- Opel Frontera ma być napędzany 48-woltową, miękką hybrydą lub elektrycznym silnikiem
- W samochodzie wygospodarowano bagażnik o pojemności 460-1600 l
- W Polsce nowy Opel Frontera ma wejść do oferty jesienią 2024 r.
Opel Frontera pierwszej generacji powstawał w latach 1991-98, a w drugim wydaniu w okresie 1998-2004. Zatem egzemplarze z początków produkcji są już pełnoprawnymi klasykami. Z kolei te z końca kariery rynkowej to obecnie typowe, używane egzemplarze.
Opel Frontera trzeciej generacji pod względem stylistyki nawiązuje do modeli, które są już w ofercie marki z Rüsselsheim. To przede wszystkim zasługa przedniego panelu Opel Vizor, na którym umieszczono logo wykonane w nowej grafice. Tym samym Opel Frontera jest pierwszym seryjnym modelem wykorzystującym nową grafikę firmowego znaku.
Utrzymany w czarnej kolorystyce Opel Vizor łączy się płynnie z reflektorami. Patrząc na auto z daleka, ma się wrażenie, że lampy i przedni pas tworzą jednolitą całość. Z boku na pierwszy plan wysuwają się przetłoczenia na drzwiach i uwypuklone nadkola oraz szeroki tylny słupek.
Nowy Opel Frontera – modne akcenty stylistyczne
Z kolei z tyłu rozstrzelony napis FRONTERA nie pozwala zapomnieć, z jakim modelem mamy do czynienia. Pod obydwoma zderzakami umieszczono malowane na srebrno atrapy osłon, które nadają autu terenowy sznyt.
Producent chwali się, że Opel Frontera ma przestronne wnętrze, które optycznie rozszerzają dekory na drzwiach i na desce rozdzielczej. W samochodzie wykorzystano cyfrowy Pure Panel z dwoma 10-calowymi ekranami.
W nowym Oplu Fronterze wykorzystano system, dzięki któremu telefon można połączyć z pokładowymi multimediami. Po sparowaniu smartfon staje się panelem sterowania systemem multimedialnym samochodu, współpracując także z przyciskami na kierownicy.
Nowy Opel Frontera – z myślą o komforcie
W nowym Oplu Fronterze z przodu zastosowano fotele z funkcją Intelli-Seat. To specjalna szczelina, dzięki której zmniejszono nacisk na kość ogonową, a tym samym zwiększa się komfort podróżowania na długich trasach. Opel przekonuje również, że optymalne wyprofilowanie siedzeń to gwarancja wysokiego komfortu oraz dobrego podparcia z boku.
Nowy Opel Frontera ma być samochodem funkcjonalnym. To zasługa dzielonej asymetrycznie i składanej tylnej kanapy oraz regularnie ukształtowanego bagażnika o pojemności 460-1600 l.
W optymalnym wykorzystaniu części ładunkowej ma pomóc podłoga, którą można pozostawić na dwóch poziomach do wyboru. Po zamówieniu opcjonalnych relingów dodatkowe bagaże o masie do 200 kg można transportować na dachu.
- Czytaj także: Czy luksusowy, elektryczny SUV może być lepszy niż odpowiednik z silnikiem Diesla? Odpowiedź jest jednoznaczna
Nie są jeszcze znane szczegóły dotyczące jednostek napędowych, jakie będą stosowane w nowym Oplu Fronterze. Wiadomo jedynie, że do wyboru ma być 48-woltowa, miękka hybryda oraz w pełni elektryczny model. Wiadomo także, że w Polsce samochód ma pojawić się w ofercie jesienią 2024 r.
Nowy Opel Frontera – naszym zdaniem
Nowy Opel Frontera optycznie wpisuje się perfekcyjnie w stylistykę znaną z innych modeli marki z Rüsselsheim. Samochód w ofercie zastąpi Opla Crosslanda a tym samym wypełni lukę pomiędzy Oplem Mokką oraz Oplem Grandlandem. Czekamy na rynkowy debiut pojazdu i liczymy na korzystne ceny.