Wzrost w porównaniu z rokiem 2013 jest znaczny - 23,5 proc. Wpływ na taką dynamikę sprzedaży miało wprowadzenie na 3 miesiące możliwości kupna auta z kratką.

W kwietniu aut z kratką już nie ma - sprzedaż w porównaniu z marcem spadła o 21,8 proc. (o7802 samochody).

Jakie firmy sprzedają najwięcej nowych aut na polskim rynku. Jakie modele cieszą się największym zainteresowaniem?

Pierwsze miejsce od kilku już lat okupuje Skoda. Od stycznia do końca kwietnia 2014 roku sprzedała w Polsce 17 624 auta osobowe. To oznacza wzrost w porównaniu z 2013 rokiem aż o 41 proc.

Foto: Auto Świat
Skoda Octavia RS: sportowiec z dieslem? Czemu nie!

Drugie miejsce zajmuje Volkswagen - sprzedał 12 925 aut osobowych dzięki czemu odnotował wzrost w porównaniu z 2013 rokiem o 39,7 proc.

Na trzecim miejscu jest Toyota - sprzedała 12 313 aut i zwiększyła sprzedaż aż o 52,4 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się Ford - 8773 auta i wzrost o 31,7 proc. (ale ze słabego ubiegłorocznego wyniku).

Piąte miejsce w rankingu sprzedaży przypadło Oplowi - 8712 aut - wzrost o 40,2 proc.

Powyżej 5 tys. aut sprzedały od stycznia do końca kwietnia: Kia, Renault, Hyundai, Peugeot i Dacia.

Jak wypadają marki premium?

BMW sprzedało 3008 aut, zwiększając sprzedaż w porównaniu z 2013 rokiem o63,7 proc. (ale ze słabego poziomu).

Audi sprzedało 2750 aut - wzrost sprzedaży o 50,1 proc.

Volvo znalazło 2482 klientów - wzrost o 39,8 proc.

Mercedes sprzedał 2251 aut osobowych i odnotował najniższy wzros - 12,5 proc.

Jakie modele są najpopularniejsze?

Pierwsze miejsce zajmuje od dawna Skoda Octavia - przez 4 miesiące 2014 roku znalazła 5484 nabywców.

Drugie - Skoda Fabia - 3965 sprzedanych egzemplarzy. Na trzecim miejscu jest Toyota Auris - 3808 sztuk, na czwartym Ford Focus - 3724 szt., a na piątym Skoda Rapid - 3108 egz.