CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Honda Civic Type R: szybka na torze, przyjazna na co dzień

29 cze, 10:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Honda obchodzi w tym roku 25-lecie modeli Type R. Jubileusz zbiegł się z premierą sportowego Civica, który w najnowszej odsłonie ma nowe nadwozie, mocniejszy o 10 KM silnik oraz zmodernizowany układ jezdny. Sprawdzaliśmy jego możliwości na torze Lausitz w Niemczech.

Gdy przed dwoma laty podczas premiery Civica 9. generacji w wersji Type R jeździliśmy nim po torze Slovakia Ring kompaktowe auto Hondy zrobiło na nas niesamowite wrażenie. Głównie za sprawą osiągów jakie oferowała 310-konna doładowana jednostka, ale także niemal wyścigowego sposobu prowadzenia. Mniej pochlebnych opinii auto zebrało już na drogach publicznych, gdzie twarde jak skała zawieszenie i ekstremalnie bezpośredni układ kierowniczy po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów sprawiały, że jazda stawała się męcząca.

Honda Civic Type R – łagodniejszy i praktyczny na co dzień

Dlatego też z dużym zaciekawieniem przystąpiliśmy do jazd testowych najnowszym Civickiem Type R. Również i tym razem mieliśmy okazje jeździć sportowym modelem zarówno po drogach publicznych jak i na torze. O ile w drugim przypadku nie było dużej niespodzianki, o tyle w drodze dojazdowej z Drezna na tor Lausitz przeżyliśmy miłe zaskoczenie.

Ten ekstremalny dotychczas hot hatch Hondy wyraźnie złagodniał. Wszystko za sprawą nowego trybu jazdy Comfort. Po jego wybraniu (po uruchomieniu auta automatycznie załącza się tryb Sport) amortyzatory łagodniej tłumią wszelkie nierówności nawierzchni, co sprawia, że komfort jazdy (mimo 20-calowych kół z oponami o profilu 30) wyraźnie wzrósł. Wybór nowego trybu jazdy zmienia także charakterystykę wspomagania układu kierowniczego na mniej bezpośrednią, jadąc po drogach publicznych nie musimy już mocno zaciskać dłoni na kierownicy. Łagodnieje także reakcja silnika na zmianę położenia pedału gazu.

Ponieważ nadwozie Civica 10. generacji ma w stosunku do poprzednika większy rozstaw osi, a ponadto jest znacznie dłuższe i minimalnie szersze użytkownicy nowego modeli mają do dyspozycji więcej przestrzeni. W obydwu rzędach wygodnie będzie czwórce pasażerów (auto ma homologację 4-miejscową), a 420-litrowy bagażnik bez trudu zmieści ich wakacyjny bagaż.

Honda Civic Type R – duże zmiany w areodynamice

Przyszli klienci z pewnością docenią nowy tryb Comfort i lepszą funkcjonalność nadwozia, ale dużo ważniejsze są dla nich są osiągi i sportowy sposób prowadzenia. Inżynierowie Hondy także w tej kwestii nie zawiedli. Nowe model mimo większych gabarytów jest od poprzednika lżejszy o 16 kg i ma o 37 proc. sztywniejsze nadwozie.

Duży nacisk położono na aerodynamikę. Liczne spojlery (w zderzaku przednim, progowe, tylny) oraz dyfuzor znacznie zmniejszyły opór powietrza i poprawiły docisk nadwozia. Całkiem nowe zawieszenie i układ kierowniczy oraz wzmocniony układ hamulcowy wraz z dedykowanymi dla tego modelu oponami Continental sprawiły, że Type R zyskał jeszcze na precyzji oraz stabilności prowadzenia.

Honda Civic Type R – na torze jak przyklejony

Podczas jazdy na torze Lausitz, gdzie prędkości na prostych sięgały 190 km/h, a na niektórych zakrętach ponad 120 km/h, byliśmy zachwyceni przyczepnością opon oraz neutralną charakterystyką bądź co bądź przednionapędowego auta. Niezaznajomieni z torem – zwłaszcza na pierwszych trzech pętlach – popełnialiśmy „szkolne” błędy, mimo to samochód nam je wybaczał i to bez interwencji systemu ESP (w trybie R+ można go całkowicie zdezaktywować z czego jednak na torze nie skorzystaliśmy). Podczas sportowej jazdy spodobał nam się automatyczny międzygaz pojawiający się podczas redukcji. Będzie nie tylko oszczędzał sprzęgło, ale dodatkowo uatrakcyjniał słuchowo sportową jazdę.

Honda Civic Type R – gadżety, które powodują dodatkowy wzrost adrenaliny

Podczas jazdy na torze doceniliśmy także nowe funkcje znajdujące się w menu komputera pokładowego. Na jego ekranie (między zegarami) możemy wyświetlać zestaw kolorowych lampek LED, które zapalają się w miarę zbliżania się do kresu obrotomierza, odczytywać wskazania ciśnienia doładowania turbiny, śledzić czasy przyspieszeń i okrążeń, a także przeciążeń wzdłużnych i poprzecznych.

Tradycyjnie już dla Hondy, kierowcy podczas sportowej jazdy mogą liczyć na rasowy dźwięk silnika, który potęgowany jest także przez nowy układ wydechowy. Aby wygenerować bardziej agresywny ton podczas wchodzenia silnika na obroty, zastosowano centralną rurę wydechową, która działa niczym dodatkowe ujście wydechu, co daje o 2dB mocniejszy dźwięk przy tych samych prędkościach niż w poprzednim modelu.

Honda Civic Type R – najszybsza na torze Nürburgring

Znacznie poprawiona aerodynamika, modyfikacje w zawieszeniu i w silniku 2.0 VTEC Turbo przyczyniły się do ustanowienia nowego rekordu czasu dla aut przednionapędowych na Nürburgringu. W kwietniu 2017 r. przedprodukcyjny Civic Type R okrążył Północną Pętlę w czasie 7:43,8 min, uzyskując o niemal 7 s lepszy wynik od poprzednika.

Honda Civic Type R – dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1996 cm3
Moc maksymalna 320/6500 KM
Maks. moment. obrotowy 400 Nm/2500-4500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymlana 272 km/h
Skrzynia biegów/napęd man. 6/przedni
Średnie spalanie wg producenta 7,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 420-1209 l
Długość/szerokość, wysokość 4557/1877/1434 mm
Rozstaw osi 2699 mm
Masa własna 1380 kg
Średnica zawracania (min.) 11,8 m
Opony testowanego auta 245/30 R 20
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3/12 lat
Śr. tarczhamulcowych przód/tył 350/305 mm
Cena (Base/GT) 146 500/154 700 zł

Honda Civic Type R – nasza opinia

Cieszy nas, że nowy Civic Type R zachował swój agresywny charakter i nadal potrafi być bardzo szybki na torze, a jednocześnie dzięki nowemu trybowi Comfort stał się bardziej przyjazny podczas codziennej eksploatacji. Importer zapowiadział, że nowy model będzie tylko nieznacznie droższy od poprzednika (ok. 150 tys. zł), a jego cena ma być bardzo konkurencyjna.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (64)

No photo
No photo ~Bagi Użytkownik anonimowy
~Bagi :
No photo ~Bagi Użytkownik anonimowy
Ten samochód nie powienien nazywać się CIVIC. To zupełnie nowy model. Jeżeli ktoś szuka małego compactowego samochodu, to nowy CIVIC na pewno nim nie jestm. Dealer wypożyczył mi na weekend - ogólnie samochód bardzo ok, ale na pewno nie jest to już typowy samochód miejski (jak chociazby wskazywała jego nazwa). Dlatego pożegnałem się z Hondą. Szkoda bo w pewnym sensie "zniszczyli CIVIC-a", wycofali Accorda z Europy - dziwne te ruchy firmy...
4 lip 07:46 | ocena: 60%
Liczba głosów:20
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tajper Użytkownik anonimowy
~Tajper :
No photo ~Tajper Użytkownik anonimowy
To jest Civic tajper. Kto będzie chciał Civica tajper, to kupi. Nie rozumiem pomruków z komentarzy. Świetny pojazd zabawka
1 lip 00:31 | ocena: 85%
Liczba głosów:27
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jas Użytkownik anonimowy
~jas :
No photo ~jas Użytkownik anonimowy
honda jest the best szkoda że poszła w turbo, to dziwne uczucie jezdzisz 10 lat i nic się nie psuje
4 lip 10:10 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca :
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
Honda od lat pokazuje, ze samochód nie musi być nudny. Nie tylko wersja TypeR Civica ale cywilne są po prostu niesamowite.
4 lip 07:59 | ocena: 76%
Liczba głosów:29
76%
24%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szoszon Użytkownik anonimowy
~Szoszon
No photo ~Szoszon Użytkownik anonimowy
do ~jacek:
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
2 lip 18:47 użytkownik ~jacek napisał
Czy zawsze musza sie pojawic zazdrosni debile i malkontenci to po prostu jest obrzydliwe ile jest zawisci wsrod nas tylko dlatego ze kogos na cos nie stac
To tylko Polska ludzie zawistni jak by mogli to sąsiada by zabili tylko dlatego że on ma więcej od niego.Sam wiem to na sobie...
2 lip 20:21 | ocena: 75%
Liczba głosów:20
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
Czy zawsze musza sie pojawic zazdrosni debile i malkontenci to po prostu jest obrzydliwe ile jest zawisci wsrod nas tylko dlatego ze kogos na cos nie stac
2 lip 18:47 | ocena: 65%
Liczba głosów:23
65%
35%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hc Użytkownik anonimowy
~hc :
No photo ~hc Użytkownik anonimowy
Rewelacyjne auto, jeżdze civiciem od 1 roku, nie chce się wysiadac z niego
4 lip 08:36 | ocena: 74%
Liczba głosów:19
74%
26%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~klops Użytkownik anonimowy
~klops :
No photo ~klops Użytkownik anonimowy
NIestety ale nowy design Civic R jest kiepski. Honda dawno zatraciła umiejśtność produkowania niegdyś bardzo popoularnych pojazdów. Robi dziwaczne, ale coraz mniej interesujące wyżyłowane wozy. Ponad 300 km w przednim napedzie to kolejne nieporozumienie. Dobrze chociaż, że dali opcję comfort łagodzącą szaleństwa w codziennnej jeżdzie w korkach. Nie wróżę im jednak dużego sukcesu z tym dziwacznym, drogim autem.
4 lip 07:54 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
31%
69%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~abv Użytkownik anonimowy
~abv
No photo ~abv Użytkownik anonimowy
do ~Darek:
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
1 lip 16:38 użytkownik ~Darek napisał
Wstydziłbym się takim, czymś wyjechać na ulicę.
wstyd to jeździc skoda i filcwagenem
4 lip 08:59 | ocena: 72%
Liczba głosów:18
72%
28%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~??? Użytkownik anonimowy
~???
No photo ~??? Użytkownik anonimowy
do ~kierowca:
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
4 lip 07:59 użytkownik ~kierowca napisał
Honda od lat pokazuje, ze samochód nie musi być nudny. Nie tylko wersja TypeR Civica ale cywilne są po prostu niesamowite.
co to znaczy niesamowite ? Plastic is fantastic ?
4 lip 10:25 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Honda / Auto Świat

Honda Civic Type R 2017

Nowy Civic Type R jest o 165 mm dłuższy, o 36 mm niższy i o 2 mm szerszy od poprzednika. Zmniejszono masę o 16 kg, aż o 37 proc.poprawiła się sztywność karoserii.

Honda Civic Type R: szybka na torze, przyjazna na co dzień (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego