MG TF LE500 nie jest żadną nowością na rynku światowym. Chodzi o odrodzenie modelu MG TF z roku 2002, który był praktycznie tylko zmodernizowanym MG F z roku 1995. Jednak wbrew wiekowości konstrukcji mały roadster potwierdza, że samochody sportowe starzeją się wolniej niż zwykły samochód osobowy.
Jedyny przedstawiciel brytyjskiej marki MG ma dwumiejscowe nadwozie typu roadster o długości 3943 mm z rozstawem osi 2375 mm. Przed tylną osią zamontowano benzynowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,8 l (99 kW/135 KM przy 6750 obr./min; 165 Nm przy 5000 obr./min).
W wyposażeniu standardowym znajdziemy twardy zdejmowany dach typu hard top w kolorze nadwozia, ABS, EBD, automatyczną klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD, skórzaną kierownicę i 16-calowe koła ze stopów lekkich. Gwarancja na MG TF LE500 wynosi trzy lata lub przebieg 60 000 mili (96 000 km).
Jak wskazuje przydomek LE500 chodzi o serię startową liczącą 500 egzemplarzy, które oznaczone będą plakietką z numerem porządkowym. Do salonów sprzedaży pierwsze samochody z Longbridge trafią po koniec tego roku w cenie od 16 399 funtów netto.