CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.624.231.96
Średnio4.694.844.502.12
Najdrożej5.095.174.892.45

Infiniti Q60 S - japońskie premium

10 lut, 16:12
Udostępnij
0
Skomentuj

Wygląda ciekawie i z silnika V6 wyciska 405 KM – czy europejska konkurencja spod znaku Audi, BMW i Mercedesa może czuć się zagrożona przez rywala z Dalekiego Wschodu?

Głęboki specjalny lakier Sunstone Red (6100 zł) robi wrażenie, a w kwestii samych kształtów nadwozia nie zgłaszamy zastrzeżeń – wiadomo, każdy ma inny gust, ale niezależnie od upodobań wstydu na pewno nie ma i nam auto się podoba. Do tego 405 koni i napęd na obie osie – to już bezsprzecznie to, co lubimy najbardziej. Czy zatem Infiniti Q60 może zagrozić autom ze Starego Kontynentu?

Infiniti Q60 S - świetne silnik i napęd

Wsiadamy do środka. Dwa duże ekrany (oczywiście, dotykowe), ale też analogowe zegary i masa przycisków – obsługa wymaga chwili przyzwyczajenia i w pierwszej chwili wydaje się nieco nielogiczna. Zupełnie inne wrażenia pozostawiają sportowe, obite skórą siedzenia – pozycja za kierownicą jest superwygodna, a trzymanie na boki okazuje się dobre. Elektrycznie sterowany dach ogranicza przestrzeń nad głową – jeśli kierowca będzie miał ponad 190 cm wzrostu, może dotknąć podsufitki.

Odpalamy silnik. Jego dźwięk, zwłaszcza z racji wysokiej mocy, mógłby być nieco bardziej zdecydowany i donośniejszy, tyle że pod tym względem Infiniti nie jest wyjątkiem – mocnych aut, do tego ładnie brzmiących, można szukać ze świecą. Duży moment, dostępny od niskich obrotów, sprawia, że lekkie dodanie gazu powoduje natychmiastową reakcję, a napęd skutecznie zabezpiecza przed poślizgiem. Siedmiostopniowa przekładnia w trybie automatycznym płynnie działa. Trochę gorzej jest, gdy używa się łopatek pod kierownicą (naszym zdaniem za długo to trwa).

Już w standardowym ustawieniu adaptacyjnego zawieszenia układ jest dość twardy – na nierównej nawierzchni autostrady powoduje to pewną nerwowość, ale na bocznych drogach system 4x4 (z akcentem na tył i aktywnym rozkładem napędu na koła Torque Vectoring) sprawia, że zabawa jest przednia! Zmienne przełożenie układu kierowniczego (nad którym panuje oczywiście elektronika) wiele obiecuje, ale urządzenie działa bez czucia i odpowiedniej informacji zwrotnej.

Infiniti Q60 S - w punkt

To jest super. Całkiem udany design nadwozia, a do tego bez oczywistych zapożyczeń!

To nie wyszło. Układ kierowniczy by-wire – bez czucia...

Efekt WOW! Zdecydowanie napęd, który daje dużo radości z jazdy, zwłaszcza na krętych drogach.

Kto to kupi? Wszyscy ci, którzy są znudzeni europejskimi markami, a jednocześnie chcą się też jakoś wyróżnić.

Infiniti Q60 S - naszym zdaniem

Gdyby nie obsługa urządzeń pokładowych, Infiniti Q60 mogłoby być dużym zagrożeniem dla „europejczyków”. Nie chcemy przez to powiedzieć, że to złe auto, ale to właśnie szczegóły w tej klasie robią różnice.

Infiniti Q60 S - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry benz. V6 turbo
Pojemność 2997 cm3
Moc maksymalna 405 KM/6400 obr./min
Maks. moment obr. 475 Nm/1600 obr./min
Napęd 4x4/skrzynia aut. 7b
Dł./szer./wys. 4690/1850/1395 mm
Bagażnik 342 l
Masa własna 1874 kg
Prędkość maks. 250 km/h
0-100 km/h 5,0 s
Spalanie producenta 9,1 l/100 km
Emisja CO2 208 g/km
Cena od 276 100 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~koleszka Użytkownik anonimowy
~koleszka
No photo ~koleszka Użytkownik anonimowy
do ~Fasad :
No photo ~Fasad Użytkownik anonimowy
12 lut 02:15 użytkownik ~Fasad napisał
Nie dawno był opis Infiniti q50, ciekawe czy w tym modelu tez jest układ kierowniczy za pośrednictwem silników elektrycznych a nie mechanicznie i który ma problemy z skracaniem na mrozie! Śmiechu warte a raczej tragedia bo to jest śmiertelnie niebezpieczn
Pierwsze słyszę by układ kierowniczy by-wire sprawiał jakiekolwiek problemy w niskich temperaturach – prosimy o dowody, artykuły, zdjęcia, opinie!
Niesprawdzona plotka, którą z chęcią rozpowszechnia niemiecka konkurencja. Ale ma ku temu powody:
Q50S 3.0t 400KM kosztuje z pełnym wyposażeniem ok. 250 tys zł., w tej cenie mamy tylko czterocylindrowe BMW 330i 252KM z kilkoma dodatkami.
23 lut 14:09 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~e Użytkownik anonimowy
~e
No photo ~e Użytkownik anonimowy
do ~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
10 lut 22:09 użytkownik ~Quattros napisał
Prawda jednak jest taka ze jak ny nie współpraca z Renault (mają prawie 50% akcji Nissana czyli i Infiniti) oraz Daimler (czyli Mercedes) to tego modelu by nie było albo by był znacznie gorszy. Nie wiem co za tytuł "japońskie premium", przecież inżynierow
renault tez nie jest francuski bo 50% udziałów maja Japonczycy
24 lut 12:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fasad Użytkownik anonimowy
~Fasad :
No photo ~Fasad Użytkownik anonimowy
Nie dawno był opis Infiniti q50, ciekawe czy w tym modelu tez jest układ kierowniczy za pośrednictwem silników elektrycznych a nie mechanicznie i który ma problemy z skracaniem na mrozie! Śmiechu warte a raczej tragedia bo to jest śmiertelnie niebezpieczne. To my już skośnym oczkom dziękujemy.
12 lut 02:15 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
11%
89%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Dobre Japońskie premium :-) tyle w nim japoni co w Skodzie Czech a w Dacii Rumunii
10 lut 22:53 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Prawda jednak jest taka ze jak ny nie współpraca z Renault (mają prawie 50% akcji Nissana czyli i Infiniti) oraz Daimler (czyli Mercedes) to tego modelu by nie było albo by był znacznie gorszy. Nie wiem co za tytuł "japońskie premium", przecież inżynierowie z Mercedesa i Renault też nad tym pracowali.
10 lut 22:09 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
18%
82%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
~Kris :
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
Skoda i tak lepsza
10 lut 21:45 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
27%
73%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Infiniti

Infiniti Q60 S

Głęboki specjalny lakier Sunstone Red (6100 zł) robi wrażenie, a w kwestii samych kształtów nadwozia nie zgłaszamy zastrzeżeń .

Infiniti Q60 S - japońskie premium (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego