CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.394.714.312.02
Średnio4.734.874.572.21
Najdrożej5.695.095.622.39

Nowy Lexus LS – limuzyna inna niż wszystkie

10 sty, 16:04
Udostępnij
0
Skomentuj

To ważny moment w historii Lexusa. Po ponad 10 latach japońska marka zaprezentowała zupełnie nową generację flagowego modelu LS.

Obok tego samochodu nikt nie przejdzie obojętnie. Zgodnie z najnowsza filozofią marki, nowy Lexus LS zwraca na siebie uwagę śmiałą stylistyką nadwozia, której kluczowym elementem jest wielka osłona chłodnicy w kształcie klepsydry. Równie oryginalne są projekty deski rozdzielczej i foteli. Ich wygląd może się nam podobać bądź nie, ale Lexus z całą pewnością ma swój styl, nie naśladuje innych marek.

Nowy Lexus LS Nowy Lexus LS Foto: Lexus

Auto powstało na nowej, sztywnej platformie GA-L przeznaczonej dla luksusowych Lexusów (zadebiutowała w coupe LC 500). Naturalnie w przypadku LS-a ją wydłużono. Auto stało się dłuższe (5235 mm), szersze (1900 mm) i niższe (1450 mm). Rozstaw osi zwiększył się aż o 35 mm w porównaniu z wydłużoną wersją dotychczasowej generacji Lexusa LS – wynosi 3125 mm.

Dzięki temu jeszcze większe stało się wnętrze pojazdu przy jednoczesnym spadku jego masy - o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika. Na pokładzie limuzyny znajdziemy najnowsze rozwiązania marki z zakresu multimediów czy systemów wspomagających. Z takiego auta żal będzie wysiadać, długa podróż będzie w nim odpoczynkiem.

Nowy Lexus LS Nowy Lexus LS Foto: Lexus

W nowym Lexusie LS debiutuje benzynowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Motor o pojemności 3,5 litra generuje 415 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego – znacznie więcej niż V8 obecnego LS-a. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,5 sekundy (w wersji z napędem 4x4). Z silnikiem współpracuje aż 10-stopniowa skrzynia biegów. Jest to tradycyjna, automatyczna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych (duża rozpiętość przełożeń realizowana przez dziesięć gęsto zestopniowanych biegów). Twórcy Lexusa podkreślają również, iż znacznie poprawiło się prowadzenie samochodu.

Lexus LS zadebiutował w 1989 roku rozpoczynając rywalizację z luksusowymi limuzynami europejskich marek. 28 lat później Japończycy wprowadzają piątą odsłonę swojego reprezentacyjnego modelu, również podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Czas pokaże czy będzie ona powodem kolejnej rewolucji w tym segmencie. Nowy LS trafi do sprzedaży w USA pod koniec 2017 roku. Data europejskiej premiery nie została jeszcze ogłoszona.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 8/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa generacja kompaktów segmentu Premium; pierwsze jazdy Lamborghini Aventador S i odnowioną Skodą Octavią 1.0 TSI; raport - jak wysoko siedzimy w aucie; porównanie kompaktowych hatchbacków z benzyniakami; Skoda Kodiaq - test SUV-a w wersji 1.4 TSI 4x4; serwis smart - ile warte są szybkie naprawy nadwozia?; naprawy i zakupy przed sezonem - czy to się opłaca?; carsharing w Polsce; porównanie używanych hot-hatchy za 20-30 tys. zł; Citroen C-Elysee z drugiej ręki oraz test Ferrari GTC4 Lusso w Bieszczadach.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (21)

No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Główny powód mniejszej awaryjności japońskich samochodów np Lexus w stosunku do Niemieckiej konkurencji to mniej opcji silnikowych oraz mało popularne skomplikowane silniki diesla, jednostki napędowe to głównie wolnossące często z większa pojemnością co przekłada się na mniej skomplikowana budowę w stosunku do małych pojemności bardzo wysilonych z turbinami, specjalnymi wtryskami itp jak np VW. Mercedes również nie przesadza z turbinami i dzięki temu jest trwalszy
11 sty 18:10 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
~Bobi :
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
Kto mial lexusa, ten juz nie wyrzuci pieniedzy na niemca. To jest premium pod kazdym wzgledem, a nie tylko ceny i kosztow eksploatacji. Najlepiej zrobione auta na rynku, teraz jeszcze do tego wysmienicie wygladajace, szczegolnie is i suvy
10 sty 22:47 | ocena: 69%
Liczba głosów:29
69%
31%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
~Konrad :
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
Piekny wóz! Linia nadwozia trochę przypomina Panamerę. Mam bardzo dobre doświadczenia z LS 2 gen. Wyciszenie i komfort podróży rzeczywiście sprawiają ze trasa 1000 km to pestka ;)
10 sty 21:25 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
Niemcy musza się jeszcze sporo nauczyć w dziedzinie produkowania DOBRYCH samochodow
10 sty 17:27 | ocena: 64%
Liczba głosów:33
64%
36%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~roman Użytkownik anonimowy
~roman
No photo ~roman Użytkownik anonimowy
do ~Bobi:
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
10 sty 22:47 użytkownik ~Bobi napisał
Kto mial lexusa, ten juz nie wyrzuci pieniedzy na niemca. To jest premium pod kazdym wzgledem, a nie tylko ceny i kosztow eksploatacji. Najlepiej zrobione auta na rynku, teraz jeszcze do tego wysmienicie wygladajace, szczegolnie is i suvy
Design trochę nie przystaje marce premium, wygląda zabawkowo. O ile w IS wygląda fajnie, to przenoszenie tej stylistyki na LS-a to pomyłka. Po drugie to chamski plastik w środku - w LS za ponad 700 tys zł wstawki nie są metalowe, ale plastikowe udające metal. Jakość przycisków też nie jest najlepsza. Wnętrze najnowszego RX-a wygląda jak z końca lat 90.
11 sty 21:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Okropne wnętrze. Wszystkie Lexusy oraz bliźniacze Toyoty są bardzo brzydkie w wewnątrz. Owszem statestycznie są to mało awaryjne samochody ale zeczewiste różnice nie są takie ogromne a wszystko wyrównują wysokie koszty części zamiennych szczególnie do Lexusa i Acury wiem bo posiadałem Acure RL przez kilka lat.
11 sty 17:49 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Eee Użytkownik anonimowy
~Eee :
No photo ~Eee Użytkownik anonimowy
Jak coś może mieć linię jak Panamera i być jednocześnie ładne.
To się wyklucza. Panamera ma okropny profil.
11 sty 15:07 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~XDS Użytkownik anonimowy
~XDS :
No photo ~XDS Użytkownik anonimowy
I tak Skoda wygra w porównaniu.
10 sty 23:15 | ocena: 53%
Liczba głosów:17
53%
47%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
~p0sitiv :
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
Jak tak dalej pójdzie to za kilka generacji grilla Lexusów będzie się kończył na tylnym zderzaku.
10 sty 21:13 | ocena: 61%
Liczba głosów:18
39%
61%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
~Ge.MINI.man
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
do ~KiT:
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
11 sty 09:48 użytkownik ~KiT napisał
W strefie LIMUZYN petarda... wow. Ciekawe czy będą HYBRYDY.
To bardziej niż pewne, że nowy Lexus LS będzie w wersji hybrydowej. Tyle że musimy jeszcze trochę czasu poczekać na to. Ponadto liczę na wersję z silnikiem V8. Luksusowy sedan bez widlastej ósemki? To nigdy nie przejdzie.
11 sty 15:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Nowy Lexus LS – limuzyna inna niż wszystkie (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego