CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.004.624.231.96
Średnio4.684.844.502.12
Najdrożej5.095.174.892.38

Nowy Lexus LS – limuzyna inna niż wszystkie

10 sty, 16:04
Udostępnij
0
Skomentuj

To ważny moment w historii Lexusa. Po ponad 10 latach japońska marka zaprezentowała zupełnie nową generację flagowego modelu LS.

Obok tego samochodu nikt nie przejdzie obojętnie. Zgodnie z najnowsza filozofią marki, nowy Lexus LS zwraca na siebie uwagę śmiałą stylistyką nadwozia, której kluczowym elementem jest wielka osłona chłodnicy w kształcie klepsydry. Równie oryginalne są projekty deski rozdzielczej i foteli. Ich wygląd może się nam podobać bądź nie, ale Lexus z całą pewnością ma swój styl, nie naśladuje innych marek.

Nowy Lexus LS Nowy Lexus LS Foto: Lexus

Auto powstało na nowej, sztywnej platformie GA-L przeznaczonej dla luksusowych Lexusów (zadebiutowała w coupe LC 500). Naturalnie w przypadku LS-a ją wydłużono. Auto stało się dłuższe (5235 mm), szersze (1900 mm) i niższe (1450 mm). Rozstaw osi zwiększył się aż o 35 mm w porównaniu z wydłużoną wersją dotychczasowej generacji Lexusa LS – wynosi 3125 mm.

Dzięki temu jeszcze większe stało się wnętrze pojazdu przy jednoczesnym spadku jego masy - o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika. Na pokładzie limuzyny znajdziemy najnowsze rozwiązania marki z zakresu multimediów czy systemów wspomagających. Z takiego auta żal będzie wysiadać, długa podróż będzie w nim odpoczynkiem.

Nowy Lexus LS Nowy Lexus LS Foto: Lexus

W nowym Lexusie LS debiutuje benzynowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Motor o pojemności 3,5 litra generuje 415 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego – znacznie więcej niż V8 obecnego LS-a. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,5 sekundy (w wersji z napędem 4x4). Z silnikiem współpracuje aż 10-stopniowa skrzynia biegów. Jest to tradycyjna, automatyczna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych (duża rozpiętość przełożeń realizowana przez dziesięć gęsto zestopniowanych biegów). Twórcy Lexusa podkreślają również, iż znacznie poprawiło się prowadzenie samochodu.

Lexus LS zadebiutował w 1989 roku rozpoczynając rywalizację z luksusowymi limuzynami europejskich marek. 28 lat później Japończycy wprowadzają piątą odsłonę swojego reprezentacyjnego modelu, również podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Czas pokaże czy będzie ona powodem kolejnej rewolucji w tym segmencie. Nowy LS trafi do sprzedaży w USA pod koniec 2017 roku. Data europejskiej premiery nie została jeszcze ogłoszona.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (21)

No photo
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
~Bobi :
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
Kto mial lexusa, ten juz nie wyrzuci pieniedzy na niemca. To jest premium pod kazdym wzgledem, a nie tylko ceny i kosztow eksploatacji. Najlepiej zrobione auta na rynku, teraz jeszcze do tego wysmienicie wygladajace, szczegolnie is i suvy
10 sty 22:47 | ocena: 72%
Liczba głosów:32
72%
28%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Główny powód mniejszej awaryjności japońskich samochodów np Lexus w stosunku do Niemieckiej konkurencji to mniej opcji silnikowych oraz mało popularne skomplikowane silniki diesla, jednostki napędowe to głównie wolnossące często z większa pojemnością co przekłada się na mniej skomplikowana budowę w stosunku do małych pojemności bardzo wysilonych z turbinami, specjalnymi wtryskami itp jak np VW. Mercedes również nie przesadza z turbinami i dzięki temu jest trwalszy
11 sty 18:10 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
~Konrad :
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
Piekny wóz! Linia nadwozia trochę przypomina Panamerę. Mam bardzo dobre doświadczenia z LS 2 gen. Wyciszenie i komfort podróży rzeczywiście sprawiają ze trasa 1000 km to pestka ;)
10 sty 21:25 | ocena: 71%
Liczba głosów:17
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jaco Użytkownik anonimowy
~Jaco
No photo ~Jaco Użytkownik anonimowy
do ~Eee:
No photo ~Eee Użytkownik anonimowy
11 sty 15:07 użytkownik ~Eee napisał
Jak coś może mieć linię jak Panamera i być jednocześnie ładne.
To się wyklucza. Panamera ma okropny profil.
Jak dla mnie za bardzo przypomina pokraczną Toyotę Auris. Pomimo innych proporcji i detali dalej tak samo brzydkie auto. Ale może konkurować z Niemcami - brak polotu. W tym segmencie coraz biedniej - albo słabo wykonane amerykańce z fajnymi silnikami albo włoska drożyzna (co nie znaczy, że nie warta swojej ceny, kto widział wykończenia lub słyszał silnik, ten wie i marzy ;) ).
16 sty 17:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~T Użytkownik anonimowy
~T :
No photo ~T Użytkownik anonimowy
Niemcy musza się jeszcze sporo nauczyć w dziedzinie produkowania DOBRYCH samochodow
10 sty 17:27 | ocena: 67%
Liczba głosów:36
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~roman Użytkownik anonimowy
~roman
No photo ~roman Użytkownik anonimowy
do ~Bobi:
No photo ~Bobi Użytkownik anonimowy
10 sty 22:47 użytkownik ~Bobi napisał
Kto mial lexusa, ten juz nie wyrzuci pieniedzy na niemca. To jest premium pod kazdym wzgledem, a nie tylko ceny i kosztow eksploatacji. Najlepiej zrobione auta na rynku, teraz jeszcze do tego wysmienicie wygladajace, szczegolnie is i suvy
Design trochę nie przystaje marce premium, wygląda zabawkowo. O ile w IS wygląda fajnie, to przenoszenie tej stylistyki na LS-a to pomyłka. Po drugie to chamski plastik w środku - w LS za ponad 700 tys zł wstawki nie są metalowe, ale plastikowe udające metal. Jakość przycisków też nie jest najlepsza. Wnętrze najnowszego RX-a wygląda jak z końca lat 90.
11 sty 21:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Eee Użytkownik anonimowy
~Eee :
No photo ~Eee Użytkownik anonimowy
Jak coś może mieć linię jak Panamera i być jednocześnie ładne.
To się wyklucza. Panamera ma okropny profil.
11 sty 15:07 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~XDS Użytkownik anonimowy
~XDS :
No photo ~XDS Użytkownik anonimowy
I tak Skoda wygra w porównaniu.
10 sty 23:15 | ocena: 60%
Liczba głosów:20
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hgghh Użytkownik anonimowy
~Hgghh :
No photo ~Hgghh Użytkownik anonimowy
Przedniego zderzaka brak a tak ogromny plastikowy delikatny grill bardzo łatwo uszkodzić nawet na parkingu pod sklepem a wtedy koszty jak to w japonczyku kosmos
12 sty 17:46 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gustaw 3 JR Użytkownik anonimowy
~Gustaw 3 JR :
No photo ~Gustaw 3 JR Użytkownik anonimowy
Ogromne sito na całym przodzie z jakiejś przetwórni zrobiło z tego żółtka zniekształconego potwora a deska wewnątrz wyglada jak zaprojektowana przez stolarza w czasach PRL
13 sty 04:54 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej