W Europie zamożni wielbiciele marki kupili 30 tys. sportowych modeli. Najwięcej w Niemczech – 12,3 tys. sztuk, co stanowi 14 proc. całej produkcji. Mówiąc bardziej obrazowo: co siódme wyprodukowane Porsche pozostaje w swojej ojczyźnie.

Duża grupa wielbicieli sportowych samochodów ze Stutgartu jest w USA – kupili oni w I półroczu 2014 r. 23 tys. modeli Porsche (o 8 proc. więcej niż rok temu).

Do Porsche bardzo chętnie przesiadają się także bogaci Chińczycy – kupili oni 19 785 tys. sztuk (wzrost w porównaniu z I półroczem 2013 r. o 8 proc.).

Najpopularniejszym modelem Porsche jest Cayenne – na całym świecie sprzedano 37,2 tys. sztuk. Druga na liście najpopularniejszych modeli jest 911-tka – kupiło ją 15 615 klientów. Na trzecim miejscu plasuje się odnowiona Panamera – sprzedano 13,5 tys. sztuk tego modelu.

Co ciekawe, co dziesiąty klient decydujący się na Panamerę wybiera wersję hybrydową (z możliwością ładowania baterii z gniazdka 230 V).

W Polsce również widać duży wzrost zainteresowania autami Porsche – w I półroczu 2014 r. sprzedano 408 nowych aut. To aż o 78 proc. więcej niż rok temu.

Na polskim rynku najtańszym modelem Porsche jest Boxster – jego cena w podstawowej wersji zaczyna się od 250 tys. zł.

Za Caymana trzeba zapłacić co najmniej 257 400 zł.

Najnowszy model w palecie Porsche – Macan (kuzyn Audi Q5) – kosztuje w Polsce od 260 300 zł.

Ceny Panamery zaczynają się od 380 tys. zł, a 911-tki od 450 tys. Ciekawostka: 911-tka ma największą rozpiętość cenową. Najdroższy model (911 Turbo S cabrio) kosztuje 1 milion 40 tys. zł w podstawowym wydaniu. Zamówienie do niego większości dostępnych opcji i gadżetów może podnieść cenę o 200-300 tys. zł.