Na „rodzimych” targach prezentuje się długo zapowiadany model segmentu SUV, który na rynek ma trafić w pierwszej połowie roku 2008. Samochód koncepcyjny o nazwie Koleos otrzymał napęd na cztery koła, a jego charakter łączy sportowe właściwości, dużą przestrzeń wewnętrzną i komfort.
Design auta zaprojektowano we współpracy z centrum designu Renault Samsung Motors w Korei Południowej. Koncept otrzymał szaroniebieski kolor, lampy LED z przodu i z tyłu oraz 19-calowe koła. Prześwit SUVa wynosi 200 mm, a podwozie częściowo zakryto aluminiowymi panelami ochronnymi. Na długość Koleos mierzy 4520 mm, na szerokość 1890 mm, a na wysokość 1700 mm.
Wnętrze, skonstruowane dla czterech osób (cztery osobne fotele obite beżową skórą), wykończono w dwu odcieniach. Środek deski rozdzielczej zajmuje wyświetlacz, który obsługuje nawigację i centrum multimedialne oraz wyświetla specyficzne informacje, jak ciśnienie atmosferyczne, kompas, wysokość nad poziomem morza czy nachylenie auta. Wewnątrz jest bardzo jasno, ponieważ samochód dysponuje panoramicznym szklanym dachem.
Koleos zbudowano na płycie podłogowej, którą zaprojektowano we współpracy z Nissanem. Wyposażono go w kilka znanych systemów bezpieczeństwa (ABS, EBA, ESP), ale także posiada takie systemy, jak HDC (kontrola zjeżdżania z ostrych zjazdów) i HSA (asystent ruszania pod górę).
Pod maską znalazł się 16-zaworowy czterocylindrowiec 2,0 dCi z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, systemem wtrysku common rail i zmienną geometrią łopatek turbosprężarki. Silnik oferuje moc 177 KM i jest połączony z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Silnik wyposażono także w filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełnia on normy emisji spalin Euro 4.
Renault po raz pierwszy zaprezentował studium o nazwie Koleos już w roku 2000 podczas targów w Genewie, od tego czasu samochód poddano wielu ciekawym zmianom.