Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Volkswagen UP! GTI - ucieszy mieszkańców miast

31 sty, 08:51

Najmniejszy model Volkswagena może mieć teraz moc nawet 115 KM. Nazwanie up!-a maluchem jest jednak niesprawiedliwe. 3,6-metrowej długości auto dogania Golfa GTI pierwszej generacji – a nawet go przegania!

Udostępnij
0
Skomentuj

Był czas, gdy wielu z nas marzyło o Golfie pierwszej generacji w wersji GTI – ze 110-konnym silnikiem 1.6 z wtryskiem i z tapicerką w szkocką kratę. W muzeum Volkswagena stoi pierwsza generacja Golfa GTI z limitowanej serii Pirelli, wyprodukowana pod koniec ery Golfa I w liczbie 10,5 tys. sztuk. Auto ma: silnik 1.8 o mocy 112 KM, opony Pirelli na 14-calowych felgach, czteroramienną kierownicę i cyfrowy wskaźnik zużycia paliwa. Cena w sierpniu 1983 r. wynosiła 20 285 DM – dziś trzeba tyle samo zapłacić w euro, jeśli stan jest taki, jak egzemplarza z muzeum.

Volkswagen UP! GTI - emblemat zobowiązuje

Czy Volkswagen UP! GTI dotrzyma mu kroku? Złe języki szydzą z niego, ale my uważamy, że to niesprawiedliwe. To świetne auto do miasta dla dynamicznych kobiet, które mogą nim śmiało wyjechać w trasę. Up! GTI do tego zachęca, i to tak bardzo, że wolisz go od Golfa I GTI. Czym różni się GTI od innych up!-ów?

Czarnymi pasami po bokach, takimi jak w Golfie I GTI. Auto jest obniżone o 15 mm i seryjnie ma opony „195-ki” na 17-calowych alufelgach. Nasz up! jeździł na zimówkach i 15-calowych kołach. Fotele są obite materiałem w szkocką kratę, wielofunkcyjna skórzana kierownica jest spłaszczona u dołu i obszyta czerwoną nicią.

W drogę! Wiedzieliśmy już, że 75-konny up! jest poręcznym, żwawym autkiem. Teraz poznaliśmy niezwykłe możliwości 115-konnego malucha turbo z generatorem dźwięków. Golf I GTI osiągał 153 Nm przy 3500 obr./min. W up!-ie 200 Nm jest dostępne w zakresie 2000-3500, czyli silnik daje kopa już na niskich obrotach. Przełożenia 6-biegowej skrzyni wchodzą lekko i precyzyjnie, układ jezdny jest trochę twardszy niż w zwykłym up!-ie.

Cięższy od Golfa Pirelli o 200 kg up! GTI do „setki” rozpędza się w 8,8 s – o 0,4 s szybciej niż Golf. Jego prędkość maksymalna jest też wyższa: 196 km/h wobec 183 km/h. Jest za to krótszy – 3,6 m, podczas gdy Golf I mierzył 3,81 m.

To wszystko niemało kosztuje. Cena podstawowa up!-a GTI to 62 390 zł i obejmuje właściwie wszystko, co niezbędne. Dopłacić trzeba za automatyczną klimatyzację (1250 zł; manualna seryjnie) i radio z Bluetoothem – 520 zł. Brakuje za to możliwości regulacji kierownicy na głębokość, ale cóż – w Golfie I GTI też jej nie było.

Volkswagen UP! GTI - naszym zdaniem

Czy na rynku naprawdę jest potrzebne 115-konne miejskie autko? Jasne, że tak! Nie bylibyśmy fanami motoryzacji, gdybyśmy twierdzili coś innego. Radość z dynamicznej jazdy turbomaluchem ma oczywiście swoją (niemałą) cenę, ale wyraz zdziwienia na twarzy wyprzedzanego „sportowca” jest bezcenny.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Adarus Użytkownik anonimowy
~Adarus :
No photo ~Adarus Użytkownik anonimowy
Jakieś uwstecznienie w motoryzacji! Co to za porównanie do samochodu z przed 35lat!? Nowoczesny samochód po przyrównanie z 35latkiem to powinien być „kosmos” niestety producenci obecnie robią nas w „bambuko”. Sam patrze na te niektóre „golasy” to aż słabo mi się robi. Od 11 lat jeżdżę niemal 20 letnim Mercedesem, fakt to przeżytek ale nadal jest całkiem bogate wyposażenie bawet porównując do dzisiejszych samochodów i wszystko nadal działa. Mam m.in 8 poduszek powietrznych, ABS, kontrola trakcji przy ruszaniu, astabilizacja toru jazdy która może sama zachamowaniu nawet tylko jedno koło jak się przesadzi z prędkością, asystent hamowania co sam w sytuacjach awaryjnych dodaje docisku do hamulców, automatyczna klimatyzacja czy podgrzewane siedzenia i lusterka.
31 sty 22:33 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
~Marcin :
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
Za 60 kilka tys zl to mozna kupic fajna fieste 140PS ktora znacznie lepiej reaguje na wiatr itp.oraz jest bezpieczniejsza.
1 lut 15:36 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tia Użytkownik anonimowy
~Tia :
No photo ~Tia Użytkownik anonimowy
Mieszkam w mieście i mnie nie ucieszył, jest nudny i smutny.
9 lut 13:34
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~...swietnie! Użytkownik anonimowy
~...swietnie!
No photo ~...swietnie! Użytkownik anonimowy
do ~Adarus:
No photo ~Adarus Użytkownik anonimowy
31 sty 22:33 użytkownik ~Adarus napisał
Jakieś uwstecznienie w motoryzacji! Co to za porównanie do samochodu z przed 35lat!? Nowoczesny samochód po przyrównanie z 35latkiem to powinien być „kosmos” niestety producenci obecnie robią nas w „bambuko”. Sam patrze na te niektóre „golasy” to aż słabo
..to znajdz w sieci prospekt swojego "Mesia" sprzed 30 lat i zaglanij co bylo niegdys oferowane w modelach podstawowych, ekonomicznych golasach, to moze spadniesz z chmurki nr. 7 na ziemie.
5 lut 18:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~drfghdr Użytkownik anonimowy
~drfghdr
No photo ~drfghdr Użytkownik anonimowy
do ~Marcin:
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
1 lut 15:36 użytkownik ~Marcin napisał
Za 60 kilka tys zl to mozna kupic fajna fieste 140PS ktora znacznie lepiej reaguje na wiatr itp.oraz jest bezpieczniejsza.
Zrobiłbym dokładnie tak samo, w sumie nawet zrobiłem, tyle, że zamiast twingo gt
5 lut 13:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej