Firestone Destination HP przeznaczona jest do lekkich SUV-ów, takich jak: Nissan Qashqai, Kia Sportage, Mazda VX-5, Honda CR-V, Dacia Duster.

Firestone zamierza konkurować z oponami takich marek jak: Fulda, Kumho, BFGoodrich, Kleber.

Zaletą nowej opony Destination HP jest dobre odprowadzanie wody, dobra przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, odporność na zużycie zapewniająca duże przebiegi.

Foto: ACZ / Auto Świat
Firestone Destination HP

Przy okazji wprowadzania nowej opony Firestone chce odnowić wizerunek swojej marki w Europie. Firestone pozostaje bowiem w cieniu Bridgestone – japońskiej firmy, która w 1988 roku kupiła tę amerykańską firmę oponiarską.

Marka Firestone istnieje już 114 lat. W 1900 roku założył ją w Akron (stan Ohio) Harvey Fireston. Już w 6 lat później Ford zamówił u Firestone'a 2 tysiące kompletów opon do modelu T. Było to jak na ówczesne czasy gigantyczne zamówienie.

W 10 lat od powstania firmy jej zysk wyniósł milion dolarów. W rok później opony Firestone odnoszą sukces sportowy – Ray Harroun jadąc samochodem na Firestonach wygrywa wyścig Indianapolis 500.

Obecność w sporcie trwa do dziś – w 1993 roku firma powraca do wyścigu Indianapolis 500 i Indy/Champ Car 20 – startujący w nich kierowcy używają właśnie opon Firestone.

Po połączeniu w 1988 roku Firestone z Bridgestone powstała największa na świecie firma oponiarska, z przychodem ze sprzedaży opon w wysokości 2 milardów dolarów rocznie.