewielkiej liczby supersportowych aut. Ale w krajach bogatszych na pewno będą popularne.

Potwierdzają to prognozy specjalistów rynku oponiarskiego – według prognoz rynek opon 19-calowych będzie rozwijał się w tempie 8 proc. rocznie, a 20-calowych w tempie 10 proc. rocznie.

Jeszcze większy wzrost (14 proc. rocznie) przewidywany jest dla opon 21-calowych.

Z prognoz wynika, że zapotrzebowanie na opony w segmencie UHP (Ultra High Performance) zwiększy się dwukrotnie do roku 2020.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

SportContact 6: na tych oponach pojedziesz 300 km/h! (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego