Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.734.492.11
Najdrożej4.994.994.992.29

Audi S5 Coupé kontra Mercedes E 400 Coupé - pięknie nierozsądne

3 sie, 12:00

Są szybkie, niezbyt praktyczne i bardzo drogie. Ale może jednak czasem należy pójść za głosem serca? Sprawdzamy, dla którego niemieckiego coupé warto zgrzeszyć.

Udostępnij
0
Skomentuj

Nareszcie Mercedes przestał wprowadzać klientów w błąd i coupé klasy E rzeczywiście nim jest, a nie – tak jak do tej pory – klasą C z elementami stylistyki i ceną klasy E. Nie chwalimy Mercedesa za to, gdyż nie powinno było być inaczej. To tylko dla waszej wiedzy.

A z którymi modelami konkurencji klasa E coupé może się w ogóle równać? Logika podpowiada BMW serii 6, tyle że ono bazuje jeszcze na poprzedniej „piątce”. Ciekawszy wydał nam się pojedynek z nieco mniejszym, za to nowocześniejszym autem, które cenowo i tak gra w tej samej lidze, co Mercedes E 400 – Audi S5. Rozbierzmy je na czynniki pierwsze.

Oba mają seryjne układy 4x4 i są napędzane 3-litrowymi „V6-kami”. Mercedes korzysta jednak z dwóch turbosprężarek, generujących maksymalne ciśnienie doładowania 0,8 bara. Dzięki temu osiąga 333 KM i 480 Nm, odpowiednio o 21 KM i 20 Nm mniej niż Audi, które ma tylko jedną turbinę.

Audi jest głośniejsze, w trybie Dynamic wydech bulgocze

Wyjściowo Audi jest też o 7200 zł tańsze, jednak cena 308 800 zł nie czyni go okazją. Załóżmy jednak, że stać nas, a skoro tak, to mamy wysokie wymagania. Przejedźmy się zatem.

Silnik Mercedesa od 2000 obrotów na minutę rozwija rasowy, przyjemny, ale nienarzucający się dźwięk silnika. Pracuje przy tym bez najmniejszych wibracji. Audi podczas nabierania obrotów jest wyraźnie głośniejsze. W trybie Dynamic dorzuca do brzmienia jednostki basowe bulgotanie. Oba silniki mają jednak opanowany pełen repertuar talentów: potrafią godnie rozpędzać auto na nisko budowanej, obfitej fali momentu obrotowego, pozwalając na leniwy cruising, i tak samo po mocniejszym wciśnięciu gazu motywują do wysokiego kręcenia oraz agresywnego zwiększania tempa.

Według naszych pomiarów Audi porusza się żwawiej – na sprint do „setki” Mercedes potrzebuje 5,5 s, czyli o sekundę dłużej niż S5. Nic dziwnego, w końcu klasa E wozi z sobą aż o 187 kg balastu więcej. Audi jest „szczuplejsze”, ale też bardziej fit i chętne do zajęć sportowych. Po wyłączeniu układu ESP można się przekonać, jak bardzo system quattro faworyzuje tu tylną oś. Żeby poprawić zwinność i prowadzenie na wyjściach z zakrętów, warto zamówić sportowy dyferencjał za 7550 zł. S5 w takiej konfiguracji zyskuje bardziej nadsterowny charakter, co w szybkim coupé jest naszym zdaniem pożądane. Z kolei dynamiczny układ kierowniczy (5590 zł), w który także wyposażono nasz testowy egzemplarz, mógłby pracować z nieco większym oporem, ale i tak dokłada on istotną cegiełkę do poczucia zwinności i radości wyczekiwania każdego kolejnego zakrętu.

ESP zawsze aktywne w mercu

Seryjny układ kierowniczy klasy E jest sztywniejszy i bardzo precyzyjny, trochę mniej nerwowy niż w S5, dobrze pasuje do charakteru coupé Mercedesa. Nie da się tu całkowicie wyłączyć ESP, ale w trybie Sport można delikatnie zarzucać tyłem, po czym elektronika dohamowuje właściwe koło i stabilizuje auto. Tyle że prowadzenie nowej klasy E coupé jest i tak o niebo lepsze w stosunku do ociężałego poprzednika. Udało się tu bowiem połączyć dynamikę z komfortem. Opcjonalne pneumatyczne zawieszenie (10 726 zł) sprawia, że Mercedes pokonuje nawet drogi najgorszej kategorii bez dramatycznych drgawek. Audi ma adaptacyjne amortyzatory (5480 zł), które dobrze się sprawują, ale szybciej dochodzą do granic swoich możliwości.

W obu autach fantastycznie się siedzi, jednak opcjonalne fotele Audi (3860 zł) nieco lepiej trzymają na boki. Z tyłu jednak wolelibyśmy podróżować w Mercedesie, gdyż po prostu jest przestronniejszy i swobodnie pomieści czworo dorosłych. W Audi taka podróż będzie bardzo niewygodna.

Audi S5 Coupé 3.0 TFSI quattro i Mercedes E 400 4Matic Coupé - dane producentów

S5 Coupe E400 Coupe
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benzynowy/V6/24 benz. biturbo/V6/24
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośr./łańcuch wtrysk bezpośr./łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 2995 2996
Maks. moc silnika (KM/obr./min) 354/5400 333/5250
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 500/1370 480/1200
Prędkość maksymalna (km/h) 250 250
Skrzynia biegów aut. 8-biegowa aut. 9-biegowa
Napęd 4x4 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/tw tw/tw
Pojemność bagażnika (l) 465 425
Rozmiar opon testowanego auta (p | t) 245/40 R 18 245/45 R 18 | 275/40 R 18
Pojemność zbiornika paliwa (l) 58 66
Emisja CO2 (g/km) 166 183
Dł./szer./wys. (mm) 4692/1846/1368 4826/1860/1430

Audi S5 Coupé 3.0 TFSI quattro i Mercedes E 400 4Matic Coupé - wyniki testu

S5 Coupe E400 Coupe
Przyspieszenie 0-50 km/h 1,7 s 2,0 s
Przyspieszenie 0-100/0-130 km/h 4,5/7,2 s 5,5.8,5 s
Przyspieszenie 0-160/0-200 km/h 10,5/17,4 12,6/20,7 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 2,2 s (aut.) 2,8 s (aut.)
Czas rozpędzania 80-120 km/h 2,9 s (aut.) 3,4 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1708/407 kg 1895/465 kg
Rozdział masy (przód/tył) 58/42 proc. 56/44 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,6/11,6 m 11,5/11,5 m
Hamowanie (opony letnie) ze 100 km/h (zimne) 35,5 m 36,6 m
Hamowanie (opony letnie) ze 100 km/h (gorące) 33,9 m 33,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 56 dB (A) 57 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 64 dB (A) 64 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 70 dB (A) 67 dB (A)
Spalanie testowe 8,8 l/100 km 9,4 l/100 km
Zasięg 650 km 700 km

Audi S5 Coupé 3.0 TFSI quattro i Mercedes E 400 4Matic Coupé - gwarancja/ceny

S5 Coupe E 400 Coupe
Cena podstawowa testowanej wersji 308 800 zł 316 000 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) 48,3 proc. 48,1 proc.
Gwarancja mechaniczna 3 lata/90 000 km 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 30 lat
Przeglądy wg wskazań/2 lata wg wskazań/rok
Cena po doposażeniu 357 270 zł 350 735 zł

Audi S5 Coupé 3.0 TFSI quattro i Mercedes E 400 4Matic Coupé - punktacja

Nadwozie Maks. pkt. S5 Coupe E 400 Coupe
Przestronność z przodu 40 26 29
Przestronność z tyłu 30 15 18
Pojemność bagażnika 25 17 15
Ładowność 15 10 11
Widoczność 20 16 14
Fotele, pozycja kierowcy 30 29 28
Ergonomia obsługi 20 16 14
Jakość wykończenia 20 19 18
Suma punktów 200 148 147
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. S5 Coupe E 400 Coupe
Przyspieszenie 25 24 21
Elastyczność 25 25 23
Poziom hałasu 15 10 13
Skrzynia biegów 15 13 14
Zachowanie na drodze 30 28 27
Komfort jazdy 30 26 29
Układ kierowniczy 15 13 14
Średnica zawracania 5 4 4
Skuteczność hamulców 40 36 34
Suma punktów 200 179 179
Koszty i wyposażenie Maks. pkt. S5 Coupe E 400 Coupe
Cena po doposażeniu 50 20 21
Utrata wartości 15 12 12
Zużycie paliwa 30 15 12
Wyposażenie – komfort 30 22 22
Wyp. – bezpieczeństwo 30 18 18
Ubezpieczenia 10 5 5
Gwarancja 15 10 9
Przeglądy 20 13 17
Suma punktów 200 115 116
Wynik końcowy 600 442 442
Miejsce w teście 1. 1.

Audi S5 Coupé kontra Mercedes E 400 Coupé - naszym zdaniem

Mimo zbliżonych parametrów są to jednak różne charaktery. Audi to rasowy sportowiec z ostro reagującym V6, tu wszystko jest dla kierowcy. Mercedes rozpieszcza lepszą przestronnością i wyższym komfortem, ale też potrafi dać kierowcy dużo przyjemności z szybkiej jazdy. Oba auta są godne polecenia i warte swoich cen.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (28)

No photo
No photo ~SJ Użytkownik anonimowy
~SJ
No photo ~SJ Użytkownik anonimowy
do ~Bartek:
No photo ~Bartek Użytkownik anonimowy
4 sie 09:04 użytkownik ~Bartek napisał
Jesteście pewni, że porównanie Audi zbudowanego na A4 z większym E ma sens? S5 lepiej byłoby porównać z C coupe i serią 4 od BMW w podobnej specyfikacji.
Racja...autorzyna kierował sie ceną przy porównaniu dwóch ,całkowicie odmiennych pojazdów - sportowego audi segmentu D i criusera Mercedesa z wyższej klasy...
4 sie 12:50 | ocena: 93%
Liczba głosów:15
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bartek Użytkownik anonimowy
~Bartek :
No photo ~Bartek Użytkownik anonimowy
Jesteście pewni, że porównanie Audi zbudowanego na A4 z większym E ma sens? S5 lepiej byłoby porównać z C coupe i serią 4 od BMW w podobnej specyfikacji.
4 sie 09:04 | ocena: 90%
Liczba głosów:21
90%
10%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Przyrost mocy w każdym silniku bez przeróbki! Zmniejszając tarcie o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, skrzyni biegów, dyferencjale osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni) i 2 - 4 x wydłużamy ich trwałość, w tym turbiny! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0.p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym motocykl, samochód lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! Nie ma jakościowych odpowiedników. W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2010 r. Toyota -Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologię S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787 B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
10 sie 20:57 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jaja Użytkownik anonimowy
~jaja :
No photo ~jaja Użytkownik anonimowy
Mercedes to już na 3 dzień na powietrzu będzie rdzewiał, a po zimie i soli masa nalotu rdzawego na nadkolach. Wiem coś o tym. Miałem S klase 350cdi, auto super, silnik super, skrzynia średnia ale OK ale blacha tragedia. Po 4 latach miał już pryszcze, masakra, a serwis rozkładał ręce. Olałem Merca, teraz mam BMW serii 7 i wiem co traciłem przez te lata z Mercem. Kolega ma zaś A8 4.2 TDI istny samolot :)
10 sie 21:14 | ocena: 50%
Liczba głosów:20
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szybki i wściekły 8 Użytkownik anonimowy
~szybki i wściekły 8 :
No photo ~szybki i wściekły 8 Użytkownik anonimowy
Nie mogę się zdecydować serce mówi Mercedes ale Audi jest ładniejsze. Hmm biorę obydwa.
10 sie 19:01 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
~Tomasz
No photo ~Tomasz Użytkownik anonimowy
do ~koloc:
No photo ~koloc Użytkownik anonimowy
10 sie 20:35 użytkownik ~koloc napisał
Nie ma jazdy bez gwiazdy i tyle w temacie porównawczym, no może jeszcze na koniec, nie ufałbym audi jeżeli chodzi o emisję CO2.
lubisz rdzewiejące pojazdy na to wychodzi......eh....
10 sie 21:15 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~koloc Użytkownik anonimowy
~koloc :
No photo ~koloc Użytkownik anonimowy
Nie ma jazdy bez gwiazdy i tyle w temacie porównawczym, no może jeszcze na koniec, nie ufałbym audi jeżeli chodzi o emisję CO2.
10 sie 20:35 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
42%
58%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Przecież na te samochody stać w Polsce pewnie 1000 osób (jeden tysiąc).
10 sie 20:48 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
44%
56%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bełkot Użytkownik anonimowy
~bełkot
No photo ~bełkot Użytkownik anonimowy
do ~Tomek:
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
10 sie 20:48 użytkownik ~Tomek napisał
Przecież na te samochody stać w Polsce pewnie 1000 osób (jeden tysiąc).
Chyba w Polsce C. W miastach jest masa ludzi, którzy zarabiają pięciocyfrowo. I nie mówię o jakichś bogaczach, tylko o lekarzach, prawnikach, korposzczurach, programistach, przedsiębiorcach itd.
10 sie 21:24 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~heheh Użytkownik anonimowy
~heheh :
No photo ~heheh Użytkownik anonimowy
a jak ma wypaść w niemieckim katalogu reklamowym, za który jeszcze płacicie w kiosku? LOL
10 sie 19:15 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Audi S5 Coupé kontra Mercedes E 400 Coupé

Są szybkie, niezbyt praktyczne i bardzo drogie. Ale może jednak czasem należy pójść za głosem serca? Sprawdzamy, dla którego niemieckiego coupé warto zgrzeszyć.

Audi S5 Coupé kontra Mercedes E 400 Coupé - pięknie nierozsądne (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego