Frontera jest wynikiem współpracy Opla z japońskim Isuzu. Samochód występował w dwóch wersjach nadwoziowych, dwudrzwiowej o nazwie Sport (odpowiednik Isuzu Amigo) i czterodrzwiowej o większym rozstawie osi (Rodeo). Produkcja pierwszej generacji SUV-a rozpoczęła się w 1991 roku.
Dzięki ramowej konstrukcji, sztywnym tylnym mostowi, dołączanemu napędowi na przednią oś i reduktorowi Frontera całkiem dobrze radziła sobie w trudniejszych warunkach.
Największym rynkiem zbytu pojazdu były oczywiście Niemcy. Na przełomie 1993 i 1994 roku samochód był tam najpopularniejszym modelem w swojej klasie. W 1998 roku pojawiła się gruntownie zmodernizowana Frontera B o odmłodzonej stylistyce i z nowymi jednostkami napędowymi.
Wytwarzanie Opla Frontery zakończyło się w 2003 roku. Łącznie w Europie Zachodniej i Środkowej obie generacje znalazły ponad 320 tys. właścicieli. Następcą modelu jest obecnie Opel Antara o dużo bardziej szosowym charakterze.
Galeria zdjęć
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem
Opel Frontera dwudziestolatkiem