CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.404.001.96
Średnio4.594.794.442.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Hyundai Tucson kontra Peugeot 3008 i Renault Scenic - który model będzie najlepszym wyborem?

13 gru 16 15:32
Udostępnij
0
Skomentuj

Dziś każde auto chce być SUV-em – taka moda. Bestsellerowy Hyundai Tucson wyzywa na bój nowych, ekstrawaganckich konkurentów: Peugeota 3008 i Renault Scénica

Hyundaia Tucsona doskonale znacie, widujecie go codziennie na ulicy, gdyż jest w czołówce sprzedaży SUV-ów w Polsce. Peugeot 3008, który właśnie wjechał do salonów, bardzo chciałby zająć jego miejsce. Z poprzednikiem łączy go tylko nazwa, a wśród konkurentów wyróżnia się efektownym designem nadwozia i kokpitu oraz... brakiem napędu 4x4 w opcji. I teraz pewnie zapytacie: co w tym porównaniu robi Renault Scénic? Przecież to minivan! I tak, i nie. Renault nazywa go bowiem crossoverem i gdy patrzy się na to auto, trudno z tym polemizować. Wymiarowo gra w tej samej lidze, co Tucson i 3008 – mierzy 4,41 m, czyli o kilka cm mniej od nich, zaś rozstawem osi ich przerasta.

Zaczniemy jednak od Peugeota, który wśród tej trójki robi największe wrażenie. Francuzi dopracowali koncepcję kokpitu z małą kierownicą i wysoko wysuniętymi zegarami – nie są już przez nią zasłaniane, jak w 308. Zestaw instrumentów standardowo jest wirtualny, wskazania można dopasować do własnych upodobań.

Peugeot naprawdę wykorzystuje potencjał, który daje w tym miejscu ekran, a tego nie można powiedzieć o Renault – w Scénicu zmienia się tylko grafika zegarów, treść i hierarchia wskazań są dość sztywne. Hyundai w ogóle nie oferuje takich bajerów, za to zadbał o wzorową czytelność wskazań i łatwą obsługę. Wracając jednak do Peugeota: wrażenie robią też kształt deski rozdzielczej i poprawiona względem „308-ki” obsługa systemu inforozrywki. Pozycja za kierownicą jest wygodna, warto szarpnąć się na fotele z certyfikatem AGR za 4400 zł.

Kokpit Scénica, choć zdominowany przez wielki pionowy ekran, przy Peugeocie nie robi już takiego wrażenia, ale jeden element chcemy tu pochwalić: wyodrębnione pokrętła do regulacji temperatury. Resztą funkcji steruje się dotykowo za pomocą czasem dość głęboko ukrytych menu. Hyundai też ma ekran dotykowy, ale pod pewnymi względami hołduje starym zasadom – ma najwięcej przycisków na desce rozdzielczej, dzięki czemu nie spowodujecie wypadku na autostradzie, gdy na przykład będziecie chcieli nocą ściemnić podświetlenie zegarów. A w Peugeocie i Renault ta sama czynność na pewno bardziej odciąga uwagę kierowcy od drogi.

W 3008 i Tucsonie jest porządna ilość miejsca, w Scénicu – niekoniecznie. Dla wysokich kierowców zakres regulacji fotela będzie niewystarczający, z kolei osoby z tyłu nie dość, że bardzo nisko siedzą, to na dodatek przestrzeń wokół ich kolan mocno ograniczają odchylane stoliki – coś za coś, szczęśliwsi będą tu najmniejsi pasażerowie. Zupełnie zbędna wydaje się za to przesuwana konsola środkowa – gdy jest cofnięta do oporu, zabiera przestrzeń na stopy tylnych pasażerów. Z kolei schowek przed pasażerem z przodu jest szufladą, co może i daje lepszy dostęp do przedmiotów, ale osoba siedząca w tym miejscu dostaje po kolanach.

Widoczność do tyłu to w przypadku całej trójki delikatny temat – czujniki parkowania to mus, a najlepiej mieć kamerę. Z kolei zakres widzenia do przodu ograniczają w Scénicu nietypowo podzielone słupki A. Wpasowane tu okienko jest bardzo wąskie.

Peugeot ma najlepiej wyciszony i najmocniejszy silnik w porównaniu – moc 150 KM przekłada się na najlepsze przyspieszenia, ale elastyczność wypada na korzyść Hyundaia. Scénica napędza najmniejszy i najsłabszy diesel 1.6/130 KM. Hamuje on też dynamiczne zapędy haczącym lewarkiem skrzyni biegów, jednak zwycięża test spalania wynikiem 5,7 l/100 km. Tucson i 3008 palą średnio po 6,1 l/100 km.

Zestrojenie Peugeota jest odczuwalnie najtwardsze, bezpośrednio na polecenia wydawane małą kierownicą reaguje też układ kierowniczy. To sprawdza się podczas dynamicznej jazdy, jednak na drogach o gorszej nawierzchni zawieszenie zbyt słabo filtruje nierówności. W Renault brakuje tej konsekwencji. Na równym asfalcie jazda jest przyjemna, na dziurach zaczyna się przeklinać 20-calowe niskoprofilowe koła, które drżą. Hyundai oferuje z tej trójki najlepszy kompromis między precyzją prowadzenia a komfortem, choć i tu widać potencjał do poprawy, w szczególności dotyczy to układu kierowniczego.

Renault kusi najniższą ceną i bogatym wyposażeniem, jednak kategorię kosztów wygrywa Hyundai, gdyż ma ponaddwukrotnie dłuższą gwarancję niż „francuzi” i stosunkowo atrakcyjnie go wyceniono. Cena Peugeota po dopasażeniu wzrosła do prawie 150 000 zł. Szkoda, bo miał szanse na to, żeby wygrać to porównanie.

Naszym zdaniem

Peugeotowi udał się naprawdę dobry samochód, jednak nasza punktacja docenia funkcjonalność i łatwość obsługi bardziej niż designerskie rozwiązania. Ważny jest jednak postęp poczyniony względem 308. Wnętrze Hyundaia wydaje się w stosunku do francuskich aut nudne, jednak jest wygodniejsze, a kokpit – prostszy w obsłudze. Koreański SUV lepiej też jeździ, ma rozsądną cenę i długą gwarancję oraz nie pozwala sobie na ergonomiczne wpadki, jak Renault. Transformacja na crossovera zrobiła dobrze designowi, ale pogorszyła m.in. komfort.

Dane techniczne

Foto: Auto Świat

Szczegółowa punktacja porównania

Foto: Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (20)

No photo
No photo ~Turbo Użytkownik anonimowy
~Turbo :
No photo ~Turbo Użytkownik anonimowy
Witam!
do "Mam" - nie zgodzę się z tą argumentacją. Mówisz tak nie mając zapewne własnych doświadczeń z ta marką.
Jestem pierwszym właścicielem i po 7 latach Hyundai wymienił mi na gwarancji tylne drzwi. Polakierował je i spolerował całą brykę
(na górnym rancie drzwi pojawiła się rdza pod uszczelką)
Poszukaj innej marki co tak zrobi nie mówiąc o wadach fabrycznych TSI i TDI jak ludziom po 2-3 latach jak padały...
Co do testu zwracam po raz kolejny uwagę, że Hyundai zawsze ma lepsze przyspieszenie niż podaje w przeciwieństwie do wielu innych marek.
do "Byłem Widziałem Cennik - wyszedłem szybko" - cennik 1.6 T 177KM rozpoczyna się w wersji komfort od 108 tyś, ta sama wersja 4 WD 115 tyś, naj naj naj droższa 159 tyś. W dodatku są to wszystko ceny wyjściowe bez ŻADNEGO rabatu. Jak uzbierałeś 164 tyś ???
PS tak na marginesie za 30 tyś różnicy do tego Peugeota to można w Tusonie wybrać silnik nie 2.0 136KM, a 2.0 185 koni i dalej będzie ok 15-20 tys taniej...
W dodatku 2.0 136 już odchodzi teraz jest 1.7 141KM diesel więc większego sensu tego 2.0 nie widzę chyba że 185 KM
Co do ceny ogólnie to i tak drogo wszystkie kosztują na nasze zarobki.
ix35 kosztował kiedyś 60 tyś, a teraz Tuson upodobnił się do BMW i cena doszła razy 1,5 -2.
Niemniej jednak zmieniła się klientela z biedniejszych co mniej potrzebują na wymagających, a oni inaczej patrzą BMW 200 tyś+ Tuson 150 tyś i potwierdzają to wyniki praktycznie KIA Sportage i Hyundai Tuson pozamiatali SUVy w tym roku
pozdrawiam
14 gru 16 12:47 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
~Fred :
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
Hyundai o wiele ladniejszy od kanciastych odpowiednikow z Audi i VW.
15 gru 16 09:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca :
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
Mam Scenica, funkcjonalnością i komfortem jazdy bije na głowę bardzo wiele aut typu SUV, wiem co mówię bo jestem z branży. Zgadzam się z tym co tu ktoś napisał że zabili całe d.n.a Scenica z jego dotychczasowymi zaletami, ale cóż, takie czasy że każdy chce mieć suva. A propo Tuscona to Przymierzałem się do niego i scenic jest w środku przestronniejszy i bardziej ergonomiczny. Fakt, jest to bardzo ładny i fajny samochód ale porównywanie tych samochodów nie ma wogóle sensu, to są zupełnie inne ligi.
14 gru 16 23:18 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dzika Użytkownik anonimowy
~Dzika :
No photo ~Dzika Użytkownik anonimowy
Ja ma tucsona oczywiście nie najnowszy model tylko z 2004r i jestem bardzo zadowolona. Mam nadzieję jeszcze się nim trochę nacieszyć, a przy odpowiedniej eksploatacji to będzie możliwe
14 gru 16 12:37 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mam Użytkownik anonimowy
~Mam :
No photo ~Mam Użytkownik anonimowy
Od dawna jesteście stronniczy i nawet jeśli w teście nie ma konkurencji z Niemiec to i tak żaden francuski samochód nie może wygrać i przestańcie się jarać tą gwarancją Koreańczykow bo to jest wielka ściema omija wszystkie najważniejsze elementy samochodu.
14 gru 16 11:19 | ocena: 67%
Liczba głosów:21
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
Peugeot najlepszy technicznie. W brytyjskich portalach zbiera doskonale opinie. Jedyny samochodów który dostał 5/5 (Tuscon 4/5 a Tiguan 4.2/5) w prestiżowym Carbuyer.
14 gru 16 00:41 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maliniak Użytkownik anonimowy
~Maliniak :
No photo ~Maliniak Użytkownik anonimowy
Jak można tucsona porównywać ze scenikiem ?
13 gru 16 20:09 | ocena: 53%
Liczba głosów:15
53%
47%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Poohdell Użytkownik anonimowy
~Poohdell :
No photo ~Poohdell Użytkownik anonimowy
Rozumiem ze te 500 przycisków w Tucsonie to jest ergonomiczne.Spoko.
13 gru 16 22:39 | ocena: 50%
Liczba głosów:22
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
~RobertAW :
No photo ~RobertAW Użytkownik anonimowy
Tylko dodam, że cała filozofia Scenica legła w gruzach. Miało być przestronne i funkcjonalne a jest lipa, przynajmniej takie odnoszę wrażenie.
14 gru 16 19:44 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hans Użytkownik anonimowy
~hans :
No photo ~hans Użytkownik anonimowy
Dziwne porównianie... Czemu nie z Kadjar`em? Scenic pasuje tu jak pięść do oka
18 gru 16 09:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Hyundai Tucson kontra Peugeot 3008 i Renault Scenic - który model będzie najlepszym wyborem?

Dziś każde auto chce być SUV-em – taka moda. Bestsellerowy Hyundai Tucson wyzywa na bój nowych, ekstrawaganckich konkurentów: Peugeota 3008 i Renault Scénica.

Hyundai Tucson kontra Peugeot 3008 i Renault Scenic - który model będzie najlepszym wyborem? (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego