Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nowy Lexus LS – limuzyna inna niż wszystkie

10 sty 17 16:04

To ważny moment w historii Lexusa. Po ponad 10 latach japońska marka zaprezentowała zupełnie nową generację flagowego modelu LS.

Udostępnij
0
Skomentuj

Obok tego samochodu nikt nie przejdzie obojętnie. Zgodnie z najnowsza filozofią marki, nowy Lexus LS zwraca na siebie uwagę śmiałą stylistyką nadwozia, której kluczowym elementem jest wielka osłona chłodnicy w kształcie klepsydry. Równie oryginalne są projekty deski rozdzielczej i foteli. Ich wygląd może się nam podobać bądź nie, ale Lexus z całą pewnością ma swój styl, nie naśladuje innych marek.

Nowy Lexus LS Nowy Lexus LS Foto: Lexus

Auto powstało na nowej, sztywnej platformie GA-L przeznaczonej dla luksusowych Lexusów (zadebiutowała w coupe LC 500). Naturalnie w przypadku LS-a ją wydłużono. Auto stało się dłuższe (5235 mm), szersze (1900 mm) i niższe (1450 mm). Rozstaw osi zwiększył się aż o 35 mm w porównaniu z wydłużoną wersją dotychczasowej generacji Lexusa LS – wynosi 3125 mm.

Dzięki temu jeszcze większe stało się wnętrze pojazdu przy jednoczesnym spadku jego masy - o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika. Na pokładzie limuzyny znajdziemy najnowsze rozwiązania marki z zakresu multimediów czy systemów wspomagających. Z takiego auta żal będzie wysiadać, długa podróż będzie w nim odpoczynkiem.

Nowy Lexus LS Nowy Lexus LS Foto: Lexus

W nowym Lexusie LS debiutuje benzynowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Motor o pojemności 3,5 litra generuje 415 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego – znacznie więcej niż V8 obecnego LS-a. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,5 sekundy (w wersji z napędem 4x4). Z silnikiem współpracuje aż 10-stopniowa skrzynia biegów. Jest to tradycyjna, automatyczna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych (duża rozpiętość przełożeń realizowana przez dziesięć gęsto zestopniowanych biegów). Twórcy Lexusa podkreślają również, iż znacznie poprawiło się prowadzenie samochodu.

Lexus LS zadebiutował w 1989 roku rozpoczynając rywalizację z luksusowymi limuzynami europejskich marek. 28 lat później Japończycy wprowadzają piątą odsłonę swojego reprezentacyjnego modelu, również podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Czas pokaże czy będzie ona powodem kolejnej rewolucji w tym segmencie. Nowy LS trafi do sprzedaży w USA pod koniec 2017 roku. Data europejskiej premiery nie została jeszcze ogłoszona.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (23)

No photo
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
~Ge.MINI.man
No photo ~Ge.MINI.man Użytkownik anonimowy
do ~KiT:
No photo ~KiT Użytkownik anonimowy
11 sty 17 09:48 użytkownik ~KiT napisał
W strefie LIMUZYN petarda... wow. Ciekawe czy będą HYBRYDY.
To bardziej niż pewne, że nowy Lexus LS będzie w wersji hybrydowej. Tyle że musimy jeszcze trochę czasu poczekać na to. Ponadto liczę na wersję z silnikiem V8. Luksusowy sedan bez widlastej ósemki? To nigdy nie przejdzie.
11 sty 17 15:14 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Główny powód mniejszej awaryjności japońskich samochodów np Lexus w stosunku do Niemieckiej konkurencji to mniej opcji silnikowych oraz mało popularne skomplikowane silniki diesla, jednostki napędowe to głównie wolnossące często z większa pojemnością co przekłada się na mniej skomplikowana budowę w stosunku do małych pojemności bardzo wysilonych z turbinami, specjalnymi wtryskami itp jak np VW. Mercedes również nie przesadza z turbinami i dzięki temu jest trwalszy
11 sty 17 18:10 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
~Bobi :
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
Kto mial lexusa, ten juz nie wyrzuci pieniedzy na niemca. To jest premium pod kazdym wzgledem, a nie tylko ceny i kosztow eksploatacji. Najlepiej zrobione auta na rynku, teraz jeszcze do tego wysmienicie wygladajace, szczegolnie is i suvy
10 sty 17 22:47 | ocena: 74%
Liczba głosów:38
74%
26%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
~Konrad :
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
Piekny wóz! Linia nadwozia trochę przypomina Panamerę. Mam bardzo dobre doświadczenia z LS 2 gen. Wyciszenie i komfort podróży rzeczywiście sprawiają ze trasa 1000 km to pestka ;)
10 sty 17 21:25 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jaco Użytkownik anonimowy
~Jaco
No photo ~Jaco Użytkownik anonimowy
do ~Eee:
No photo ~Eee Użytkownik anonimowy
11 sty 17 15:07 użytkownik ~Eee napisał
Jak coś może mieć linię jak Panamera i być jednocześnie ładne.
To się wyklucza. Panamera ma okropny profil.
Jak dla mnie za bardzo przypomina pokraczną Toyotę Auris. Pomimo innych proporcji i detali dalej tak samo brzydkie auto. Ale może konkurować z Niemcami - brak polotu. W tym segmencie coraz biedniej - albo słabo wykonane amerykańce z fajnymi silnikami albo włoska drożyzna (co nie znaczy, że nie warta swojej ceny, kto widział wykończenia lub słyszał silnik, ten wie i marzy ;) ).
16 sty 17 17:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Eee Użytkownik anonimowy
~Eee :
No photo ~Eee Użytkownik anonimowy
Jak coś może mieć linię jak Panamera i być jednocześnie ładne.
To się wyklucza. Panamera ma okropny profil.
11 sty 17 15:07 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
64%
36%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
Niemcy musza się jeszcze sporo nauczyć w dziedzinie produkowania DOBRYCH samochodow
10 sty 17 17:27 | ocena: 67%
Liczba głosów:39
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~XDS Użytkownik anonimowy
~XDS :
No photo ~XDS Użytkownik anonimowy
I tak Skoda wygra w porównaniu.
10 sty 17 23:15 | ocena: 56%
Liczba głosów:27
56%
44%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
~p0sitiv :
No photo ~p0sitiv Użytkownik anonimowy
Jak tak dalej pójdzie to za kilka generacji grilla Lexusów będzie się kończył na tylnym zderzaku.
10 sty 17 21:13 | ocena: 64%
Liczba głosów:22
36%
64%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tfu Użytkownik anonimowy
~tfu
No photo ~tfu Użytkownik anonimowy
do ~Bobi:
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
10 sty 17 22:47 użytkownik ~Bobi napisał
Kto mial lexusa, ten juz nie wyrzuci pieniedzy na niemca. To jest premium pod kazdym wzgledem, a nie tylko ceny i kosztow eksploatacji. Najlepiej zrobione auta na rynku, teraz jeszcze do tego wysmienicie wygladajace, szczegolnie is i suvy
po co te rogi jak na hełmie wikinga
11 sty 17 16:48 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
38%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej