CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Nowy Lexus LS – limuzyna inna niż wszystkie

10 sty, 16:04
Udostępnij
0
Skomentuj

To ważny moment w historii Lexusa. Po ponad 10 latach japońska marka zaprezentowała zupełnie nową generację flagowego modelu LS.

Obok tego samochodu nikt nie przejdzie obojętnie. Zgodnie z najnowsza filozofią marki, nowy Lexus LS zwraca na siebie uwagę śmiałą stylistyką nadwozia, której kluczowym elementem jest wielka osłona chłodnicy w kształcie klepsydry. Równie oryginalne są projekty deski rozdzielczej i foteli. Ich wygląd może się nam podobać bądź nie, ale Lexus z całą pewnością ma swój styl, nie naśladuje innych marek.

Nowy Lexus LS Nowy Lexus LS Foto: Lexus

Auto powstało na nowej, sztywnej platformie GA-L przeznaczonej dla luksusowych Lexusów (zadebiutowała w coupe LC 500). Naturalnie w przypadku LS-a ją wydłużono. Auto stało się dłuższe (5235 mm), szersze (1900 mm) i niższe (1450 mm). Rozstaw osi zwiększył się aż o 35 mm w porównaniu z wydłużoną wersją dotychczasowej generacji Lexusa LS – wynosi 3125 mm.

Dzięki temu jeszcze większe stało się wnętrze pojazdu przy jednoczesnym spadku jego masy - o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika. Na pokładzie limuzyny znajdziemy najnowsze rozwiązania marki z zakresu multimediów czy systemów wspomagających. Z takiego auta żal będzie wysiadać, długa podróż będzie w nim odpoczynkiem.

Nowy Lexus LS Nowy Lexus LS Foto: Lexus

W nowym Lexusie LS debiutuje benzynowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Motor o pojemności 3,5 litra generuje 415 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego – znacznie więcej niż V8 obecnego LS-a. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,5 sekundy (w wersji z napędem 4x4). Z silnikiem współpracuje aż 10-stopniowa skrzynia biegów. Jest to tradycyjna, automatyczna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych (duża rozpiętość przełożeń realizowana przez dziesięć gęsto zestopniowanych biegów). Twórcy Lexusa podkreślają również, iż znacznie poprawiło się prowadzenie samochodu.

Lexus LS zadebiutował w 1989 roku rozpoczynając rywalizację z luksusowymi limuzynami europejskich marek. 28 lat później Japończycy wprowadzają piątą odsłonę swojego reprezentacyjnego modelu, również podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Czas pokaże czy będzie ona powodem kolejnej rewolucji w tym segmencie. Nowy LS trafi do sprzedaży w USA pod koniec 2017 roku. Data europejskiej premiery nie została jeszcze ogłoszona.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Nowy Lexus LS – limuzyna inna niż wszystkie (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego