Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Lexus LC 500: premiera na torze Silesia Ring

23 paź, 16:09
Udostępnij
0
Skomentuj

Podczas cyklicznej imprezy Lexus Driving Emotions, która miała miejsce 20 października na torze Silesia Ring w Kamieniu Śląskim odbyła się premiera nowego modelu Lexusa LC 500

Coupe z układem siedzeń 2+2 zostało zbudowane na nowej platformie GA-L. Auto ma rozstaw osi 2870 mm i bardzo krótkie zwisy (przedni 930 mm, tylny 970 mm) oraz niską linię maski. Całkowita długość nadwozia to 4770 mm, szerokość 1920 mm, a wysokość 1345 mm. Pojemność bagażnika uzależniona jest od rodzaju silnika i wynosi od 172 l (hybryda) do 197 l (V8), masa od 1935 kg (V8) do 2020 kg (hybryda).

Lexus LC 500 – duża moc, ale i duża masa

LC 500 dostępne jest w dwóch wersjach: hybrydowej LC 500h z 3,5-litrowym benzyniakiem o mocy 299 KM i jednostką elektryczną generującą 179 KM (łączna moc ukł. hybrydowego to 359 KM) oraz benzynowej LC 500 z 5-litrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym V8 współpracującym z nową 10-stopniową przekładnią automatyczną. Niezależnie do zastosowanego napędu auto oferuje znakomite osiągi. Wersja hybrydowa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5 s (V8 w 4,7 s), a jej prędkość maksymalna to 250 km/h (V8 – 270 km/h). Podczas jazd na torze Silesia Ring zachwyciły nas obydwie odmiany. W wersji benzynowej V8 przede wszystkim osiągi, ale także rasowe brzmienie silnika oraz szybkość działania skrzyni automatycznej. Oczywiście podczas jazd korzystaliśmy z najbardziej ekstremalnego trybu Sport+. Niestety podczas sportowej jazdy wysoka masa Lexusa LC 500 (2 t) stała się jego największym wrogiem. Auto przy sportowej jeździe na ciasnych zakrętach wypadało przodem.

Lexus LC 500 - hybryda wcale nie gorsza od benzyny V8

Znacznie lepszą stabilność w łukach miała odmiana hybrydowa, która wcale nie jest dużo lżejsza, za to ma lepiej rozłożony i niżej położony środek ciężkości. Okazało się także, że sprzymierzeńcem była także mniejsza moc, bowiem system ESP w słabszej hybrydzie rzadziej interweniował przez co uzyskiwaliśmy lepszą płynność jazdy niż w przypadku mocniejszej, ale za to brutalnie reagującej odmianie benzynowej V8. Nasze uwagi potwierdził także gość specjalny – Jakub Przygoński – który wykręcał na torze czas referencyjny. Okazało się, że przejazd Lexusem LC 500h był tylko minimalnie wolniejszy od czasu jaki uzsykał mocniejszą o 118 KM odmianą benzynową. Zgodził się także z nami, że przyjemniejsze efekty aktustyczne są w odmianie V8, gdyż jazda z gazem wciśniętym do oporu kończyła się niezbyt przyjemnym dla ucha dźwiękiem wydobywanym z hybrydowego napędu.

Lexus LC 500 - mnóstwo frajdy z Lexusem NX

Po jazdach testowych Lexusem LC 500 mieliśmy możliwość zapoznania się z właściwościami jezdnymi modelu NX. Ten luksusowy SUV klasy premium zaskoczył nas miło zarówno na asfalcie jak i poza nim. Na torze Silesia Ring mieliśmy okazję sprawdzić skuteczność działania systemu AVS (Adaptive Variable Suspension), czyli adaptacyjnego zawieszenia, a zwłaszcza jednej z jego funkcji odpowiedzialnej za ograniczenie przechyłów nadwozia zarówno przy hamowaniu jak i przy gwałtownych manewrach. By móc lepiej odczuć działanie systemu pokonywaliśmy test łosia dwoma modelami Lexusa NX. Pierwszy miał klasyczne zawieszenie (z gazowo-olejowymi amortyzatorami), drugi wyposażony był w system AVS (amortyzatory o regulowanej sile tłumienia). Ponieważ na odcinku testowym ustawiony był radar, mogliśmy porównać czasy przejazdu testu łosia obydwoma autami. I tu bezprzecznie wyższą prędkość na wyjściu z próby udawało się uzyskać NX-em wyposażonym w AVC. Mało tego, samochód przez cały przejazd pozostawał pod kontrolą kierowcy. Podczas oglądania próby pokonywanej przez innne osoby widać było ewidentnie, że nadwozie samochodu z system AVC mniej wychylało się.

Lexus LC 500 - NX dzielny także w terenie

Z toru Lexusem NX udaliśmy się na nieutwardzone drogi. Okazało się, że ten luksusowy SUV całkiem nieźle daje sobie radę także w warunkach z którymi raczej rzadko będzie miał do czynienia. Błotniste drogi i leśne wyboistych dukty pokonywał zaskakująco pewnie. Duża w tym zasługa sprawnego w działaniu układu napędu na cztery koła oraz wysokiego prześwitu. Na stromych podjazdach przydał się także wysoki moment obrotowy oraz płynna jego transmisja zapewniana przez automatyczną skrzynię.

Lexus LC 500 - silnik V8 nie tylko w LC 500

Jedną z atrakcji Lexus Driving Emotions była próba 1/4 mili. Kierowcy siedzący w dwóch ustawionych obok siebie Lexusach GS-F (0-100 km/h w 4,6 s) mieli za zadanie pokonać w jak najkrótszym czasie dystans 1/4 mili. Sygnałem do startu było zapalające się zielone światło. Liczył się przede wszystkim refleks kierowcy, gdyż pod maską obydwu pojazdów pracował wolnossący silnik V8 o mocy 477 KM – taki sam jaki znajduje się w nowym Lexusie LC 500 oraz w modelu RC F. Choć próba wydawała się banalnie prosta (puszczamy hamulec i wciskamy gaz) okazała się niezwykle emocjonująca.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
~Rr1000 :
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
Matoły, brak słow,artykół o lc 500 a na na 1 zdjeciu tylko jest i to na dodatek z jakas baba i typem z asg
24 paź 14:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~z Użytkownik anonimowy
~z :
No photo ~z Użytkownik anonimowy
"hybrydowej LC 500h z 3,5-litrowym benzyniakiem o mocy 299 KM i jednostką elektryczną generującą 179 KM (łączna moc ukł. hybrydowego to 359 KM)"- gdzieś tu nie ma błędu?
28 paź 20:32 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrew Użytkownik anonimowy
~Andrew :
No photo ~Andrew Użytkownik anonimowy
HAHA pełen profesjonalizm Auto Świata... żenada
27 paź 19:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Lexus / Auto Świat

Lexus LC 500 – premiera na torze Silesia Ring

Silesia Ring to drugi pod względem długości tor w Polsce (3636 m), składa się z 15 zakrętów: 9 prawych i 6 lewych. Obiekt znajduje się w Kamieniu Śląskim, 30 km od Opola.

Lexus LC 500: premiera na torze Silesia Ring (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego