Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nissan X-Trail 2.0 dCi - niczego mu nie brakuje

10 kwi 17 09:10

Duży, rodzinny SUV Nissana otrzymał większy i mocniejszy silnik Diesla. W dodatku w tej wersji może mieć jednocześnie automatyczną skrzynię biegów i napęd 4x4. Auto w takiej specyfikacji testują nasi Czytelnicy.

Udostępnij
0
Skomentuj

X-Trail jest flagowym crossoverem Nissana w Europie. Użytkownicy cenią ten model za atrakcyjną linię nadwozia, duże i praktyczne wnętrze (za dopłatą nawet siedmiomiejscowe) oraz bogate wyposażenie. Niestety, do niedawna w palecie brakowało kilku wariantów. Jednostki 1.6 dCi o mocy 130 KM nie można wybrać jednocześnie z napędem obu osi i automatyczną skrzynią biegów, a 160-konny benzyniak 1.6 DIG-T występuje tylko z przednim napędem i ręczną przekładnią. To nie spełnia wymagań klientów szukających średniej wielkości SUV-a z mocnym silnikiem, napędem obu osi i „automatem”.

Wszystko się zmieniło po wprowadzeniu do oferty silnika 2.0 dCi, który jest dostępny z aż trzema wersjami napędu do wyboru: na przednie koła, 4x4 z „manualem” i 4x4 ze skrzynią CVT (testowana wersja). Znana jednostka napędowa aliansu Renault-Nissan – generująca 177 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która sprawnie napędza SUV-a – jest dynamiczna i elastyczna. Potwierdzili to nasi testujący. Przypadła im do gustu również skrzynia CVT – bezstopniowa, ale z 7 wirtualnymi biegami, imitującymi standardową przekładnię. W testowanym modelu napęd może być przenoszony wyłącznie na przednie koła (oszczędny tryb 2WD), automatycznie na obie osie (Auto) lub stale na 4 koła (Lock) – do jazdy w trudnych warunkach drogowych. Do wyboru trybu pracy służy pokrętło umieszczone na konsoli centralnej.

Nissan X-Trail - pakowny SUV dla rodziny

Średnie zużycie paliwa w czasie testu wyniosło ok. 9 l/100 km. To więcej niż podaje producent, ale biorąc pod uwagę pokaźne wymiary i masę własną auta, spalanie kształtuje się na akceptowalnym poziomie. System Stop-Start szybko działa, nie irytuje. Zawieszenie nie ma zbyt miękkich nastawów, więc auto nie przechyla się zbytnio w zakrętach. Jednocześnie komfort jazdy pozostał na odpowiednim poziomie.

X-Trail zaimponował Czytelnikom zdolnościami transportowymi. Tylna kanapa (dzielona w stosunku 40:60) jest przesuwana w szerokim zakresie i ma regulowane kąty oparć. Dzięki temu osobom podróżującym w drugim rzędzie można zaoferować większą ilość miejsca na nogi lub powiększyć pojemność bagażnika (standardowo ma 550 l). Bezpieczne przewożenie przedmiotów zapewnia system przegród i półek. Pod podłogą wygospodarowano miejsce na koło zapasowe.

Nissan X-Trail 2.0 dCi jest oferowany tylko w wyższych wersjach. Testowany egzemplarz miał na pokładzie kompletne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, dopłaty wymagał tylko lakier metalizowany (patrz tabela). To tłumaczy cenę przekraczającą 150 000 zł.

Nissan X-Trail - oceny Czytelników

„X-Trail jest znacznie większy od Qashqaia. To pojemne, komfortowe auto rodzinne. Mimo sztywnych nastawów zawieszenia i dużych kół jest wystarczająco komfortowy, a mocny diesel zapewnia dynamiczną i ekonomiczną jazdę. Prowadzenie auta sprawia przyjemność, skrzynia CVT płynnie zmienia wirtualne siedem biegów, rozbudowany zestaw systemów asystujących dba o nasze bezpieczeństwo, a napęd 4x4 pozwala zjechać z utartych szlaków” - Adam Spiechowicz, dziennikarz.

„Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia znakomitą widoczność. Wyższy prześwit SUV-a sprawdza się w miejskiej jeździe, a zestaw kamer bardzo ułatwia parkowanie. Cieszy także możliwość otwierania dużego szklanego dachu. Samochód dzięki nowoczesnej i dynamicznej stylistyce zwraca na siebie uwagę, a jednocześnie pozostaje bardzo praktyczny. Polecam ten model wszystkim paniom – jest bezpieczny, poręczny i pakowny” - Elżbieta Kwiatkowska, pedagog, wykładowca akademicki.

Nissan X-Trail - podsumowanie: dla wymagających

SUV-y z napędem na przednie koła i małymi silnikami stają się coraz popularniejsze. Znaczna część klientów rezygnuje z napędu 4x4 na rzecz niższej ceny zakupu. Nadal jednak zdarzają się osoby, które są skłonne zapłacić więcej, żeby mieć auto z pełnym wyposażeniem i lepszymi zdolnościami terenowymi. Teraz Nissan X-Trail potrafi spełnić również ich oczekiwania. Duży, sprawdzony silnik Diesla, współpracujący z „automatem” i napędem 4x4, oznacza większą wygodę prowadzenia, lepsze osiągi oraz wyższe bezpieczeństwo jazdy.

Nissan X-Trail 2.0 dCi - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1995
Moc maksymalna (KM/obr./min) 177/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 380/2000
Skrzynia biegów automatyczna CVT
Napęd 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/tw
Opony testowanego auta 225/55 R 19
Dł./szer./wys. (mm) 4640/1820/1710
Rozstaw osi (mm) 2705
Masa własna/ładowność (kg) 1720/520
Pojemność bagażnika (l) 550
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 196 km/h
Spalanie fabryczne w mieście 6,5 l/100 km
Spalanie fabryczne poza miastem 5,9 l/100 km
Spalanie fabryczne średnie 6,1 l/100 km
Emisja CO2 158 g/km
Cena podst. testowanej wersji 168 550 zł
Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena testowanego egzemplarza 171 750 zł

Materiał powstał we współpracy z marką Nissan.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (58)

No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Redukuje branie oleju o 50-90%. Tarcie „pożera” moc! Zmniejszając tarcie o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale wydłużamy 2-4 razy trwałość podzespołów jak i jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l, dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca sx6000wymagającym klientom a Mazda polecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu LeMans24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
22 kwi 17 10:02 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
To Nissana wytlumaczyli, to nic pali 50% wiecej przeciez to duzy SUV. Tylko ze mogl Nissan podac prawdziwe srednie spalanie a nie klamac. Ciekawe jakbym zapakowal do koperty 60% kasy za niego i na kopercie napisal pelna kwote. Diler otwiera po moim wyjezdzie ze salonu i mowi trudno ja go zrobilem ze spalaniem, on mnie na kasie. Wszystko ok. Juz to widze.
11 kwi 17 07:18 | ocena: 93%
Liczba głosów:14
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~właścicel Użytkownik anonimowy
~właścicel :
No photo ~właścicel Użytkownik anonimowy
W wrześniu minie 3 lata jak jestem w posiadaniu x-traila 1.6 awd. Zrobiłem 70 tyś , może i nie dużo ale samochód dla 4 osobowej rodziny sprawdza się w 100 %. To samochód służbowy więc nie mam powodów aby go zachwalać. Z samochodem nic się nie dzieje, tylko przeglądy. Co do spalania, w trasie do 120 nie przekracza 5,7 l, jak zjadę poniżej 100 to i 4 l potrafi spalić i to jest fakt. Tylna kanapa jest tzw. "teatralna" tzn. jest wyżej od przednich fotel i to jest super bo jest przestronnie i komfortowo. Za 124 tyś mam samochód z awd wersja ntec w której po za skórą jest prawie wszystko.
AWD można zablokować na 4 koła do 40 km dzięki czemu wjadę na oblodzoną górę i wyjadę z błota lub zaspy i oto chodzi. I do tego 5 lat gwarancji nie osiągalnej w skodzie. Za tak wyposażoną skode kodjak muszę zapłacić prawie 160 tyś zł.
11 kwi 17 08:25 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
~MechanikUSA :
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
U nas nazywa sie to Rogue, a jedyny dostepny silnik to 2.5 l. benzyna. Ja mam ten sam silnik obecnie w swoim sedanie, i 175 koni zupelnie wystarcza, ale jak na zdecydowaniw ciezszego crossovera to troche za malo. Przynajmniej jak dla mnie. Choc poza tym, uwazam ze to calmim fajny pojazd. U nas ma niezle oceny fachowcow z branzy...
11 kwi 17 01:44 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
~jj :
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
Niestety to tylko SUV jak każdy inny, poprzednia generacja nadawała się do zajechania z asfaltu a w tej co najwyżej można wjechać na kraweznik
10 kwi 17 21:37 | ocena: 90%
Liczba głosów:21
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hefalump Użytkownik anonimowy
~Hefalump :
No photo ~Hefalump Użytkownik anonimowy
Pierwsze co się kojarzy - kolejna "RENÓWKA". Ładny, ale brak mu indywidualności. Poprzednie generacje miały własny styl. Za jakieś 30 lat samochody będą różnić się tylko znaczkiem. Buuuuuuu....
11 kwi 17 06:54 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Jezdziłem dci 172KM 5 lat bez awarii samochód marzenie uroki tego samochodu poznaje się w czasie jazdy i eksploatacji .Opowiesci pseudo ekspertów którzy oglądają zdjecia to stek bzdur .Życzę sobie i każdemu takiego samochodu
10 kwi 17 21:45 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T. Użytkownik anonimowy
~T. :
No photo ~T. Użytkownik anonimowy
W tej cenie można mieć forestera z AWD i to wg mnie lepsza opcja. Subrau poprawiło diesla (znam osoby, które przejechały ponad ćwierć mln km bez żadnych napraw), a silnika benzynowego nie trzeba przedstawiać.
10 kwi 17 15:12 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~posiadacz Użytkownik anonimowy
~posiadacz :
No photo ~posiadacz Użytkownik anonimowy
rzeczywiscie duzo wiekszy .... w srodku jak sie siedzi to ciezko poznac czy w xtrail czy qasqai, jedynie co jest widocznie wieksze to bagaznik
10 kwi 17 14:25 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jara67 Użytkownik anonimowy
~Jara67 :
No photo ~Jara67 Użytkownik anonimowy
Jak to jest sedan to ty jestes cymbal. Xtrail mial zawsz naped 4x4 i blokade kol . Masz chyba dustera niby 4x4 dolaczane rylko w razie potrzeby a xtraila na stale
10 kwi 17 14:45 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej