Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nissan X-Trail 2.0 dCi - niczego mu nie brakuje

10 kwi 17 09:10

Duży, rodzinny SUV Nissana otrzymał większy i mocniejszy silnik Diesla. W dodatku w tej wersji może mieć jednocześnie automatyczną skrzynię biegów i napęd 4x4. Auto w takiej specyfikacji testują nasi Czytelnicy.

Udostępnij
0
Skomentuj

X-Trail jest flagowym crossoverem Nissana w Europie. Użytkownicy cenią ten model za atrakcyjną linię nadwozia, duże i praktyczne wnętrze (za dopłatą nawet siedmiomiejscowe) oraz bogate wyposażenie. Niestety, do niedawna w palecie brakowało kilku wariantów. Jednostki 1.6 dCi o mocy 130 KM nie można wybrać jednocześnie z napędem obu osi i automatyczną skrzynią biegów, a 160-konny benzyniak 1.6 DIG-T występuje tylko z przednim napędem i ręczną przekładnią. To nie spełnia wymagań klientów szukających średniej wielkości SUV-a z mocnym silnikiem, napędem obu osi i „automatem”.

Wszystko się zmieniło po wprowadzeniu do oferty silnika 2.0 dCi, który jest dostępny z aż trzema wersjami napędu do wyboru: na przednie koła, 4x4 z „manualem” i 4x4 ze skrzynią CVT (testowana wersja). Znana jednostka napędowa aliansu Renault-Nissan – generująca 177 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która sprawnie napędza SUV-a – jest dynamiczna i elastyczna. Potwierdzili to nasi testujący. Przypadła im do gustu również skrzynia CVT – bezstopniowa, ale z 7 wirtualnymi biegami, imitującymi standardową przekładnię. W testowanym modelu napęd może być przenoszony wyłącznie na przednie koła (oszczędny tryb 2WD), automatycznie na obie osie (Auto) lub stale na 4 koła (Lock) – do jazdy w trudnych warunkach drogowych. Do wyboru trybu pracy służy pokrętło umieszczone na konsoli centralnej.

Nissan X-Trail - pakowny SUV dla rodziny

Średnie zużycie paliwa w czasie testu wyniosło ok. 9 l/100 km. To więcej niż podaje producent, ale biorąc pod uwagę pokaźne wymiary i masę własną auta, spalanie kształtuje się na akceptowalnym poziomie. System Stop-Start szybko działa, nie irytuje. Zawieszenie nie ma zbyt miękkich nastawów, więc auto nie przechyla się zbytnio w zakrętach. Jednocześnie komfort jazdy pozostał na odpowiednim poziomie.

X-Trail zaimponował Czytelnikom zdolnościami transportowymi. Tylna kanapa (dzielona w stosunku 40:60) jest przesuwana w szerokim zakresie i ma regulowane kąty oparć. Dzięki temu osobom podróżującym w drugim rzędzie można zaoferować większą ilość miejsca na nogi lub powiększyć pojemność bagażnika (standardowo ma 550 l). Bezpieczne przewożenie przedmiotów zapewnia system przegród i półek. Pod podłogą wygospodarowano miejsce na koło zapasowe.

Nissan X-Trail 2.0 dCi jest oferowany tylko w wyższych wersjach. Testowany egzemplarz miał na pokładzie kompletne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, dopłaty wymagał tylko lakier metalizowany (patrz tabela). To tłumaczy cenę przekraczającą 150 000 zł.

Nissan X-Trail - oceny Czytelników

„X-Trail jest znacznie większy od Qashqaia. To pojemne, komfortowe auto rodzinne. Mimo sztywnych nastawów zawieszenia i dużych kół jest wystarczająco komfortowy, a mocny diesel zapewnia dynamiczną i ekonomiczną jazdę. Prowadzenie auta sprawia przyjemność, skrzynia CVT płynnie zmienia wirtualne siedem biegów, rozbudowany zestaw systemów asystujących dba o nasze bezpieczeństwo, a napęd 4x4 pozwala zjechać z utartych szlaków” - Adam Spiechowicz, dziennikarz.

„Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia znakomitą widoczność. Wyższy prześwit SUV-a sprawdza się w miejskiej jeździe, a zestaw kamer bardzo ułatwia parkowanie. Cieszy także możliwość otwierania dużego szklanego dachu. Samochód dzięki nowoczesnej i dynamicznej stylistyce zwraca na siebie uwagę, a jednocześnie pozostaje bardzo praktyczny. Polecam ten model wszystkim paniom – jest bezpieczny, poręczny i pakowny” - Elżbieta Kwiatkowska, pedagog, wykładowca akademicki.

Nissan X-Trail - podsumowanie: dla wymagających

SUV-y z napędem na przednie koła i małymi silnikami stają się coraz popularniejsze. Znaczna część klientów rezygnuje z napędu 4x4 na rzecz niższej ceny zakupu. Nadal jednak zdarzają się osoby, które są skłonne zapłacić więcej, żeby mieć auto z pełnym wyposażeniem i lepszymi zdolnościami terenowymi. Teraz Nissan X-Trail potrafi spełnić również ich oczekiwania. Duży, sprawdzony silnik Diesla, współpracujący z „automatem” i napędem 4x4, oznacza większą wygodę prowadzenia, lepsze osiągi oraz wyższe bezpieczeństwo jazdy.

Nissan X-Trail 2.0 dCi - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1995
Moc maksymalna (KM/obr./min) 177/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 380/2000
Skrzynia biegów automatyczna CVT
Napęd 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/tw
Opony testowanego auta 225/55 R 19
Dł./szer./wys. (mm) 4640/1820/1710
Rozstaw osi (mm) 2705
Masa własna/ładowność (kg) 1720/520
Pojemność bagażnika (l) 550
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 196 km/h
Spalanie fabryczne w mieście 6,5 l/100 km
Spalanie fabryczne poza miastem 5,9 l/100 km
Spalanie fabryczne średnie 6,1 l/100 km
Emisja CO2 158 g/km
Cena podst. testowanej wersji 168 550 zł
Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena testowanego egzemplarza 171 750 zł

Materiał powstał we współpracy z marką Nissan.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej