CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

Test produktu: GoClever Drive – starter i powerbank w jednym

18 maja, 14:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Na rynku zaroiło się od ministarterów wyposażonych w baterie litowo-jonowe, które pozwolą też doładować np. telefon. Oto test GoClever Drive.

Urządzenia, z którymi spotkaliśmy się do tej pory, wyglądają jak... różne odmiany tego samego sprzętu, a w każdym razie wykorzystujące te same podzespoły. Do redakcji trafił nowy starter marki GoClever, a ponieważ akurat mamy na stanie podobne urządzenia sprzed kilku miesięcy (w tej branży to dużo czasu), postanowiliśmy do porównania wystawić powerbank marki Bosma.

Oba mają rozmiary niewiele większe od dużego smartfona i oba dają radę uruchomić auto z głęboko wyładowaną baterią. Test GoClevera rozpoczęliśmy właśnie od uruchomienia auta i – podobnie jak w przypadku innych podobnych sprzętów – zdał egzamin.

A jak sprawdzić pojemność baterii i inne ważne cechy sprzętu? Do Bosmy (poj. akumulatorów 600 mAh) i do GoClevera (8000 mAh) podłączyliśmy identyczne żarówki H4 poprzez krokodylki służące do uruchamiania auta – nie róbcie tego w domu! W ten sposób udało nam się już wysadzić w przeszłości konkurencję – wyjście „starterowe” nie jest zabezpieczone!

Urządzenia te mają solidnego „kopa”, ale prądu w sumie niewiele; po kilkunastu minutach moduł przy kabelkach GoClevera zaczął piszczeć i odłączył prąd, jednocześnie żarówka zasilana Bosmą zaczęła przygasać. Zamiana kabli (mają te same gniazda) sprawiła, że teraz GoClever zaświecił, ale napięcie zaczęło spadać, tymczasem zasilanie z Bosmy zostało odłączone. Wniosek? Krokodyle GoClever mają zabezpieczenie przed spadkiem napięcia, okazało się też, że chronią przed zwarciem – to zaleta.

A wady? Pojemność baterii sprzętu, rzekomo o 25 proc. większa, okazała się... identyczna. Inne różnice? GoClever można ładować zwykłym kablem USB, a Bosmę – tylko specjalną ładowarką, za to 3 razy szybciej.

Ocena: 4

Plusy: skuteczne uruchamianie auta z wyładowaną baterią; uniwersalne złącze do ładowania, w zestawie dwie ładowarki USB – samochodowa i sieciowa; zabezpieczenie przed zwarciem i niebezpiecznym rozładowaniem.

Minusy: faktyczna pojemność baterii rozczarowująca – zapas energii do ładowania smartfona podobny jak w sprzęcie z akumulatorem o pojemności 6000 mAh; bardzo długi czas ładowania (6-8 godzin).

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
~Jarek :
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
Kilka miesięcy temu zakupiłem sobie taki starter od BOSMA i muszę powiedzieć, że zdążył już przejść chrzest bojowy z pozytywnym wynikiem :) Focus w dieselu odpalił, a na wypady w plener nadał się w sam raz na ładowanie telefonu.
19 maja 10:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Test produktu: GoClever Drive

Za pomocą GoClever Drive naładujesz telefon, a dzięki krokodylkom odpalisz także samochód, w którym padł akumulator

Test produktu: GoClever Drive – starter i powerbank w jednym (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego