Auto Świat Używane Co warto kupić Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony

Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony

Różne segmenty, różne roczniki i różne widełki cenowe - zrobiliśmy przegląd używanych SUV-ów BMW z różnych okresów produkcyjnych. O opinie na temat X1 generacji E84, X3 generacji F25 i X5 generacji E70 zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, którzy na temat wszystkich tych SUV-ów mieli wiele do powiedzenia. W niektórych przypadkach to, co usłyszeliśmy, brzmiało bardziej jak przestroga niż zachęta do zakupu.

BMW X3 II (2010-17)
Archiwum / Auto Świat
BMW X3 II (2010-17)
  • SUV-y BMW cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem polskich kierowców. Najpierw jako nowe z salonu, a potem na rynku wtórnym, kiedy po kilku latach stają się przystępniejsze dla większego grona kierowców
  • Wzięliśmy pod lupę trzy klasyczne SUV-y BMW: X1 z lat 2009-2015, X3 z roczników 2010-2017 oraz X5 z lat 2006-2013
  • Sprawdziliśmy, ile kosztują, co się w nich psuje, a które wersje są najpewniejsze
  • Tym razem nasz mechanik nie wystawił zbyt wysokich ocen i miał sporo zastrzeżeń

Wzięte na warsztat BMW X1 było produkowane w latach 2009-2015, X3 - 2010-2017, a X5 - 2006-2013. Mamy tu zatem reprezentację modelową, która okresem produkcyjnym reprezentuje ponad dekadę historii SUV-ów BMW (od 2006 do 2017 r.). Na rynku wtórnym najdroższe jest oczywiście X3, bo to auto najnowsze z tego zestawienia. Ale czy to jedyny powód? Rozstrzał cenowy w przypadku wszystkich niemieckich SUV-ów jest ogromny. W przypadku wszystkich warto zastosować zasadę 30 tys. zł + - do cen, od których zaczynają się oferty, warto doliczyć przynajmniej 30 tys. zł, by móc przebierać w ofertach sensownych egzemplarzy. Nie liczmy na okazje - zakup trefnego egzemplarza SUV-a BMW może być najgorszą decyzją zakupową w życiu, przed czym przestrzegają mechanicy, z którymi rozmawialiśmy.