Mitsubishi Galant - Prawdziwy "japończyk"

Auto Świat
Produkowany od jesieni 1996 r. (rok modelowy 1997) Galant nie jest już autem najmłodszym, lecz wciąż naprawdę godnym zainteresowania. Za ok. 15-20 tys. zł kupimy zadbane, dobrze wyposażone, komfortowe i co najważniejsze, wyprodukowane w Japonii kombi. Wady? Przede wszystkim dość drogie oryginalne części zamienne. Poza tym Galant nigdy nie sprzedawał się zbyt dobrze, dlatego również rynek zamienników jest mocno ograniczony.Większość egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym pochodzi z importu, dlatego warto poświęcić dużo czasu na poszukiwania, a ocenę stanu technicznego zlecić fachowcowi. Przy przebiegach rzędu 200-300 tys. km konieczna może być już np. wymiana amortyzatorów – nie jest to niestety operacja tania (koszt samych części w ASO: ok. 2,5 tys. zł). Podobnie sprawa wygląda w przypadku sprzęgła (brak zamienników, cena w ASO: ok. 2,3 tys. zł). Warto jednak zaznaczyć, że takie wydatki czekają nas tylko raz – fabryczne części powinny bez problemu wytrzymać kolejne kilkaset tysięcy kilometrów. Co więcej, w przypadku zadbanych egzemplarzy innych kosztów z reguły nie ma.

Katalog Samochodów Auto Świat