Opel Grandland drugiej generacji powstał na nowej platformie koncernu Stellantis STLA Medium BEV-native. Nowa konstrukcja umożliwia zastosowanie płaskiego i dużego akumulatora o pojemności do 98 kWh. Producent deklaruje, że Grandland Electric będzie mógł przejechać nawet do 700 km. Obiecuje również krótkie czasy ładowania — uzupełnienie energii do poziomu 80 proc. z szybkiej stacji ma trwać ok. 26 minut.
Nowy Opel Grandland — nie tylko elektryczny
Opel jednak nie rezygnuje jeszcze ze spalinowych napędów, ale oczywiście będą one zelektryfikowane. Wariantem pośrednim będzie wersja Plug-In Hybrid z zasięgiem w trybie elektrycznym wynoszącym do 85 km. W gamie znajdzie się także hybryda niewymagająca ładowania z technologią 48 V.
Zobacz też: Nowy Opel Frontera — tak prezentuje się 20 lat później
Nowy Grandland to kamień milowy dla Opla. Dzięki niemu każdy Opel bez wyjątku jest dostępny teraz w wersji elektrycznej. To duży krok w naszej elektrycznej ofensywie. Nowy Grandland został zaprojektowany i opracowany w Rüsselsheim, a będzie produkowany w Eisenach. Jego związek z modelem Opel Experimental jest ewidentny. Oferuje innowacje, które po raz pierwszy pojawiły się właśnie w tym niezwykłym samochodzie koncepcyjnym. Nowy Grandland wzmocni więc naszą pozycję w niezwykle ważnym segmencie C-SUV-ów
- powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny marki Opel.
Nowy Opel Grandland — cechy szczególne
Nowy Grandland jest sporo większy od poprzednika (długość: 4650 mm; szerokość: 1905 mm; wysokość: 1660 mm; rozstaw osi: 2784 mm). To przełoży się na większą ilość miejsca w kabinie — dla pasażerów i na bagaże (Opel podaje na razie tylko maksymalną pojemność bagażnika: 1641 l). Nadwozie może być dwukolorowe, a koła aż 20-calowe.
Jednak z zewnątrz uwagę najmocniej zwraca panel przedni Vizor 3D z podświetlanym logo Blitz. Na tylnej klapie widnieje również podświetlany napis "OPEL", a pod nim znajduje się wytłoczona nazwa modelu.
W Grandlandzie debiutują ponadto reflektory Intelli-Lux Pixel Matrix HD, każdy składa się z 25 tys. 600 elementów. System potrafi "wycinać" obiekty na drodze, zapewniając kierowcy jak najlepsza widoczność. Firma chwali się także nowymi animacjami na powitanie i pożegnanie z graficznymi elementami wyświetlanymi przed pojazdem.
Kokpit nowego Opla jest minimalistyczny. Centrum sterowania stanowi 16-calowy centralny ekran dotykowy, lekko skierowany w stronę kierowcy, jednak pozostawiono fizyczne przyciski i pokrętła do obsługi najważniejszych funkcji, np. klimatyzacji. Drugi wyświetlacz znajduje się za kierownicą, a prowadzący ma przed sobą jeszcze informacje wyświetlane na przedniej szybie (HUD).
Nie zabraknie foteli z atestem AGR (niemieckiej „kampanii na rzecz zdrowych pleców”). Producent podkreśla, że wszystkie tkaniny zastosowane we wnętrzu pochodzą z recyklingu.
Nowy Opel Grandland — w sprzedaży w czwartym kwartale 2024
Nie znamy jeszcze cen nowego Opla Grandlanda. Polski importer poinformował, że zamówienia na to auto będą przyjmowane od jesieni br.