Frontera jest wynikiem współpracy Opla z japońskim Isuzu. Samochód występował w dwóch wersjach nadwoziowych, dwudrzwiowej o nazwie Sport (odpowiednik Isuzu Amigo) i czterodrzwiowej o większym rozstawie osi (Rodeo). Produkcja pierwszej generacji SUV-a rozpoczęła się w 1991 roku.

Dzięki ramowej konstrukcji, sztywnym tylnym mostowi, dołączanemu napędowi na przednią oś i reduktorowi Frontera całkiem dobrze radziła sobie w trudniejszych warunkach.

Największym rynkiem zbytu pojazdu były oczywiście Niemcy. Na przełomie 1993 i 1994 roku samochód był tam najpopularniejszym modelem w swojej klasie. W 1998 roku pojawiła się gruntownie zmodernizowana Frontera B o odmłodzonej stylistyce i z nowymi jednostkami napędowymi.

Wytwarzanie Opla Frontery zakończyło się w 2003 roku. Łącznie w Europie Zachodniej i Środkowej obie generacje znalazły ponad 320 tys. właścicieli. Następcą modelu jest obecnie Opel Antara o dużo bardziej szosowym charakterze.