Konstruktorzy samochodów najwyraźniej bardzo ufają gumowym paskom – w większości współcześnie produkowanych aut to właśnie przy ich pomocy napędzane są układ rozrządu oraz najważniejsze akcesoria. Praktyka pokazuje, że zaufanie to nie zawsze jest uzasadnione. Zerwanie paska rozrządu to jedna z najczęstszych przyczyn poważnych, często nienaprawialnych awarii silnika, a jak wynika ze statystyk, problemy z napędem osprzętu (głównie alternatora) prowadzą do wielu nieplanowanych przerw w podróżach. Dlaczego więc producenci samochodów nie zrezygnują z tak niepewnych rozwiązań? Bo tak jest prościej i taniej.

Napęd podzespołów za pomocą pasków ma wiele zalet – przede wszystkim jest tani w produkcji, lekki i cichy. W przypadku układów rozrządu zastosowanie paska zębatego pozwala na znaczne uproszczenie konstrukcji – łańcuch lub zespół kół zębatych potrzebują dodatkowego smarowania –pasek zaś pracuje „na sucho”, a mimo to jest znacznie cichszy.