CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.994.433.841.58
Średnio4.324.584.081.83
Najdrożej4.784.694.562.21

Nissan X-Trail 2.0 dCi - niczego mu nie brakuje

10 kwi, 09:10
Udostępnij
0
Skomentuj

Duży, rodzinny SUV Nissana otrzymał większy i mocniejszy silnik Diesla. W dodatku w tej wersji może mieć jednocześnie automatyczną skrzynię biegów i napęd 4x4. Auto w takiej specyfikacji testują nasi Czytelnicy.

X-Trail jest flagowym crossoverem Nissana w Europie. Użytkownicy cenią ten model za atrakcyjną linię nadwozia, duże i praktyczne wnętrze (za dopłatą nawet siedmiomiejscowe) oraz bogate wyposażenie. Niestety, do niedawna w palecie brakowało kilku wariantów. Jednostki 1.6 dCi o mocy 130 KM nie można wybrać jednocześnie z napędem obu osi i automatyczną skrzynią biegów, a 160-konny benzyniak 1.6 DIG-T występuje tylko z przednim napędem i ręczną przekładnią. To nie spełnia wymagań klientów szukających średniej wielkości SUV-a z mocnym silnikiem, napędem obu osi i „automatem”.

Wszystko się zmieniło po wprowadzeniu do oferty silnika 2.0 dCi, który jest dostępny z aż trzema wersjami napędu do wyboru: na przednie koła, 4x4 z „manualem” i 4x4 ze skrzynią CVT (testowana wersja). Znana jednostka napędowa aliansu Renault-Nissan – generująca 177 KM mocy i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która sprawnie napędza SUV-a – jest dynamiczna i elastyczna. Potwierdzili to nasi testujący. Przypadła im do gustu również skrzynia CVT – bezstopniowa, ale z 7 wirtualnymi biegami, imitującymi standardową przekładnię. W testowanym modelu napęd może być przenoszony wyłącznie na przednie koła (oszczędny tryb 2WD), automatycznie na obie osie (Auto) lub stale na 4 koła (Lock) – do jazdy w trudnych warunkach drogowych. Do wyboru trybu pracy służy pokrętło umieszczone na konsoli centralnej.

Nissan X-Trail - pakowny SUV dla rodziny

Średnie zużycie paliwa w czasie testu wyniosło ok. 9 l/100 km. To więcej niż podaje producent, ale biorąc pod uwagę pokaźne wymiary i masę własną auta, spalanie kształtuje się na akceptowalnym poziomie. System Stop-Start szybko działa, nie irytuje. Zawieszenie nie ma zbyt miękkich nastawów, więc auto nie przechyla się zbytnio w zakrętach. Jednocześnie komfort jazdy pozostał na odpowiednim poziomie.

X-Trail zaimponował Czytelnikom zdolnościami transportowymi. Tylna kanapa (dzielona w stosunku 40:60) jest przesuwana w szerokim zakresie i ma regulowane kąty oparć. Dzięki temu osobom podróżującym w drugim rzędzie można zaoferować większą ilość miejsca na nogi lub powiększyć pojemność bagażnika (standardowo ma 550 l). Bezpieczne przewożenie przedmiotów zapewnia system przegród i półek. Pod podłogą wygospodarowano miejsce na koło zapasowe.

Nissan X-Trail 2.0 dCi jest oferowany tylko w wyższych wersjach. Testowany egzemplarz miał na pokładzie kompletne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, dopłaty wymagał tylko lakier metalizowany (patrz tabela). To tłumaczy cenę przekraczającą 150 000 zł.

Nissan X-Trail - oceny Czytelników

„X-Trail jest znacznie większy od Qashqaia. To pojemne, komfortowe auto rodzinne. Mimo sztywnych nastawów zawieszenia i dużych kół jest wystarczająco komfortowy, a mocny diesel zapewnia dynamiczną i ekonomiczną jazdę. Prowadzenie auta sprawia przyjemność, skrzynia CVT płynnie zmienia wirtualne siedem biegów, rozbudowany zestaw systemów asystujących dba o nasze bezpieczeństwo, a napęd 4x4 pozwala zjechać z utartych szlaków” - Adam Spiechowicz, dziennikarz.

„Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia znakomitą widoczność. Wyższy prześwit SUV-a sprawdza się w miejskiej jeździe, a zestaw kamer bardzo ułatwia parkowanie. Cieszy także możliwość otwierania dużego szklanego dachu. Samochód dzięki nowoczesnej i dynamicznej stylistyce zwraca na siebie uwagę, a jednocześnie pozostaje bardzo praktyczny. Polecam ten model wszystkim paniom – jest bezpieczny, poręczny i pakowny” - Elżbieta Kwiatkowska, pedagog, wykładowca akademicki.

Nissan X-Trail - podsumowanie: dla wymagających

SUV-y z napędem na przednie koła i małymi silnikami stają się coraz popularniejsze. Znaczna część klientów rezygnuje z napędu 4x4 na rzecz niższej ceny zakupu. Nadal jednak zdarzają się osoby, które są skłonne zapłacić więcej, żeby mieć auto z pełnym wyposażeniem i lepszymi zdolnościami terenowymi. Teraz Nissan X-Trail potrafi spełnić również ich oczekiwania. Duży, sprawdzony silnik Diesla, współpracujący z „automatem” i napędem 4x4, oznacza większą wygodę prowadzenia, lepsze osiągi oraz wyższe bezpieczeństwo jazdy.

Nissan X-Trail 2.0 dCi - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory turbodiesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1995
Moc maksymalna (KM/obr./min) 177/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 380/2000
Skrzynia biegów automatyczna CVT
Napęd 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/tw
Opony testowanego auta 225/55 R 19
Dł./szer./wys. (mm) 4640/1820/1710
Rozstaw osi (mm) 2705
Masa własna/ładowność (kg) 1720/520
Pojemność bagażnika (l) 550
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 196 km/h
Spalanie fabryczne w mieście 6,5 l/100 km
Spalanie fabryczne poza miastem 5,9 l/100 km
Spalanie fabryczne średnie 6,1 l/100 km
Emisja CO2 158 g/km
Cena podst. testowanej wersji 168 550 zł
Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena testowanego egzemplarza 171 750 zł

Materiał powstał we współpracy z marką Nissan.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (58)

No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Redukuje branie oleju o 50-90%. Tarcie „pożera” moc! Zmniejszając tarcie o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale wydłużamy 2-4 razy trwałość podzespołów jak i jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l, dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca sx6000wymagającym klientom a Mazda polecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu LeMans24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
22 kwi 10:02 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
To Nissana wytlumaczyli, to nic pali 50% wiecej przeciez to duzy SUV. Tylko ze mogl Nissan podac prawdziwe srednie spalanie a nie klamac. Ciekawe jakbym zapakowal do koperty 60% kasy za niego i na kopercie napisal pelna kwote. Diler otwiera po moim wyjezdzie ze salonu i mowi trudno ja go zrobilem ze spalaniem, on mnie na kasie. Wszystko ok. Juz to widze.
11 kwi 07:18 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~właścicel Użytkownik anonimowy
~właścicel :
No photo ~właścicel Użytkownik anonimowy
W wrześniu minie 3 lata jak jestem w posiadaniu x-traila 1.6 awd. Zrobiłem 70 tyś , może i nie dużo ale samochód dla 4 osobowej rodziny sprawdza się w 100 %. To samochód służbowy więc nie mam powodów aby go zachwalać. Z samochodem nic się nie dzieje, tylko przeglądy. Co do spalania, w trasie do 120 nie przekracza 5,7 l, jak zjadę poniżej 100 to i 4 l potrafi spalić i to jest fakt. Tylna kanapa jest tzw. "teatralna" tzn. jest wyżej od przednich fotel i to jest super bo jest przestronnie i komfortowo. Za 124 tyś mam samochód z awd wersja ntec w której po za skórą jest prawie wszystko.
AWD można zablokować na 4 koła do 40 km dzięki czemu wjadę na oblodzoną górę i wyjadę z błota lub zaspy i oto chodzi. I do tego 5 lat gwarancji nie osiągalnej w skodzie. Za tak wyposażoną skode kodjak muszę zapłacić prawie 160 tyś zł.
11 kwi 08:25 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
~MechanikUSA :
No photo ~MechanikUSA Użytkownik anonimowy
U nas nazywa sie to Rogue, a jedyny dostepny silnik to 2.5 l. benzyna. Ja mam ten sam silnik obecnie w swoim sedanie, i 175 koni zupelnie wystarcza, ale jak na zdecydowaniw ciezszego crossovera to troche za malo. Przynajmniej jak dla mnie. Choc poza tym, uwazam ze to calmim fajny pojazd. U nas ma niezle oceny fachowcow z branzy...
11 kwi 01:44 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
~jj :
No photo ~jj Użytkownik anonimowy
Niestety to tylko SUV jak każdy inny, poprzednia generacja nadawała się do zajechania z asfaltu a w tej co najwyżej można wjechać na kraweznik
10 kwi 21:37 | ocena: 90%
Liczba głosów:21
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hefalump Użytkownik anonimowy
~Hefalump :
No photo ~Hefalump Użytkownik anonimowy
Pierwsze co się kojarzy - kolejna "RENÓWKA". Ładny, ale brak mu indywidualności. Poprzednie generacje miały własny styl. Za jakieś 30 lat samochody będą różnić się tylko znaczkiem. Buuuuuuu....
11 kwi 06:54 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof :
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
Jezdziłem dci 172KM 5 lat bez awarii samochód marzenie uroki tego samochodu poznaje się w czasie jazdy i eksploatacji .Opowiesci pseudo ekspertów którzy oglądają zdjecia to stek bzdur .Życzę sobie i każdemu takiego samochodu
10 kwi 21:45 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T. Użytkownik anonimowy
~T. :
No photo ~T. Użytkownik anonimowy
W tej cenie można mieć forestera z AWD i to wg mnie lepsza opcja. Subrau poprawiło diesla (znam osoby, które przejechały ponad ćwierć mln km bez żadnych napraw), a silnika benzynowego nie trzeba przedstawiać.
10 kwi 15:12 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~posiadacz Użytkownik anonimowy
~posiadacz :
No photo ~posiadacz Użytkownik anonimowy
rzeczywiscie duzo wiekszy .... w srodku jak sie siedzi to ciezko poznac czy w xtrail czy qasqai, jedynie co jest widocznie wieksze to bagaznik
10 kwi 14:25 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
~Wojtek :
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
I skrzynia bezstopniowa .... dramat
10 kwi 14:44 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Nissan X-Trail 2.0 dCi

X-Trail to auto wielozadaniowe – świetnie sprawdzi się np. podczas urlopowych wyjazdów z rodziną.

Nissan X-Trail 2.0 dCi - niczego mu nie brakuje (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego