CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.32100.004.161.98
Średnio4.490.004.312.03
Najdrożej4.650.004.432.17

TOP 5: Używane auta za 10 tys. zł dla rodziny

20 sty, 11:50
Udostępnij
0
Skomentuj

Kwota 10 tys. zł wystarczy na zakup rodzinnego auta, musicie tylko pamiętać, żeby wybrać te modele, które nawet w przypadku awarii nie nadszarpną zbyt mocno waszego budżetu. Przedstawiamy pięć naszych propozycji.

Zakup rodzinnego samochodu za nieduże pieniądze nie jest łatwy – bardzo trudno bowiem znaleźć zadbany egzemplarz, który nie będzie wymagał żadnych napraw. Wybór popularnych modeli, prostych w budowie i występujących w odpowiednich wersjach silnikowych pozwala ograniczyć ryzyko. Które rodzinne auta za 10 tys. zł są warte zainteresowania?

Rodzinne auto za „dychę” powinno mieć prostą budowę i być popularne, żeby było tanie w naprawach

Niestety, rodzinne pojazdy za „dychę” przeważnie pochodzą z początku poprzedniej dekady. Nie są więc to już najmłodsze samochody, ale w dalszym ciągu można się nimi zainteresować. Warunek? Dobra trwałość, prosta budowa i tanie części. Właśnie takich samochodów szukaliśmy. Wśród wielu ogłoszeń zdarzały się nawet egzemplarze z polskich salonów po niewielu właścicielach, ze znaną historią serwisową – dotyczy to głównie Skody i Dacii.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Pamiętajcie, że nasza piątka nie wyczerpuje ciekawych możliwości, bo np. kompaktowym vanem, koło którego nie można przejść obojętnie, jest także Xsara Picasso I. W przypadku tego segmentu zdecydowaliśmy się jednak zaprezentować Zafirę A – też atrakcyjna propozycja, a do tego to 7-osobowy pojazd. Podobnie ma się rzecz z autami kompaktowymi, bo wśród nich znajdziecie więcej propozycji wartych uwagi, które wciąż trochę posłużą.

Naszym zdaniem: sporo możliwości

Na rynku nie brakuje ciekawych samochodów nadających się na auta rodzinne, które nie kosztują majątku. Większość z nich jest w przeciętnym stanie technicznym, dlatego radzimy wybierać tylko te modele, które mają prostą budowę i są tanie w naprawach.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (115)

No photo
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
~Wojtek :
No photo ~Wojtek Użytkownik anonimowy
Mam od 7 lat Focusa I kombi z 2004 roku. Silnik 1.8 Tdci, 100KM. Samochod byl kupiony w Polsce w salonie, znam jego historie, itd. Pomimo ze ma juz 13 lqt, jest jednym z najlepszych kombi ktorymi jezdzilem, a bylo ich sporo. Jest pakowny, ma dobrze wyprofil9wany bagaznik (przewozilem nim meble, ktore do nowszych i teoretycznir wiekszych samochodow nie wchodzily), malo pali - na trasieschodze do 4.5 litra ON i nie wloke sie, tylk9 jade 100_120. Oczywiscie na autostradzie przy 150- 170 bierze wiecej, ale tez tylko okolo 6,5 litra. Ma 4 poduszki, ESP, itp. Klima automatyczna, regul.kier. itd. Ogolnie bardzo fajny samochod. Jedynie rdza go w paru mijscqch wziela. na liczniku mam 230 tys przejwchanych km, w zeazlym roku wymienilem dmumase i zamierzam jeszcze teoche n8m pojezdzic. Chociaz bude mq stara i kanciasta i wizualnie nieatrakcyjna w porownaniu z nowymi, to dla mnie b.dobry samochod.
22 sty 12:03 | ocena: 76%
Liczba głosów:21
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kataplus Użytkownik anonimowy
~kataplus :
No photo ~kataplus Użytkownik anonimowy
Powiem tak. Jak VAN dla rodziny to tylko cos z francji (chrysler jest bardzo drogi w utrzymaniu) Jak miałem 2 dzieci kupiliśmy Citroena Xsare Picasso1.8 16V, przez 5 lat żadnej awarii nawet w zawieszeniu nic sie nie zepsuło. Jak urodziły sie bliźniaki kupiliśmy Renault Espace 2.0 dCi -król pod względem komfortu. Niesamowity samochód przez 3 lata i 90 tyś km nic sie nie działo. Tylko olej i filtry. Niesamowicie wydajna klimatyzacja!!! 3 lata temu kupiliśmy Citroena C4 Grand Picasso + automat i to dopiero wozidlo. Ilość wyswietlaczy i guzikow przeraza ale jak dotad jedyna naprawa to wymiana guzika otwierania klapy (150 zl). Ale mimo wszystko Espace byl najlepszy. Miedzy espace a C4 mieliśmy przez pol roku Zafire B -porazka! Van bez osobnych foteli w drugim rzędzie? Awaryjna automatyczna skrzynia biegów ktora zniszczyła nasze wakacje. A wracając do kwoty z artykułu -Xsara Picasso lub Renault Espace krotka wersja. Kombi nadają sie do worzenia zony 1 dziecka, pieska i bagaży.
20 sty 16:59 | ocena: 67%
Liczba głosów:46
67%
33%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~krótko Użytkownik anonimowy
~krótko :
No photo ~krótko Użytkownik anonimowy
"żeby wybrać te modele, które nawet w przypadku awarii nie nadszarpną zbyt mocno waszego budżetu" Pozostają więc tylko modele z przełomu wieku, bo młodsze zrujnują kupującego, biorąc pod uwagę relację kosztów napraw do ceny zakupu.
22 sty 14:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~użytkownik Dacii Użytkownik anonimowy
~użytkownik Dacii :
No photo ~użytkownik Dacii Użytkownik anonimowy
Autor tekstu najwyraźniej nie jeździł szajsdacią. To coś nie nadaje się do jazdy tuż po wyjeździe z salonu. Światła świecą - jakieś 6-8 matrów przed samochodem - nie ma możliwości ustawić inaczej, "Regulacja" wysokości świateł za pomocą pokrętła do którego przymocowany jest jakiś drut-sprężyna. Jak ten pojazd dostał homologację - nie wiem. Na autostradzie z Poznania do Wwy - maxymalnie 100km/h - bo najlżejszy powiew bocznego wiatru majtoli tym od lewa do prawa - dwa razy na parking zjeżdżałem - myśląc że mi się koło odkręciło. Pan w serwisie po uwagach na temat braku regulacji świateł powiedział że zna temat -"trzeba ze dwa worki cementu do bagażnika wrzucić - wtedy będzie ok..." KUUUUUUUPAAAAAA...
22 sty 15:42 | ocena: 60%
Liczba głosów:25
60%
40%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~NikiLauda Użytkownik anonimowy
~NikiLauda :
No photo ~NikiLauda Użytkownik anonimowy
Tiaa. Cóż z tego że ta biedniejsza rodzina kupi takiego vana za te 10 tysi, jak później bandyci z ubezpieczeń zedrą skórę na podstawową składkę OC w wysokości 20% auta.... Taki rozbój tylko w Polsce. Niestety.
22 sty 14:04 | ocena: 93%
Liczba głosów:30
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dybek Użytkownik anonimowy
~Dybek :
No photo ~Dybek Użytkownik anonimowy
Artykuł marny. Bo wg niego każdy kombi to auto rodzinne a tak nie jest. Zależy też co oznacza pojęcie rodzinne - czy 3, 4 lub 5 osób? Dlatego wg mnie artykul bez sensu. Bo dla rodziny 3 osobowej juz matiz może być odpowiednim autem.
22 sty 13:03 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~307sw Użytkownik anonimowy
~307sw :
No photo ~307sw Użytkownik anonimowy
Dlaczego zawsze piszecie że 307sw ma kłopoty z elektroniką? Ja mam takiego peugeota z 2004r przed liftem jeżdżę nim juz ponad 2 lata zrobiłem 40tys km. Żadnych jak do tej pory problemów z elektroniką nie mialem. Posiadam bezynke 2.0 16v 136KM. Polecam.
20 sty 12:11 | ocena: 71%
Liczba głosów:24
71%
29%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mimi Użytkownik anonimowy
~mimi :
No photo ~mimi Użytkownik anonimowy
Bez sensu artykuł! Tanie auto za 10tyś, a pod spodem w galerii "to nam się nie podoba: korozja, auta w złym stanie, awarie silnika..." I to Waszym zdaniem jest "tanie auto dla rodziny?"
22 sty 11:40 | ocena: 80%
Liczba głosów:20
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~W.P. Użytkownik anonimowy
~W.P.
No photo ~W.P. Użytkownik anonimowy
do ~z3miasta:
No photo ~z3miasta Użytkownik anonimowy
22 sty 16:39 użytkownik ~z3miasta napisał
Który typ/model Dacii opisałeś ?Chcę to wozidełko kupić, dlatego opinie użytkowników są dla mnie b.cenne.
Guzik prawda. 140 na autostradzie (po rozbujaniu) idzie bez problemu. Wyżej owszem nie za bardzo, bo trzeba strasznie dusić. Jak zejdzie z obrotów, trzeba trochę miejsca i czasu żeby osiągnąć np 120 km/h. Światła, moim zdaniem są ok. Owszem auto nie jest demonem zrywu i szybkości - dla niewymagających. Za to przestronność bezkonkurencyjna. 5-cio osobowa rodzina ze sporym bagażem jedzie bez problemu. Wysokie zawieszenie pokonuje dziury i wysokie krawężniki w mieście bez problemu. (Dacia Logan Kombi-Van. 7-mio osobowy, z 2002r. silnik 1,6. 85 KM. Obecnie dostępna tylko Lodgy).
22 sty 17:22 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pl Użytkownik anonimowy
~Pl :
No photo ~Pl Użytkownik anonimowy
Dla rodziny 2+2 to berlingo lub podobny kangoo wózek pakujesz cały bez rozkładania siedzi się prosto, drzwi przesuwne dzięki czemu łatwo włożyć malucha do fotelika.
22 sty 14:16 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

1. Opel Zafira I (1999-2005), cena: od 5000 zł. Polecamy: 1.8/125 KM

Rodzinne siedmioosobowe auto za 10 tys. zł? To musi być Opel Zafira 1. generacji. Zbudowany na bazie kompaktowej Astry II pojazd ma prostą budowę i relatywnie tanie części zamienne. Za 10 tys. zł kupicie egzemplarz nawet z 2002 r. Mimo że powstał na aucie segmentu C, projektantom udało się wygospodarować w tym modelu aż trzy rzędy siedzeń. Do tego dwa ostatnie z nich są chowane w podłodze, co czyni Zafirę bardzo użyteczną.

Na rynku najwięcej jest aut z silnikami benzynowymi, wśród których dominuje motor 1.8 o mocy 125 KM. To niezła jednostka, trzeba tylko uważać na wersje wyprodukowane przed 2000 r., które cierpiały na problem ze zbyt dużym zużyciem oleju. Podobnie było też z silnikiem 1.6/101 KM, ale naszym zdaniem jest on zbyt słaby do napędzania rodzinnego vana. Zaletą obu motorów okazuje się dobra współpraca z LPG. Awarie elektronicznej przepustnicy są na porządku dziennym w silniku 1.8, podobnie jak i inne drobne problemy z osprzętem, ale wiele awarii da się usunąć za rozsądne pieniądze. Z większą ostrożnością radzimy podchodzić do diesli, gdyż nie są idealne (kłopoty z pompami wtryskowymi i inne typowe awarie silników wysokoprężnych). Użytkownicy narzekają na nieco zbyt słabe przednie zawieszenie, które wymaga częstych ingerencji mechanika. Relatywnie szybko przepala się silnik tylnej wycieraczki, zwykle mamy też do czynienia ze sparciałymi uszczelkami. W Zafirze A coraz częściej pojawia się także korozja (tylne błotniki, progi). Tylne zawieszenie relatywnie szybko łapie luzy, ale jego naprawa nie jest droga.

Opel Zafira I - to nam się podoba: dobre możliwości przewozowe, duży bagażnik przy pięciu osobach, prosta budowa, tanie części zamienne.

Opel Zafira I - to nam się nie podoba: dużo aut w złej kondycji, problemy z korozją, słabe wykończenie, niska jakość materiałów we wnętrzu.

TOP 5: Używane auta za 10 tys. zł dla rodziny (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Magdziak / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Krzysztof Paliński / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Robert Magdziak / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego