CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Audi A3 od 2020 roku - sportowe jak nigdy i... autonomiczne

23 sty, 15:20
Udostępnij
0
Skomentuj
Audi A3 Audi A3 Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Piękna forma, 420 KM w wersji RS 3, systemy asystujące jak w większych braciach – nowe Audi A3 będzie naprawdę gorącym autem, choć później niż pierwotnie planowano

Co się długo przygotowuje, zazwyczaj na koniec jest bardzo dobre – jeśli ta reguła pokryje się z rzeczywistością, to nowe Audi A3 będzie rynkowym przebojem. Dlaczego? Początkowe plany zakładały, że nowa generacja modelu ujrzy światło dzienne w 2018 roku. Główni menedżerowie z Ingolstadt doszli jednak do wniosku, że obecny model musi dojeździć do 2020 roku. Z oferty zniknie wtedy, i to bez żadnego zastępstwa, najrzadziej wybierana 3-drzwiowa wersja.

Audi A3 - Nowe wyzwania

Nowe Audi A3 (o wewnętrznym oznaczeniu „AU380”) ma być dla koncernu samochodem jeszcze ważniejszym niż obecny model – planiści zakładają, że rocznie sprzeda się średnio o 50 tys. sztuk więcej niż teraz. Żeby było to możliwe, firma zapowiada podkręcenie designu. Aktualne A3 i koncept Sportcoupé z 2014 roku tylko z grubsza dają pogląd na przyszły kierunek stylistyki A3. Zmiany mają być olbrzymie, bo zaczną się od proporcji nadwozia – samochód stanie się szerszy, niższy i dłuższy. Karoseria ma stawiać mniejszy opór aerodynamiczny, a jednocześnie powinna być bardziej funkcjonalna. Według dobrze poinformowanych źródeł z Ingolstadt styliści nie chcą jednak akcentować horyzontalności auta poprzez chromowaną „biżuterię”. Zamiast tego zupełnie na nowo zostaną zdefiniowane: grill, zwisy, nadkola i klamki. Nie zabraknie rzucających się w oczy poszerzeń nadkoli, które sprawią, że mimo niewiele zmienionego rozstawu kół samochód będzie wyglądał na znacznie szerszy.

Audi A3 Audi A3 Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Audi A3 - Najpopularniejsze wersje

Koniem pociągowym oferty pozostanie szczególnie w Europie ceniony Sportback, ale w Chinach i Stanach Zjednoczonych ta wersja jest mocno goniona przez Limousine. Pewnym zastępstwem 3-drzwiowej wersji będzie A3 Sportcoupé – 4-drzwiowe auto, z dużą tylną klapą i stylistyką mocno wzorowaną na TT. Model ten ma konkurować z następcą Mercedesa CLA i przyszłym BMW serii 2 Gran Coupé. Nad A3 cabrio wisi na razie duży znak zapytania, bo dotychczasowa wielkość sprzedaży (poniżej 10 tys. aut rocznie) nie zachęca do tego, żeby wydawać masę pieniędzy na nowy model. Najprawdopodobniej obecna generacja z płóciennym dachem przetrwa w prawie niezmienionej formie do 2023 r.

Podobny los spotka A3 Vario, czyli auto o wymiarach A3 z wnętrzem wielkości A4. Tu jako oficjalny powód ludzie z otoczenia zarządu podają, że van nie pasuje do filozofii marki i nie należy wchodzić w konfrontację z BMW serii 2 Active Tourer lub Mercedesem klasy B. Ciekawe, jak długo firma pozostanie przy tym zdaniu...

Także potencjalny konkurent spod znaku czterech pierścieni dla E-Golfa nie znalazł się na co rusz skracanej liście produkcyjnych nowości. Za to A3 e-tron plug-in pozostanie w ofercie i będzie modernizowany analogicznie do Golfa VIII. Mimo że przygotowywana przez Volkswagena modułowa platforma do aut elektrycznych MEB będzie gotowa do produkcji w 2019 roku, znawcy tematu spodziewają się pierwszych bezemisyjnych odmian A3 dopiero w 2022 roku, i to w formie – jakżeby inaczej – Q4 Crossovera. No cóż, inaczej wyobrażaliśmy sobie przewagę dzięki technice, zwłaszcza po hucznych zapowiedziach VW o przerzuceniu ciężaru prac rozwojowych z diesli na samochody elektryczne.

Rynek Rynek Foto: Auto Świat / Auto Świat

Audi A3 - Cyfrowi pomocnicy

Zamiast tego „władca pierścieni” będzie z jeszcze większym wigorem pracował nad tematem digitalizacji, autonomicznej jazdy do prędkości 130 km/h i dalszej integracji pokładowych instrumentów auta z możliwościami, które daje połączenie go z internetem. Na razie usługi związane z coraz szerszym korzystaniem z zasobów internetowych nie są najbardziej lukratywną częścią sprzedaży samochodów, ale Audi chce stać w pierwszym szeregu, zanim tematem na poważnie zainteresują się giganci spod znaku Google’a czy Apple’a (albo zanim pokażą oni swoje pierwsze poważne propozycje, bo prace pewnie już trwają).

Nawet jeśli najpóźniej w 2025 roku pojawią się warunki do w pełni elektrycznej i autonomicznej jazdy, auta z silnikami spalinowymi będą nam towarzyszyły przez następne dziesięciolecia. Mimo „Dieselgate” także na następnym Audi A3 pojawi się z tyłu emblemat TDI. Będzie on oznaczał, że pod maską znalazła się 2-litrowa jednostka o mocy 122, 163 lub 204 KM.

W przypadku silników benzynowych prawie wszystko będzie się kręciło wokół jednostki 2.0 TFSI, która ma rozwijać 200 lub 252 KM. Pewne są też tzw. soft-hybrydy, w których silnik spalinowy będzie wspomagany elektrycznym (o mocy od 10 do 15 kW) – jego zadaniem będzie też kompensowanie turbodziury.

Audi S3 - S jak Sport

Ponieważ Audi nie chce oddawać pola AMG czy BMW, a konieczność zastosowania w motorach benzynowych filtra cząstek stałych zabiera nieco mocy, następne S3 i RS 3 będą korzystały z nowo opracowanej, wykonanej w całości z aluminium 5-cylindrowej jednostki 2.5. Podczas gdy wariant S ma osiągać 340 KM, w RS 3 Evo może być ich aż 420! Na pokładzie znajdzie się oczywiście napęd quattro-ultra, który ma ograniczyć zużycie paliwa, bo tylne koła będą napędzane tylko w razie potrzeby.

Ponadto Audi pracuje nad zmiennym stopniem sprężania, realizowanym za sprawą aktywnego łożyska w korbowodzie, i co za tym idzie – zmiennym skokiem tłoka. Zadziwiającymi efektami tej techniki są wyższa kultura pracy oraz mniejsze zużycie paliwa. Prototypowy silnik EA 890 ma zakres mocy od 170 do 260 KM. Z niecierpliwością czekamy na rezultaty pracy inżynierów z Ingolstadt.

BMW i Mercedes nie siedzą bezczynnie

Mercedes klasy A Mercedes klasy A Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Klasa A sprawiła Mercedesowi dużo radości (i nie tylko radości!), bo kompakt bardzo dobrze się sprzedaje. Żeby ten stan rzeczy się nie zmienił, Stuttgart zamierza poprawić w kolejnej generacji auta (od 2018 roku) praktyczność i funkcjonalność nadwozia. Poza tym Mercedes planuje wypuścić na rynek możliwie wiele pochodnych modeli, do których należą m.in. klasa B, CLA i CLA Shooting Brake, jak również GLA oraz dłuższa wersja klasy A i GLB, które ma zapełnić lukę między GLA i GLC.

BMW serii 1 BMW serii 1 Foto: Auto Bild/Larson / Auto Bild

Nowe BMW serii 1 (od 2019 roku) pójdzie podobną drogą. Zwiększy się przede wszystkim ilość miejsca oferowanego z tyłu, a seria 2 Gran Coupé zastąpi „jedynkę” 3d. Tak jak i w Volkswagenie Golfie, w BMW pojawi się sterowanie gestami.

Nowe Audi A3 - Naszym zdaniem

Koncern VW dużo mówił ostatnio o elektromobilności, ale na Audi przekłada się to tylko w niewielkim stopniu. Czyżby marce Volkswagen przypadła rola królika doświadczalnego, który musi wypróbować nową technikę, zanim trafi ona do marki premium? Bardzo ciekawi nas za to silnik o zmiennym stopniu sprężania!

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Kris Kros Użytkownik anonimowy
~Kris Kros
No photo ~Kris Kros Użytkownik anonimowy
do ~Krystian:
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
25 sty 13:07 użytkownik ~Krystian napisał
A silniki nadal olej biorą?
Biorą olej, ale teraz autonomicznie :)
25 sty 18:39 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
~Krystian :
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
A silniki nadal olej biorą?
25 sty 13:07 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dddd Użytkownik anonimowy
~Dddd :
No photo ~Dddd Użytkownik anonimowy
Co za moda na duże grille! Przesada ale nikt nie prześcignie w tych grillach zniekształconych Toyot i Lexusów tam to dobiera krata, brak zderzaka i przodu tylko jeden wielki grill
24 sty 16:28 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dex Użytkownik anonimowy
~Dex
No photo ~Dex Użytkownik anonimowy
do ~Dddd:
No photo ~Dddd Użytkownik anonimowy
24 sty 16:28 użytkownik ~Dddd napisał
Co za moda na duże grille! Przesada ale nikt nie prześcignie w tych grillach zniekształconych Toyot i Lexusów tam to dobiera krata, brak zderzaka i przodu tylko jeden wielki grill
Akurat nowe Toyoty mają całkiem ładny i do tego oryginalny grill. Natomiast taki grill jak Audi ma choćby Hyundai
25 sty 22:05 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakir1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakir1990 :
No photo ~gunitshakir1990 Użytkownik anonimowy
Krystian przecież to sa dwusuwy one musza brać olej :p
25 sty 14:41 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
~Konrad :
No photo ~Konrad Użytkownik anonimowy
Chcesz wygodnie podróżować bus warszawa http://mtbus.pl rezerwuj jeszcze dzisiaj
14 sie 10:44
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tyoy Użytkownik anonimowy
~Tyoy :
No photo ~Tyoy Użytkownik anonimowy
To ja już wolę małego Yarisa niż tego szrota trującego powietrze!!!!!
26 sty 07:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~seamaster82 Użytkownik anonimowy
~seamaster82 :
No photo ~seamaster82 Użytkownik anonimowy
Te słupki sprzedaży żenująco naciągane naciągane od kiedy 260X2=325??
25 sty 20:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~les Użytkownik anonimowy
~les :
No photo ~les Użytkownik anonimowy
Ten przydomek-sportowe- to chyba tylko po to żeby większe ceny wyciągać, a auto ma być komfortowe i sprawnie jeździć i przyspieszać , nic więcej. Bo kto się będzie nim ścigać i gdzie ???//.
25 sty 15:36 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
~gosc :
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
AUDI I PIEKNE?!!nO TO SIE USMIALEM!!!!HEBEL NIEMIECKI.Padlo za duze pieniadze marnej jakosci o silnikach z lat 30!!!no coz to AS.
24 sty 01:47 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
54%
46%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej