W niektórych autach żarówki świecą latami, w innych raz na kilka miesięcy, a niekiedy nawet co kilka tygodni trzeba je wymieniać. Od czego to zależy? To kwestia kombinacji wielu czynników – żarówka żarówce nierówna, a jej trwałość zależy też od warunków pracy w konkretnym samochodzie, czyli od: napięcia w instalacji, konstrukcji reflektora lub drgań występujących w aucie.

Producenci żarówek badają ich trwałość – w wielu przypadkach informację o niej można znaleźć na opakowaniu (zwykle drobnym drukiem) lub w materiałach informacyjnych dotyczących danego modelu żarówki. Najczęściej trwałość jest opisywana za pomocą dwóch parametrów: wskaźników Tc i B3. Pierwszy z nich informuje o tym, po ilu godzinach pracy przestaje świecić 63,2 proc. żarówek danego typu. Z kolei wskaźnik B3 powinien zainteresować... notorycznych pechowców, bo informuje on, po ilu godzinach przepala się 3 proc. żarówek danego typu.