Auto Świat Poradnik 10/2017 już w sprzedaży

8 paź, 21:25
Udostępnij
0
Skomentuj
Auto Świat Poradnik 10/2017 Auto Świat Poradnik 10/2017 Foto: Auto Świat / Auto Świat

W jaki sposób  zużywa się olej w aucie, które mało jeździ? Czym grozi jazda na przepracowanym oleju?

Może się wydawać, że po wlaniu oleju do silnika zamykamy go korkiem i w ten sposób od wszelkich czynności zewnętrznych, a olej krąży w układzie, smarując współpracujące elementy silnika, i może tak działać bez ograniczeń.

W najnowszym „Poradniku” wyjaśniamy, co sprawia, że olej należy wymieniać częściej. Co pozwala wydłużyć okresy między wymianami oleju oraz jak długo olej może chronić przed korozją.

Mniej więcej 10 lat temu sporą karierę medialną zrobił emerytowany (a niegdyś wysoko postawiony) pracownik jednego z europejskich oddziałów marki Castrol, który twierdził publicznie, że pomysł wymiany oleju w samochodach to spisek producentów naciągających użytkowników na pieniądze, gdyż olej w silniku nie tylko nie traci swoich właściwości, lecz w miarę używania są one coraz lepsze.

W najnowszym „Poradniku” przypominamy o wymianie nie tylko oleju w silniku, lecz także w skrzyni biegów – zwłaszcza automatycznej. Fabryczne interwały serwisowe, jeśli są naciągane, to w drugą stronę: oleje wymienia się za rzadko (w przypadku niektórych skrzyń biegów – według producentów – wcale), wszystko po to, by „na papierze” obniżyć koszty eksploatacji samochodów.

Z najnowszego wydania miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 10/2017 dowiecie się wielu ciekawych rzeczy jak m.in. czy wolno naprawiać auto pod domem, jak mniej płacić za części zamienne, jak samodzielnie zabezpieczyć lakier auta na lata.

 Foto: Auto Świat / Auto Świat

Najnowsze wydanie miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 10/2017 w sprzedaży od 5 października 2017 r.

Miłej lektury!

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej