Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

TOP 5: Używane auta za 10 tys. zł dla rodziny

20 sty 17 11:50

Kwota 10 tys. zł wystarczy na zakup rodzinnego auta, musicie tylko pamiętać, żeby wybrać te modele, które nawet w przypadku awarii nie nadszarpną zbyt mocno waszego budżetu. Przedstawiamy pięć naszych propozycji.

Udostępnij
0
Skomentuj

Zakup rodzinnego samochodu za nieduże pieniądze nie jest łatwy – bardzo trudno bowiem znaleźć zadbany egzemplarz, który nie będzie wymagał żadnych napraw. Wybór popularnych modeli, prostych w budowie i występujących w odpowiednich wersjach silnikowych pozwala ograniczyć ryzyko. Które rodzinne auta za 10 tys. zł są warte zainteresowania?

Rodzinne auto za „dychę” powinno mieć prostą budowę i być popularne, żeby było tanie w naprawach

Niestety, rodzinne pojazdy za „dychę” przeważnie pochodzą z początku poprzedniej dekady. Nie są więc to już najmłodsze samochody, ale w dalszym ciągu można się nimi zainteresować. Warunek? Dobra trwałość, prosta budowa i tanie części. Właśnie takich samochodów szukaliśmy. Wśród wielu ogłoszeń zdarzały się nawet egzemplarze z polskich salonów po niewielu właścicielach, ze znaną historią serwisową – dotyczy to głównie Skody i Dacii.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Pamiętajcie, że nasza piątka nie wyczerpuje ciekawych możliwości, bo np. kompaktowym vanem, koło którego nie można przejść obojętnie, jest także Xsara Picasso I. W przypadku tego segmentu zdecydowaliśmy się jednak zaprezentować Zafirę A – też atrakcyjna propozycja, a do tego to 7-osobowy pojazd. Podobnie ma się rzecz z autami kompaktowymi, bo wśród nich znajdziecie więcej propozycji wartych uwagi, które wciąż trochę posłużą.

Naszym zdaniem: sporo możliwości

Na rynku nie brakuje ciekawych samochodów nadających się na auta rodzinne, które nie kosztują majątku. Większość z nich jest w przeciętnym stanie technicznym, dlatego radzimy wybierać tylko te modele, które mają prostą budowę i są tanie w naprawach.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

1. Opel Zafira I (1999-2005), cena: od 5000 zł. Polecamy: 1.8/125 KM

Rodzinne siedmioosobowe auto za 10 tys. zł? To musi być Opel Zafira 1. generacji. Zbudowany na bazie kompaktowej Astry II pojazd ma prostą budowę i relatywnie tanie części zamienne. Za 10 tys. zł kupicie egzemplarz nawet z 2002 r. Mimo że powstał na aucie segmentu C, projektantom udało się wygospodarować w tym modelu aż trzy rzędy siedzeń. Do tego dwa ostatnie z nich są chowane w podłodze, co czyni Zafirę bardzo użyteczną.

Na rynku najwięcej jest aut z silnikami benzynowymi, wśród których dominuje motor 1.8 o mocy 125 KM. To niezła jednostka, trzeba tylko uważać na wersje wyprodukowane przed 2000 r., które cierpiały na problem ze zbyt dużym zużyciem oleju. Podobnie było też z silnikiem 1.6/101 KM, ale naszym zdaniem jest on zbyt słaby do napędzania rodzinnego vana. Zaletą obu motorów okazuje się dobra współpraca z LPG. Awarie elektronicznej przepustnicy są na porządku dziennym w silniku 1.8, podobnie jak i inne drobne problemy z osprzętem, ale wiele awarii da się usunąć za rozsądne pieniądze. Z większą ostrożnością radzimy podchodzić do diesli, gdyż nie są idealne (kłopoty z pompami wtryskowymi i inne typowe awarie silników wysokoprężnych). Użytkownicy narzekają na nieco zbyt słabe przednie zawieszenie, które wymaga częstych ingerencji mechanika. Relatywnie szybko przepala się silnik tylnej wycieraczki, zwykle mamy też do czynienia ze sparciałymi uszczelkami. W Zafirze A coraz częściej pojawia się także korozja (tylne błotniki, progi). Tylne zawieszenie relatywnie szybko łapie luzy, ale jego naprawa nie jest droga.

Opel Zafira I - to nam się podoba: dobre możliwości przewozowe, duży bagażnik przy pięciu osobach, prosta budowa, tanie części zamienne.

Opel Zafira I - to nam się nie podoba: dużo aut w złej kondycji, problemy z korozją, słabe wykończenie, niska jakość materiałów we wnętrzu.

Foto: Robert Magdziak / Auto Świat

Foto: Krzysztof Paliński / Auto Świat

Foto: Robert Magdziak / Auto Świat

TOP 5: Używane auta za 10 tys. zł dla rodziny (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego