Jeep Grand Cherokee Trailhawk – konkurent Wranglera

9 sty, 16:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Po co kupować terenówkę i rodzinnego minivana, skoro teraz można mieć dwa w jednym – Jeep Grand Cherokee Trailhawk jest nie mniej sprawny w terenie niż Wrangler i pozostaje wygodny na autostradach

Jeep stworzył szczególną linię swoich aut. Oznacza je przydomkiem „Trailhawk”, który potwierdza, że mamy do czynienia z wersjami o największych zdolnościach do jazdy w terenie. Nowiutki Grand Cherokee Trailhawk to zwieńczenie oferty Jeepa – pojazd, który łączy cechy rasowej terenówki z wygodnym rodzinnym autem na długie, autostradowe podróże.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk Jeep Grand Cherokee Trailhawk Foto: Jeep / Auto Świat

Łatwo jest przy tym dostrzec różnice między Trailhawkiem a zwykłym Grandem. Spójrzmy choćby na nadkola – tu są z plastiku, który nie jest lakierowany w kolorze nadwozia jak w pozostałych wersjach. Po co rysować lakier? Natychmiast zauważymy również zmienione przednie i tylne zderzaki – podcięte tak, żeby maksymalnie zwiększyć kąty natarcia i zejścia. Na koniec warto wspomnieć o progach, które może nie wyglądają efektownie, lecz są solidne – zrobione ze stalowej belki, która wzmacnia konstrukcję i chroni przed uderzeniem np. w skały. Całość uzupełniają płyty ochronne zabezpieczające podwozie oraz 18-calowe opony Goodyeara z kevlarowymi wzmocnieniami wszczepionymi w ich boczki.

Oczywiście, z pomocą w terenowej jeździe przychodzą też rozwiązania techniczne. Głównie pneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu prześwit można zwiększyć aż do 28 cm. Pomocną dłoń podaje też elektronika w postaci wspomagania na podjazdach i zjazdach oraz programów na błoto, piasek, śnieg i kamienie. W odwodzie jest oczywiście też reduktor. A jak prezentują się parametry pojazdu? Kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą odpowiednio: 29,8 i 27,1 oraz 22,8 stopnia. Stromych podjazdów nie trzeba się zatem obawiać.

Szkoda tylko, że ze względu na kiepską pogodę nie dane nam było sprawdzić Trailhawka w trudnych warunkach. Wiemy jednak, że na błotnistym i zaśnieżonym dukcie poradzi sobie bez najmniejszego problemu i że z łatwością brodzi w ponad 30-centymetrowej wodzie.

A silnik? To 3-litrowy diesel o mocy 250 KM, który bez problemu rozpędza ciężkie auto, na dodatek robi to – dzięki 8-biegowej skrzyni – bardzo płynnie. Co więcej, diesel jest dobrze wyciszony, bo nawet przy prędkościach rzędu 140 km/h niemal nie słychać go w kabinie.

W Punkt

To jest super

Naprawdę sporo potrafi w terenie. Ma świetne kąty natarcia i zejścia oraz duży prześwit.

To jest super

Ma bogate wyposażenie i wygodne fotele.

To nie wyszło

Mógłby wyglądać bardziej bojowo.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk - Naszym zdaniem: niszowa odmiana

Potrafi w terenie więcej niż każdy inny wariant Grand Cherokee. Jednak niewiele osób potrzebuje aż tak wszechstronnego samochodu.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk - dane techniczne

Silnik t.diesel V6
Pojemność 2987 cm3
Moc maksymalna 250 KM/4000 obr,/min
Maks. moment obrotowy 570 Nm/2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 4828/1943/1792 mm
Pojemność bagażnika 457-1554 l
Masa własna 2403 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Prędkośc maksymalna 190 km/h
Spalanie producenta 7 l/100 km
Cena 276 100 zł
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
~Kris :
No photo ~Kris Użytkownik anonimowy
Zwykły Grand z 3.0 dieslem to bardzo dobre auto - wygodny, szybki, duży, ale bardzo oszczędny i od wersji Overland ma co dusza zapragnie bez dopłaty jak u niemiaszków. I co najlepsze to auto zarówno na autostradę jak i w prawdziwy teren
2 lut 21:45 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Jeep / Auto Świat

Jeep Grand Cherokee Trailhawk

W wersji Trailhawk luksusowy Jeep Grand Cherokee jest niemal tak sprawny w terenie, jak Wrangler.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk – konkurent Wranglera (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego