Czy przybysz z Dalekiego Wschodu może być konkurentem dla europejskiej elity w segmencie małych aut? Okazuje się, iż początkowo przyjęty z dużym dystansem mały model Mitsubishi, potrafi odpowiedzieć twierdząco na wiele nurtujących nas pytań.
Przyznam, iż początkowo sceptycznie podchodziłem do auta wyprodukowanego w Tajlandii. Jednak już po kilku dniach jazdy tym autem, zmieniłem zdanie. Okazało się, że im dłużej się nim jeździ się tym autem, tym przyjaźń z nim się bardziej zacieśnia. To auto da się lubić!
Mitsubishi Space Star - optymalna jednostka napędowa
Do testu długodystansowego otrzymaliśmy samochód Mitsubishi Space Star z trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1193 cm3 i mocy 80 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 106 Nm przy 4000 obr./min. Współpracuje on z pięciobiegową skrzynią manualną.
Silnik ten z powodzeniem sprawdza się podczas jazdy miejskiej, jak i dłuższych wycieczek. Zdecydowanie najciszej pracuje w zakresie 2000-2300 obr./min. Jednak rzeczywiste średnie zużycie paliwa odbiega od tego podawanego przez producenta. Podczas spokojnej jazdy drogą szybkiego ruchu i prędkością 100-130 km/h udało nam się uzyskać wynik 6,2 l/100 km/h (dla porównania producent podaje 4,0 l/100 km). Natomiast jazda miejska, gdy w większości były to dystanse do 7 km, dały nam wynik 8,6 l/100 km (dane producenta 5,3 l/100 km).
Trzycylindrowy silnik 1.2 l o mocy 80 KM z powodzeniem sprawdza się podczas jazdy w ruchu miejskim, gdy często wymagane są szybkie manewry i odpowiednie przyspieszenie. Przy stosunkowo lekkiej masie własnej, auto szybko reaguje na pedał gazu. A to pozwala kierowcy czuć się w nim bezpiecznie.
Mitsubishi Space Star - wyposażenie na miarę luksusu
Nasz Mitsubishi Space Star to najbogatsza w ofercie wersja Intense w niebieskiej perłowej barwie nadwozia. W tym przypadku do ceny 43 990 zł należy jeszcze doliczyć za lakier 1 500 zł. Jednak przy takim wydatku importer oferuje nam wyjątkowo bogate wyposażenie.
O bezpieczeństwo pasażerów dbają m.in. czołowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) oraz system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji (ASC+TCL)
Już w wersji podstawowej otrzymamy w standardzie m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, radioodtwarzacz CD/MP3 oraz centralny zamek sterowany pilotem.
W wersji Invitia, poza elementami uatrakcyjniającymi design nadwozia i wnętrza, otrzymamy dodatkowo m.in. podgrzewane lusterka zewnętrzne, przyciemniane tylne szyby lusterko oraz uchwyt do biletów parkingowych w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy i pasażera, regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera, szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie, przednie światła przeciwmgłowe, światła z czujnikiem zmierzchu oraz przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Natomiast topowa wersja Intense, to dodatkowo: 15-calowe obręcze kół z metali lekkich, kierunkowskazy w lusterkach bocznych, sterowanie systemem audio na kierownicy, automatyczna klimatyzacja, tempomat oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth.
Mitsubishi Space Star - komfort jazdy
We wnętrzu pojazdu dominują elementy z twardego tworzywa, które jednak stwarza wrażenie trwałego. Przednie fotele i tylne siedzenia nie są co prawda szczytem komfortu, ale z całą pewnością są w stanie zadowolić użytkownika tego auta. Kierowcy o wzroście nawet 180 cm znajdą wystarczająco miejsca dla siebie i bez najmniejszego problemu będą w stanie dostosować ustawienie przedniego fotela.
Mitsubishi Space Star przeznaczony jest dla pięciu osób, co raczej sprawdzi się podczas jazdy na krótkich odcinkach. Dłuższe wyprawy w takiej konfiguracji mogą być już znacznie męczące.
PLUSY
+bogate wyposażenie
+oszczędna jednostka napędowa
+funkcjonalne wnętrze
+łatwe parkowanie
MINUSY
-mała pojemność zbiornika paliwa
-mały bagażnik
-wrażliwość na boczne podmuchy wiatru
Mitsubishi Space Star 1.2 Intense - dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | benz. R3/12 |
Pojemność | 1193 |
Moc. maks. | 80/6000 KM/obr./min |
Moment | 106/4000 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 235 l |
Zbiornik paliwa | 35 l |
Długość | 3710 mm |
Szerokość | 1665 mm |
Rozstaw osi | 2450 mm |
Masa własna/ładowność | 845/445 kg |
Przysp. 0-100 km/h (fabr.) | 11,7 s |
Napęd | man. 5/przedni |
Prędkość maks. | 180 km/h |
Średnie spalanie (fabr.) | 4,3 l/100 km |
Cena | 43 990 zł |
Lakier perłowy (dopłata) | 1 500 zł |