Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Małe może być wielkie: nowy Opel Crossland X kontra Mazda CX-3 i Renault Captur

26 sie, 08:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Może, ale nie musi – miniaturowe SUV-y w tym porównaniu mocno różnią się przestronnością kabin, chociaż wszystkie zapewniają kierowcy wygodną wysoką pozycję. Czas wziąć je pod redakcyjną lupę, sprawdzić spalanie, osiągi, ceny i prowadzenie...

Pierwsze wspólne dziecko Opla i Peugeota nazywa się Crossland X, jest 4,21-metrowym mini-SUV-em i zastępuje Merivę (którą lubimy, ale Opel z jakiegoś powodu stwierdził, że klienci wolą Crosslanda X). W pierwszym punktowanym porównaniu Opel mierzy się z Renault Capturem i Mazdą CX-3. Skoro jedną z zalet wysokich aut ma być wygodne zajmowanie miejsc, sprawdźmy na początek, jak to wygląda w Crosslandzie X i Capturze.

Fotel w Oplu umieszczono na wysokości 630 mm, czyli blisko ideałowi, w Renault jest nawet lepiej, bo 640 mm. Jedynie Mazda każe niektórym wsiadającym nieco się kłaniać – siedzisko jej fotela jest 580 mm nad ziemią. Bagażnik Crosslanda X mieści od 410 do 1255 l. Łatwo się też wsiada z tyłu. Otwory drzwiowe są bardzo duże, między krawędzią dachu a głową mężczyzny o wzroście 180 cm pozostaje jeszcze pięć palców przestrzeni, podczas gdy w Renault tylko trzy.

Opel niestety zapewnia niewiele miejsca na nogi tylnych pasażerów, co wobec wygody wsiadania i zapasu przestrzeni nad głowami uznajemy za kompletnie niezrozumiałe i bezsensowne posunięcie. W obu autach można przesuwać tylną kanapę, ale tylko w Crosslandzie X da się też regulować kąt pochylenia oparcia. Do tego jeszcze fotele AGR (Aktion Gesunder Rücken – „Ruch na rzecz zdrowych pleców”) z regulowaną długością siedziska i nie ma się więcej życzeń. A może jednak?

Crossland X ma wyglądać okazale. I wygląda, ale oszczędności nie udało się całkowicie ukryć

Owszem. Chcielibyśmy wyższą jakość! W Oplu przy składaniu oparcia kanapy odczepiła się wykładzina, przymocowana zwykłą taśmą dwustronną. Żeby wyjąć półkę bagażnika, trzeba ją najpierw przesunąć lekko do przodu i następnie wyciągnąć pod skosem – inaczej nie przejdzie przez otwór. Głupio, jeśli mamy akurat zamontowaną kratkę oddzielającą przestrzeń bagażową od kabiny. Po bokach wnęki bagażnika można też znaleźć tanie plastikowe klapki z nawciskanym filcem – także i takich rzeczy do tej pory w Oplach nie widywaliśmy.

A jak wygląda konkurencja? Dużo dobrego, ale też nie wszystko. Weźmy na przykład Renault: przy długości 4,12 m Captur jest najkrótszy, ale nie najmniejszy. Czwórka pasażerów podróżuje w dogodnych warunkach, a bagażnik o pojemności 377-1235 l zasługuje na szacunek, zważywszy na zewnętrzne gabaryty auta. Szkoda tylko, że ciekawy patent – szuflada zamiast schowka – obija się podczas otwierania o nogi wysokiego pasażera.

Na kostce brukowej słychać w Capturze stuki (to musi być jakiś francuski fenomen, bo Opel też tak ma), ekran nawigacji jest w nim mały i za nisko umieszczony. Cyfrowy prędkościomierz to kwestia gustu. To samo tyczy się Mazdy: pośrodku jest duży szybkościomierz, po lewej – mały ekran z cyfrowym obrotomierzem. Japońskie auto okazuje się też zbyt niewygodne z tyłu. Dorośli muszą się przeciskać przez wąskie otwory drzwiowe, żeby dostać się na tylną kanapę, i lepiej, żeby mieli maksymalnie 175 cm wzrostu.

Uważacie, że jak dotąd za bardzo się czepialiśmy? Teraz będzie lepiej, bowiem jazda wszystkimi trzema sprawia przyjemność. Szczególnie Oplem. 1,2-litrowy silnik 3-cylindrowy o mocy 130 KM chwaliliśmy już w Peugeocie 3008 i wygląda na to, że ten motor to znakomity wkład technologiczny Francuzów w nowy wspólny biznes. Także w Crosslandzie X ten benzyniak robi na nas dobre wrażenie. Soczyście brzmi, ciągnie ostro z dołu, naprawdę daje radość. Elastyczność w zakresie 80-120 km/h jest świetna, nawet na 6. biegu Opel potrzebuje na to tylko nieco ponad 11 s.

Motor z PSA spisuje się fantastycznie niezależnie od auta, w którym go zamontowano

Tym samym jest aż o pięć sekund szybszy od Renault i nawet o 6 s lepszy od Mazdy. Z nią dzieli niskie spalanie testowe 6,5 l/100 km. Renault połyka o 0,3 l więcej. Silnik z półki PSA świetnie pasuje do Opla. Nieźle radzi sobie także zawieszenie, choć nie jest ono idealne. Na kiepskich nawierzchniach przednia oś trochę telepie, ale dzięki dobremu zestrojeniu amortyzatorów długie pofalowania jezdni i łatki asfaltu nie stanowią problemu. Lekko chybotliwe zachowanie na zakrętach to wina wysokiego nadwozia.

Renault denerwuje drżącą przednią osią i kiepsko sobie radzi na zaniedbanych nawierzchniach. Za to ma najlepiej wyciszony silnik, który został wręcz stworzony do wyluzowanej jazdy. A Mazda wyróżnia się sztywnym zawieszeniem, przyjemnie skocznym mechanizmem zmiany biegów, znakomicie komunikatywnym układem kierowniczym, zapewniającym dobre wyważenie między precyzją skrętu a stabilnością jazdy na wprost. W tym towarzystwie CX-3 to dynamiczny typ.

Nie byłbym sobą, gdybym nie napisał choć słowa więcej o wyjątkowym napędzie Mazdy. Dwulitrowy silnik, który nie chce palić więcej od bardzo przecież nowoczesnej jednostki 1.2 koncernu PSA, a do tego zapewnia najlepsze przyspieszenie podczas jazdy ze zmianą biegów, to po prostu inżynierski odlot. Wiecie, że ten motor od 4000 do 6500 obrotów ma niemal stałą moc 120 KM, zupełnie jak silniki turbo? To między innymi dzięki temu zapewnia tak dobre osiągi, bo po zmianie biegu na wysokich obrotach moc nie spada.

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G, Opel Crossland X 1.2 Turbo i Renault Captur 1.2 TCe - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Opel Mazda Renault
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s 3,1 s 3,9 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s 9,3 s 10,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 16,9 s 15,3 s 18,5 s
Elastyczność 60-100 km/h (na 4. biegu) 6,5 s 8,1 s 8,3 s
Elastyczność 80-120 km/h (na 6. biegu) 11,3 s 17,1 s 16,2 s
Masa rzeczywista/ładowność 1276/514 kg 1199/491 kg 1292/435 kg
Rozdział masy (przód/tył) 61/39 proc. 62/38 proc. 61/39 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,2/11,5 m 11,5/11,4 m 11,2/11,3 m
Hamowanieze 100 km/h (zimne) 38,2 m 36,0 m 37,0 m
Hamowanieze ze 100 km/h (gorące) 37,0 m 37,3 m 36,4 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A) 57 dB (A) 59 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 67 dB (A) 67 dB (A) 65 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 70 dB (A) 70 dB (A) 70 dB (A)
Spalanie testowe 6,5 l/100 km 6,5 l/100 km 6,8 l/100 km
Zasięg 690 km 730 km 660 km

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G, Opel Crossland X 1.2 Turbo i Renault Captur 1.2 TCe - zmierzone wymiary kabin (oceniane)

Opel Mazda Renault
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1160 1120 1120
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1400 1425 1380
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1045 1000 1015
Zakres regulacji fotela (mm) 230 230 220
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 665 665 710
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1390 1370 1380
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 950 915 910
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 345 370 380

*zmierzone po odsunięciu oparcia fotela kierowcy o metr od pedału hamulca, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście.

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G, Opel Crossland X 1.2 Turbo i Renault Captur 1.2 TCe - dane katalogowe producentów (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)

Crossland X CX-3 Captur
Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy, turbo/R3/12 benzynowy/R4/16 benzynowy, turbo/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośredni/pasek wtrysk bezpośredni/łańcuch wtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1199 1998 1197
Moc maksymalna (KM/obr./min) 130/5500 120/6000 118/5000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 230/1750 204/2800 205/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 206 192 182
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła na przednie koła na przednie koła
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/b
Pojemność bagażnika (l) 410-1255 350-1260 377-1235
Pojemność zbiornika paliwa (l) 45 48 45
Marka i model opon testowanego auta Bridgestone Turanza T001 Continental PremiumContact 5 Michelin Primacy 3
Rozmiar opon testowanego auta 205/60 R 16 215/60 R 16 205/55 R 17
Emisja CO2 (g/km) 114 137 125
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 840/620 1200/605 1200/635

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G, Opel Crossland X 1.2 Turbo i Renault Captur 1.2 TCe - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

Crossland X CX-3 Captur
Wersja 1.2 Turbo Elite 2.0 SkyActiv-G 120 SkyENERGY 1.2 TCe 120 Initiale Paris
Airbagi czołowe, boczne i kurtyny powietrzne S S S
Poduszka kolanowa kierowcy N N N
Reflektory ksenonowe/LED/przeciwmgielne N/5450 zł/S N/2900 zł za obie opcje N/S/S
Klimatyzacja automatyczna S S S
Elektrycznie podgrzewane/składane lusterka S/3250 zł (pakiet) S/S S/S
Elektrochromatyczne luterko wsteczne S N S
System multimedialny/radio cyfrowe DAB S/300 zł S/S S/S
Bluetooth/złącze USB/nawigacja satelitarna S/S/2600 zł (pakiet) S/S/2100 zł S/S/S
Sterowanie radiem na kierownicy S S S
Elektryczne szyby p/t/podgrzewane fotele S/S/1300 zł S/S/S S/S/S
Czujnik deszczu/światła/skórzana tapicerka S/S/N S/S/N (tylko w SkyPASSION) S/S/S
Tempomat/adaptacyjny tempomat S/N S/N (tylko w SkyPASSION) S/N
Czujniki parkowania/kamera cofania 3250 zł (pakiet, za obie opcje) S/N (tylko w SkyPASSION) S/S
System unikania kolizji/kluczyk zbliżeniowy N/1300 zł S/N (tylko w SkyPASSION) N/S
Czujnik martwego pola/czujnik ruchu poprz. przy cofaniu 3250 zł (pakiet, za obie opcje) S/S S/N
Asystent utrzymania pasa ruchu/skaner znaków drogowych S/S S/N (tylko w SkyPASSION) N/N
Wykrywanie zmęczenia kierowcy/automat parkujący N/3250 zł (pakiet) obie opcje tylko w SkyPASSION N/S
Lakier metalizowany/felgi w testowanym aucie 2300 zł/16 cali (S) 2000 zł/16 cali (S) 2000 zł/17 cali (S)

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G, Opel Crossland X 1.2 Turbo i Renault Captur 1.2 TCe - ceny, utrata wartości, przeglądy, gwarancja (oceniane)

Crossland X CX-3 Captur
Cena podstawowa 78 300 zł 79 900 zł 85 900 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) 34,4 proc. 36,2 proc. 41,5 proc.
Gwarancja mechaniczna 2 lata 3 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 20 tys. km co 30 tys. km
Cena po doposażeniu 95 000 zł* 84 900 zł 85 900 zł

*cena zawiera ergonomiczne fotele AGR za 2500 zł.

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G, Opel Crossland X 1.2 Turbo i Renault Captur 1.2 TCe - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. Crossland X CX-3 Captur
Przestronność z przodu 40 31 29 28
Przestronność z tyłu 30 18 17 19
Pojemność bagażnika 25 20 16 18
Ładowność 15 12 12 11
Widoczność 20 17 16 16
Fotele, pozycja kierowcy 30 27 25 25
Ergonomia obsługi 20 16 15 14
Jakość wykończenia 20 16 17 18
Suma punktów 200 157 147 149
Napęd i zawieszenie Maks. pkt. Crossland X CX-3 Captur
Przyspieszenie 25 18 19 16
Elastyczność 25 21 18 18
Poziom hałasu 15 12 13 13
Skrzynia biegów 15 13 14 13
Zachowanie na drodze 30 26 28 26
Komfort jazdy 30 23 21 23
Układ kierowniczy 15 13 15 13
Średnica zawracania 5 4 4 4
Skuteczność hamulców 40 32 34 34
Suma punktów 200 162 166 160
Koszty Maks. pkt. Crossland X CX-3 Captur
Cena po doposażeniu 50 35 39 39
Utrata wartości 15 15 14 12
Zużycie paliwa 30 21 21 20
Wyposażenie – komfort 30 25 22 27
Wyp. – bezpieczeństwo 30 22 23 18
Ubezpieczenia 10 8 9 9
Gwarancja 15 8 10 8
Przeglądy 20 20 13 20
Suma punktów 200 154 151 153
Wynik końcowy 600 473 464 462
Miejsce w teście  1. 2. 3.

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G, Opel Crossland X 1.2 Turbo i Renault Captur 1.2 TCe - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa

Foto: Auto Świat

Downsizing to przyszłość silników benzynowych? Jeżeli tak, to powyższe zestawienie spalania testowego z katalogowym nie nastraja optymistycznie. Oto bowiem Mazda (z dwulitrowym silnikiem bez turbiny) najuczciwiej podaje spalanie katalogowe w stosunku do wartości w teście drogowym – tylko 10 proc. różnicy to rekordowo dobry wynik! Rywale pozostają pod tym względem z tyłu. Ich silniczki nie palą też mniej od motoru japońskiego auta.

Mazda CX-3 2.0 SkyActiv-G, Opel Crossland X 1.2 Turbo i Renault Captur 1.2 TCe - podsumowanie

Opel dostarcza mnóstwo przyjemności z wciskania gazu na niskich obrotach dzięki muskularnemu napędowi. Mazda śmiga po zakrętach jak gokart i ujmuje estetyką tak na zewnątrz, jak i w kabinie. Renault w luksusowej wersji zadziwia jakością wykończenia kokpitu, jest także zdecydowanie najprzestronniejsze z tyłu.

A jak według Was powinna wyglądać kolejność na podium? Zapraszamy do komentowania!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Czy z tej trójki też wybralibyście Opla?
Tak

50 %

Nie

50 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (40)

No photo
No photo ~Obiektywny bo nie zainteresowany Użytkownik anonimowy
~Obiektywny bo nie zainteresowany :
No photo ~Obiektywny bo nie zainteresowany Użytkownik anonimowy
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że najlepsza jest Mazda. W każdej kategorii jest najlepsza. Trzeba długo testować, mierzyć, ważyć, sprawdzać - żeby wybrać Francuza z Opla albo Renault. Japońska Mazda jest też ładniejsza zarówno wewnątrz jak i z zewnątrz, ma porządny silnik a nie jakąś miniaturę i może mieć 4X4. A przecież to mini SUV! Osobiście wolę inne samochody ale nie widzę możliwości by Mazda mogła przegrać w zestawieniu z taką konkurencją. Trzeba nie kochać motoryzacji albo wspierać jakąś markę żeby wybrać inaczej.
28 sie 11:02 | ocena: 77%
Liczba głosów:44
77%
23%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
~Rah91 :
No photo ~Rah91 Użytkownik anonimowy
Wszystkie 3 modele świetne, tylko ceny zaporowe. Podwyższona klasa B ok. 90tys. zł... Za model z silnikiem ~130 KM to przesada. Rozumiem 5-10tys. zł różnicy w cenie do bazowego auta miejskiego, ale nie prawie 20 oferując to samo tylko w niby podwyższonej wersji. Czekam teraz na porównanie Crosslanda X z Citroenem c3-aircross i Peugeotem 2008.
27 sie 08:31 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Karol Użytkownik anonimowy
~Karol :
No photo ~Karol Użytkownik anonimowy
Miałem okazje trochę pojeździć tymi samochodami.I muszę uczciwie stwierdzić że Mazda bije wszystkich na głowę choć Opel o dziwo jest niewiele gorszy.Natomiast o Renault to raczej bym zapomniał.Nic mnie się w nim nie podobało może jedynie to że ma więcej miejsca z tyłu ale to tak niewielka różnica że praktycznie nikt tego nie zauważał a wszyscy twierdzili że we wszystkich tych modelach jest za mało miejsca z tyłu.Niemniej jednak gdy mam do wybory silnik bez turbosprężarki o lepszych parametrach niż te ze sprężarkami to chwili bym się nie zastanawiał przy wyborze.Poza tym tzw.downsizing powoli odchodzi do lamusa niestety ale się nie sprawdził.Jeszcze jedynie francuzi się opierają zakończeniu tego jak się okazało niewypału.Taka jest moja opinia jak do tego dodać słynna niezawodność benzynowej Mazdy to raczej dyskusja jest zbędna.
3 wrz 16:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
~Fred :
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
Bylem w salonie Mazdy w zeszlym tygodniu i mialem przyjemnosc testowac cx3. Ten samochod jest genialny. Zuwazcie nawet ze niemiecki portal mial problem z zatuszowaniem prawdy. Mazdy i Hondy to obecnie najlepsze samochody osobowe.
30 sie 19:26 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hjbhjbjh Użytkownik anonimowy
~hjbhjbjh :
No photo ~hjbhjbjh Użytkownik anonimowy
mazda przegrala przez punktacje za przelgady, zamiast dac wiecej punktow mazdzie mo na wymiane oleju co 30 tys to lepiej dac wiecej tym co wymieniaja co 30 tys i potme silnik pada kto to wymyslil ? niemcy bild .
28 sie 22:47 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
~Michał :
No photo ~Michał Użytkownik anonimowy
Mam mazde cx3 po Warszawie śmiga aż miło cena wysoka 92 t wersja najwyższa z subuferem i wszystkimi bajerami bezpieczeństwa i automat Nie zamienię na nic innego.
27 sie 13:50 | ocena: 74%
Liczba głosów:27
74%
26%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~antoni Użytkownik anonimowy
~antoni :
No photo ~antoni Użytkownik anonimowy
miałem już opla astre i vektre 'Zoboma autami miałem kolosalne kłopoty. Byly nowe z salonu. Juz nigdy Opla nie kupie.
28 sie 11:46 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Leo Użytkownik anonimowy
~Leo :
No photo ~Leo Użytkownik anonimowy
Chciałbym zobaczyć porównanie tych aut po min. 5 latach eksploatacji ;) Założę się, że to wyglądałoby tak: CX 3. przepaść Crossland i na dnie Captur.
28 sie 18:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~.... Użytkownik anonimowy
~.... :
No photo ~.... Użytkownik anonimowy
Mazda jest zdecydowanie najlepsza z tych 3 aut, reszta to propaganda.
28 sie 11:30 | ocena: 75%
Liczba głosów:20
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~z. Użytkownik anonimowy
~z. :
No photo ~z. Użytkownik anonimowy
Przy wzroście powyżej 1,90 cm to są zabawki nie auta, szczególnie Mazda, bo nawet w CX5 ledwie się mieszczę.
28 sie 09:46 | ocena: 67%
Liczba głosów:12
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Opel Crossland X kontra Mazda CX-3 i Renault Captur

Czy one w ogóle do siebie pasują? Renault Captur, które zaczynało jako niedrogi samochodzik, a po liftingu musiało dorosnąć do roli lifestylowego crossovera, wysportowana Mazda CX-3 i... Czy też macie wrażenie, że na tle tych dwóch aut nowy Opel Crossland X wygląda jak siermiężny kloc? Może tak, może nie - wygląd to kwestia gustu, my stawiamy na to, co klient dostanie za wydane pieniądze. A że pieniądze nie są małe, to wypada mieć duże wymagania. I wiecie co? Ten Opel będzie nieznośnie niewygodny dla konkurencji.

Małe może być wielkie: nowy Opel Crossland X kontra Mazda CX-3 i Renault Captur (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego