CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.314.564.161.99
Średnio4.504.684.352.07
Najdrożej4.694.894.572.24

Opel dołącza do Grupy PSA. Powstaje europejski gigant

1 sie, 15:07
Udostępnij
0
Skomentuj
Opel dołączył do Grupy PSA Opel dołączył do Grupy PSA Foto: Opel

Sprzedaż firmy Opel wraz z jej markami Opel i Vauxhall przez General Motors Grupie PSA została sfinalizowana. „To historyczna data” - powiedział dyrektor generalny Opel Automobile GmbH, Michael Lohscheller

* Rozszerzona Grupa PSA drugim największym producentem w Europie

* Nowy plan działania w ciągu 100 dni: przywrócenie rentowności Opla i Vauxhalla do 2020 r.

* Cztery nowe osoby w zarządzie firmy

„Jesteśmy dumni z dołączenia do Grupy PSA. Otwieramy właśnie nowy rozdział w naszej historii po 88 latach z General Motors. Nadal będziemy udostępniać niemiecką technologię szerokiemu gronu klientów. Łącząc nasze atuty, sprawimy, że Opel i Vauxhall staną się rentownymi i samofinansującymi się przedsiębiorstwami. Wyznaczyliśmy sobie jasny cel przywrócenia rentowności do 2020 roku” - dodał dyrektor generalny Opla.

W ciągu 100 dni zarząd firmy Opel/Vauxhall opracuje plan na przyszłość. Pojawiły się w nim cztery nowe osoby: Christian Müller (Opel), Rémi Girardon i Philippe de Rovira (obaj z PSA) oraz Michelle Wen (Vodafone). Zasąpiły one Katherine Worthen, Williama F. Bertagniego i Philipa Kienle'a z General Motors.

„Jesteśmy gotowi do podjęcia prac nad planem przy wsparciu PSA oraz oczywiście z udziałem naszych partnerów z rady zakładowej i związków zawodowych” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel Michael Lohscheller.

Ważną rolę będą odgrywały synergie z Grupą PSA, na przykład w dziedzinie zakupów i rozwoju. Połączony podmiot będzie mógł zrealizować znaczne ekonomie skali i synergie w zakupach, produkcji oraz projektach badawczo-rozwojowych. Ich wartość w obecnych realiach jest szacowana na 1,7 miliarda euro. Celem jest wygenerowanie nadwyżki w przepływach pieniężnych w działalności operacyjnej do 2020 roku oraz osiągnięcie marży operacyjnej na poziomie 2 procent do 2020 roku oraz 6 procent do 2026 roku.

„Jesteśmy dziś świadkami narodzin prawdziwego europejskiego czempiona” — podkreślił prezes zarządu PSA Carlos Tavares. „Pomożemy Oplowi i Vauxhallowi w odzyskaniu rentowności, starając się wspólnie stworzyć nowe wzorce dla branży. Wykorzystamy siłę obu kultowych marek i ogromny potencjał obecnej kadry. Opel pozostanie niemiecki, a Vauxhall — brytyjski. Obie marki doskonale uzupełniają nasze obecne portfolio francuskich marek Peugeot, Citroën i DS Automobiles”.

Udział rozszerzonej Grupy PSA w europejskim rynku wynosi około 17 procent, co daje jej drugą lokatę wśród największych producentów na kontynencie oraz pierwsze lub drugie miejsca na największych rynkach.

PSA współpracuje z Oplem i Vauxhallem już od 2012 roku. Owocem tej kooperacji są między innymi cztery modele Opla. Pierwszy z nich — Opel Crossland X — jest dostępny u dealerów od końca czerwca. Opel Grandland X, reprezentujący kolejny, wyższy segment samochodów sportowo-użytkowych, pojawi się na rynku jesienią. Premierę rynkową następcy lekkiego samochodu użytkowego Opla Combo zaplanowano na przyszły rok, a nowa generacja Corsy zadebiutuje w 2019 roku.

Opel i Grupa PSA będą w przyszłości kontynuować współpracę z General Motors. Oprócz rozwijania napędów elektrycznych, firma Opel zamierza także produkować pojazdy dla należących do GM marek Buick i Holden.

Jednocześnie trwa przejmowanie europejskiego oddziału GM Financial, które wymaga weryfikacji i zatwierdzenia przez różne organy regulacyjne. Finalizacja tej części transakcji jest planowana na drugą połowę 2017 roku.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~KD Użytkownik anonimowy
~KD :
No photo ~KD Użytkownik anonimowy
Będą mogli produkować jeszcze tańsze samochody i sprzedawać je jeszcze drożej
1 sie 17:09 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Xawery Użytkownik anonimowy
~Xawery :
No photo ~Xawery Użytkownik anonimowy
Crossland. Pierwszy opel zrobiony już przez PSA. Przeciętnie wyposażona następczyni Merivy za aż 78 tysięcy. Taniocha i tandeta wyłazi z każdego kawałka samochodu. Z takim podejściem to opel stanie się rentowny jeszcze w tym roku.
2 sie 22:31 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
~Q :
No photo ~Q Użytkownik anonimowy
do xxx: a co mnie to obchodzi? dla konsumenta to zła wiadomość. mniejsza konkurencja, gorsze samochody, wyższe ceny. mono-/oligopole są złe.
2 sie 09:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sanepid Użytkownik anonimowy
~Sanepid :
No photo ~Sanepid Użytkownik anonimowy
Jeszcze troche i auta beda sie roznic od siebie tylko znaczkiem na masce i na felgach
2 sie 15:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wert Użytkownik anonimowy
~wert :
No photo ~wert Użytkownik anonimowy
a co z przeciwdziałaniem mono i oligopolom? niemcom i francuzom jak zwykle można więcej. to się nazywa unijna równości i demokracja
7 sie 19:47
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KD Użytkownik anonimowy
~KD
No photo ~KD Użytkownik anonimowy
do ~xxx:
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
2 sie 08:17 użytkownik ~xxx napisał
Jak będziesz kolego miał własną firmę i drogo produkował oraz tanio sprzedawał to się pochwal rentownością :)
Kolegami nie jestesmy bo w piaskownicy sie razem nie bawilismy, januszu biznesu
2 sie 15:54
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
~xxx
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
do ~KD:
No photo ~KD Użytkownik anonimowy
1 sie 17:09 użytkownik ~KD napisał
Będą mogli produkować jeszcze tańsze samochody i sprzedawać je jeszcze drożej
Jak będziesz kolego miał własną firmę i drogo produkował oraz tanio sprzedawał to się pochwal rentownością :)
2 sie 08:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej