CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Rolls-Royce Ghost vs BMW M760 - jedno serce, dwa poziomy prestiżu

29 cze, 14:00
Udostępnij
0
Skomentuj

BMW pokazało najdynamiczniejszą limuzynę świata. Postanowiliśmy sprawdzić, jak najbardziej luksusowe BMW – M760 – wypada na tle najskromniejszego Rolls-Royce’a w ofercie, czyli Ghosta.

Czuję respekt, kiedy zbliżam się do majestatycznej, opadającej ku tyłowi niczym w łodziach motorowych, sylwetki Ghosta. Wyniosła atrapa chłodnicy, na szczycie której połyskuje figurka Spirit of Ecstasy, przypomina bramę świątyni. Zza jej pionowych kolumn dociera szmer jednego z najbardziej kulturalnych silników na świecie – benzynowego V12.

To właśnie ta wyrafinowana maszyneria sprawiła, że dziś na podjeździe pałacu w Klimontowie spotkały się Rolls-Royce Ghost oraz BMW M760. Łapię za solidną klamkę uchylanych pod wiatr tylnych drzwi i ląduję na pachnącej skórze. Wyciągam stopy na puszystym dywaniku Rollsa i mam wrażenie, że powinienem zdjąć buty, żeby nie bezcześcić świątyni motoryzacyjnego luksusu. Miejsca jest tak dużo, że wystarczy nawet dla jegomościów z mocno przerośniętym ego.

Przenoszę się za kierownicę Ghosta i ruszam. Czuję jak puls zwalnia. Tu nie ma obrotomierza, który prowokowałby do poganiania wskazówki w stronę czerwonego pola. Szybko dochodzę do wniosku, że pośpiech upokarza. Kołyszą mnie: wyrafinowana muzyka sącząca się z 18 głośników, dostojnie poruszające się wskazówki zegarów oraz zawieszenie, które zdaje się zmieniać stan skupienia asfaltu ze stałego w płynny. Siedząc za kierownicą Rollsa, łypiesz z politowaniem na tych, którzy pędzą na złamanie karku za kolejną złotówką. Spoglądasz na wskaźnik rezerwy mocy, która zwykle jest wykorzystywana w 25 proc. i nie sprawdzasz nerwowo stanu konta, ponieważ równie trudno zachwiać twoją fortuną, jak monumentalną, 2,5-tonową karoserią Ghosta.

Choć jest to wbrew charakterowi Rolls-Royce’a, 570 KM nie daje mi spokoju. Potężna limuzyna unosi przód niczym łódź startująca z portu w Monako i dynamicznie, ale po cichu, z dostojnością należną 111-letniej historii tej marki zaczyna nabierać prędkości. Nie ma na świecie drugiego takiego samochodu, który z podobnym wdziękiem potrafiłby rozpędzić się do „setki” w 5,1 s. Czuję pewne obawy, wchodząc z nienaturalną dla Rollsa prędkością w zakręt. Nadwozie mocno się przechyla, ale tylko do pewnego stopnia.

Rolls-Royce Ghost vs BMW M760 Rolls-Royce Ghost vs BMW M760 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Jeśli do tego przywykniesz, nabierzesz zaufania do cienkiej jak rękojeść berła kierownicy oraz rozmiękczonego olejowymi poduszkami zawieszenia. Mimo że pod nobliwą powłoką Rollsa kryje się 8-stopniowa skrzynia biegów ZF, która słucha podpowiedzi systemu nawigacji, to i tak każdy manewr musisz planować jak kapitan statku. Powinienem odpuścić, bo jeszcze ktoś zobaczy pędzącego Rollsa i od razu się wyda, że nie jestem jego właścicielem. Problem w tym, że możesz spowolnić swoje życie do tempa narzucanego przez Ghosta dopiero wtedy, kiedy masz taki pojazd w garażu.

Pora wyrwać się z nirwany, którą serwuje Rolls-Royce za 1,65 mln zł, i zejść na ziemię. Jeśli tak można określić zajęcie miejsca w BMW M760, które kosztuje 827 tys. zł.

Tu luksus dopuszcza ekspresyjną nowoczesność, jest bardziej techniczny. W Rollsie dominowała przestrzeń z tyłu, tymczasem w wydłużonym BMW zachowano równowagę pomiędzy komfortem siedzących z przodu i na tylnej kanapie. M760 jest też starannie wyciszone, ale nawet w najbardziej luksusowej limuzynie BMW nie mogło sobie pozwolić na tak dalekie odizolowanie od rzeczywistości. Tu kierowca powinien czuć łączność z maszyną. Właśnie zamierzam to sprawdzić.

BMW potrafiło lepiej ukryć masę 2,2 tony. Środek ciężkości powędrował w dół, bo w górnej części karoseria ma wstawki z włókna węglowego. „Siódemka” ze znaczkiem „M” rześko reaguje na polecenia kierowcy. Za pomocą jednego przycisku możemy płynącą po drodze limuzynę zamienić w matowoczarną torpedę, która rozpędza się do „setki” w 3,7 s. BMW M760, które ma pod maską moc 610 KM i napęd na cztery koła, okazuje się najdynamiczniejszą limuzyną tej klasy na świecie. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid (0-100 km/h w 3,5 s) odbiega jednak charakterem od klasycznego sedana.

Jeśli zdecydujesz się na sportowy tryb jazdy w BMW, otwierają się bajpasy w układzie wydechowym i szemrzące do tej pory V12 zaczyna bulgotać, prychać, grzmieć jak samochód z toru wyścigowego. Amortyzatory twardnieją, pedał gazu staje się czuły na każde muśnięcie, a cały układ napędowy napina się niczym sprinter czekający w blokach na sygnał do startu. Charakter BMW M760 można w imponującej skali dostosować do potrzeb, tymczasem Ghost żyje w swoim arystokratycznym świecie i nie ma zamiaru z niego rezygnować.

Rolls-Royce Ghost vs BMW M760 - królewska jazda

M760 to szczyt tego, co może zaproponować BMW, a w przypadku Rollsa mamy do czynienia z mniejszą limuzyną z oferty. BMW jest szybsze, nowocześniejsze, bardziej wszechstronne, ale za jego kierownicą, bez względu na to, jak będziesz się starał, nie jesteś w stanie wspiąć się do poziomu prestiżu i komfortu Rolls-Royce’a Ghosta.

BMW M760 Li xDrive Rolls-Royce Ghost EWB
Silnik benz. V12 turbo benz. V12 turbo
Pojemność 6592 cm3 6592 cm3
Moc maksymalna 610 KM/5500 obr./min 570 KM/5250 obr./min
Maks. moment obr. 800 Nm/1550 obr./min 820 Nm/1500 obr./min
Napęd na 4 koła/skrzynia aut. 8b na tylne koła/skrzynia aut. 8b
Dł./szer./wys. 5238/1902/1479 mm 5569/1948/1550 mm
Bagażnik 515 l 490 l
Masa własna 2180 kg 2520 kg
Średnica zawracania 12,9 m 13,4 m
Prędkość maks. 305 km/h 250 km/h
0-100 km/h 3,7 s 5,1 s
Spalanie 12,8 l/100 km 14,4 l/100 km
Emisja CO2 294 g/km 329 g/km
Cena od 827 200 zł od 1 648 200 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~B. Użytkownik anonimowy
~B. :
No photo ~B. Użytkownik anonimowy
Do Das: jeżeli dla Ciebie te auta są jak każde inne to po co marnujesz czas na portalu motoryzacyjnym? Ignorant czy troll?
3 lip 07:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bolo Użytkownik anonimowy
~Bolo :
No photo ~Bolo Użytkownik anonimowy
Trzecim autem do porównania powinna być Skoda Superb. Jestem pewien, że Skoda bije te dwa wozidła na łeb. Skoda prawdziwa marka premium!
7 lip 21:35 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~men Użytkownik anonimowy
~men :
No photo ~men Użytkownik anonimowy
Glupie porownanie,auto dla dresa bmw i auto dla mnie,kpina.
8 lip 18:37 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mieter Użytkownik anonimowy
~Mieter :
No photo ~Mieter Użytkownik anonimowy
bardzo ciekawe porownanie! choc jak dla mnie bezawaryjnych, ponadczasowych mercedesow nic nie przebije. styl pozostlal tyle ze sa cenowo juz bardziej dostepne niz kiedys, na szczescie!
1 sie 23:35
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Prezesuniu Użytkownik anonimowy
~Prezesuniu :
No photo ~Prezesuniu Użytkownik anonimowy
Najbrzydszy tył bmki w historii limuzyn. Wyglada jak podrasowana przez chińczyka skoda. Te światła...dramat. Dziwię się, że ten test nie był prowadzony z porównywalnym modelem Mercedesa. Nie dość, że ładniejszy, to jeszcze tańszy . Od rollsa też :-) o tym, że tańszy w serwisowaniu to juz nie spomnę, i bardziej niezawodny , o tym też :-)
No niestety, mercedes bije te dwa wózki na głowę.
31 lip 00:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~QpaŚmichu Użytkownik anonimowy
~QpaŚmichu
No photo ~QpaŚmichu Użytkownik anonimowy
do ~Das :
No photo ~Das Użytkownik anonimowy
2 lip 20:11 użytkownik ~Das napisał
Bmw mam wrażenie jakbym siedział w serii 1 nic nowego ta sama decha. RR może podziękować Citroen owi za pożyczone zawieszenie...a tak ogólnie auta jak każde inne.
I dlatego pewnie jeździsz C3. Bo po co przepłacać... To dla komfortu. A o sportowe wrażenia dba Golf III z chipem.
9 lip 10:53 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Das Użytkownik anonimowy
~Das :
No photo ~Das Użytkownik anonimowy
Bmw mam wrażenie jakbym siedział w serii 1 nic nowego ta sama decha. RR może podziękować Citroen owi za pożyczone zawieszenie...a tak ogólnie auta jak każde inne.
2 lip 20:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Rolls-Royce Ghost vs BMW M760

BMW pokazało najdynamiczniejszą limuzynę świata. Postanowiliśmy sprawdzić, jak najbardziej luksusowe BMW – M760 – wypada na tle najskromniejszego Rolls-Royce’a w ofercie, czyli Ghosta.

Rolls-Royce Ghost vs BMW M760 - jedno serce, dwa poziomy prestiżu (slajd 1 z 18)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego