Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Montaż czujników parkowania

9 cze 08 01:00

Na zdrowy rozum, aby zamontować przednie czujniki parkowania, wystarczy kupić dowolny zestaw służący do założenia na tył i zamontować z przodu. Nie warto jednak tak robić. Pomiędzy czujnikami zaprojektowanymi do montażu w przednim i w tylnym zderzaku jest sporo różnic. Przede wszystkim czujniki tylne powinny mieć dalszy zasięg: 1,5 do nawet 2 metrów. W przypadku przednich wystarczy, jeśli mają zasięg ok. metra. Gdyby przednie czujniki miały zasięg przekraczający te wartości, co chwila podczas jazdy w korku słyszelibyśmy uciążliwe dźwięki ostrzegawcze. Są też jednak inne ważne kwestie, np. podłączenie: czujniki tylne zasilane są z wiązki tylnej lampy cofania (wrzucamy wsteczny bieg, czujniki się uruchamiają). Zestaw przedni włącza się np. przełącznikiem, który znajduje się w zasięgu ręki kierowcy. Uruchamiamy go wtedy, gdy np. wjeżdżamy do garażu lub rozpoczynamy manewry na ciasnym parkingu przed supermarketem. Zestaw może też pozostawać włączony przez cały czas podczas jazdy. Centralka należąca do dobrego zestawu czujników przednich ma nawet możliwość podłączenia pod sygnał prędkości. W takiej sytuacji czujniki pozostają w spoczynku przy wyższych szybkościach i uaktywniają się dopiero wtedy, gdy prędkość spadnie do 15-25 km/h. Nic nas wówczas nie straszy podczas wykonywania niebezpiecznych manewrów. Czy przednie czujniki parkowania mają w ogóle sens? Niestety, coraz większy, w miarę jak producenci samochodów prezentują kolejne modele,w których pomimo niewielkich gabarytów niezbyt dużo widać z wnętrza do tyłu i nie sposób precyzyjnie ocenić odległości przeszkody od przedniego zderzaka. Jeśli mamy starsze auto bez multipleksowej instalacji elektrycznej i nie upieramy się, aby podłączać czujnik pod sygnał prędkości, możemy to zrobić sami, posiłkując się dołączonym do zestawu wiertłem i instrukcją montażu. Dobry zestaw czujników to wydatek ok. 450 zł.Czujniki parkowania zakładane z przodu mogą mieć krótszy zasięg od montowanych z tyłu. Rzadziej będą nas niepokoić fałszywe alarmy.W większości aut da się podłączyć przedni czujnik parkowania tak, aby sam wyłączał się w normalnym ruchu ulicznym.W niektórych samochodach podłączenie zestawu przednich czujników parkowania jest o wiele trudniejsz niż w przypadku tylnych.

Udostępnij
0
Skomentuj

Na pewno potrafisz?Szczególnie w przypadku nowoczesnych, bogato wyposażonych samochodów montaż czujników przednich bywa o wiele bardziej skomplikowany niż założenie czujników na tył. Problemem jest nie tylko prawidłowe podłączenie centralki zestawu pod czujnik prędkości oraz przeprowadzenie okablowania pod maską, lecz także właściwe umiejscowienie w samochodzie. Zdarza się, że zamocowanie centralki zbyt blisko innych elektronicznych urządzeń sterujących powoduje zakłócenia, które sprawiają, że zestaw przestaje dawać miarodajne wskazania.Eryk Biskupskiz firmy Amervox

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej